printlogo


کد خبر: 211084تاریخ: 1398/4/12 00:00
وزارت کشور گزارش «وطن‌امروز» را تأیید و تهدید کرد
جوابیه و تأییدیه!
وزارت صمت در ضمیمه جوابیه و در تکمیل گزارش «وطن‌امروز» دلایل و عوامل گرانی را اعلام کرد

گروه اجتماعی: وزیر بهداشت در جریان بازدید از یک بیمارستان در یکی از شهرستان‌های کشور به علت نبودن بالش از بیمار عذرخواهی کرد.  به گزارش «وطن‌امروز»، اخیرا ویدئویی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که سعید نمکی با عصبانیت رئیس بیمارستان امام علی شهرستان رودان (از توابع استان هرمزگان) را مورد خطاب قرار می‌دهد و به نبود بالش برای یکی از بیماران اعتراض می‌کند.  وزیر بهداشت پس از اینکه مشاهده می‌کند یکی از بیماران بالش ندارد، از مدیر بیمارستان می‌پرسد چرا این بیمار بالش ندارد و مدیر نیز پاسخ می‌دهد: «الان بالش می‌آوریم. بالش بوده اما شسته نشده بود و الان می‌آوریم». در این لحظه وزیر بهداشت با عصبانیت می‌گوید: «چون من آمدم می‌خواهید بالش بیاورید؟ آبروی مملکت را به‌خاطر یک بالش نبرید». این ویدئو روز گذشته بازدید فراوانی در شبکه‌های اجتماعی داشت و کاربران واکنش‌های متفاوتی به این موضوع داشتند؛ از تعریف و تمجید وزیر برای بازخواست مدیر زیرمجموعه خود تا انتقاد از نمایشی بودن و تبلیغاتی بودن این برخورد. نکته‌ای که مشخص است اینکه وضعیت بیمارستان‌های کشور حتی با هزینه‌های کمرشکن نظام سلامت بسیار بد است. وضعیت نامناسب بیمارستان‌های دولتی سال‌های سال است بسیار بد است و بیماران بسیاری از خدمات ناراضی هستند. یکی از بیماران بیمارستان امام خمینی تهران به «وطن‌امروز» می‌گوید: مشکل بیمارستان‌های دولتی نه بودجه است نه بالش؛ حتی با امکانات موجود هم خدمات‌دهی مناسبی ارائه نمی‌شود. من بیمارانی را دیده‌ام که همراه نداشته‌اند و به حال خود رها شده‌اند یا اینکه روتختی آنها بشدت کثیف بوده است. این یک حقیقت است که حتی در حضور وزیر نیز یک مدیر بیمارستان نتوانسته ظاهر را حفظ کند. وی افزاید: قطعا اگر آقای وزیر به صورت سرزده به بیمارستان‌های دولتی برود مشاهده خواهد کرد حتی به اندازه همان امکانات محدود خدمات ارائه نمی‌شود. قطعا بسیاری از پزشکان و پرستاران به وظیفه خود عمل می‌کنند اما ضعف مدیریتی بشدت در بیمارستان‌ها مشاهده می‌شود.

           اظهارات جذاب نمکی
وزیر بهداشت دیروز پس از حاشیه‌های فراوان در رودان، عازم جنوب کرمان شد و چند طرح را افتتاح کرد. وی در جریان این سفر اظهارات ژورنالیستی و رسانه‌ای زیادی داشت؛ از درخواست از خودروسازان برای توقف تولید ارابه‌های مرگ تا پر راز و رمز دانستن کرمان. سعید نمکی در مراسم افتتاح ساختمان جدید مرکز آموزشی- درمانی شهید باهنر کرمان با اشاره به اینکه کرمان استانی عجیب و پر از رمز و راز است، اظهار کرد: بعد از انقلاب دستاوردهای زیادی در عرصه‌های مختلف داشته‌ایم که نفیس‌ترین دستاورد ما در عرصه نظام سلامت بوده است. وزیر بهداشت همچنین آمار بالای تلفات جاده‌ای در سطح کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: توجه به پیشگیری از حوادث جاده‌ای ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است؛ هم باید از بعد پیشگیری کار کنیم و به مردم آموزش دهیم و هم خودروسازان را مکلف کنیم ساختن ارابه مرگ را کنار بگذارند و خودرو بسازند. وی افزود: هزار مرگ سالانه در صحنه تصادفات داریم؛ ضمن آنکه ممکن است افراد زیادی در طول نقل‌وانتقال و به دلیل نرسیدن بموقع به مراکز درمانی از دست بروند. ایجاد مراکز علمی به رفع این مشکلات کمک می‌کند و باید قبل از حوادث کار کرد و آمادگی داشت و نباید منتظر نشست. نمکی با اشاره به اینکه با همه ناهمواری راهی که وجود داشت، فقط برای نقاط محروم آمده‌ام، عنوان کرد: تلاش می‌کنم در استان‌‌های کمتر برخوردار بخش خصوصی بهتر و با رغبت بیشتر حضور پیدا کنم.

    رئیس بیمارستان بدشانس!
شاید روز دوشنبه رئیس بیمارستان امام علی رودان بدشانس‌ترین انسان روی زمین بود! این بیمارستان در مسیر بندرعباس- کهنوج قرار دارد و وزیر بهداشت به قصد سفر به کرمان، در بین راه هوس بازدید سرزده از این بیمارستان را کرد. وزیر بهداشت قرار بود از شهرهای جنوب کرمان بازدید کند اما چون مناطق جنوب کرمان در مجاورت استان هرمزگان قرار دارد و نزدیک‌ترین نقطه دسترسی از تهران به این مناطق از فرودگاه بندرعباس است، وزیر بهداشت از این مسیر رفت. نمکی صبح دوشنبه به منظور بهره‌برداری از چند طرح بهداشتی و درمانی در جنوب کرمان وارد فرودگاه بندرعباس شد. البته وزیر بهداشت برای تجهیز بیمارستان به یک دستگاه سیتی‌اسکن قول داد تا مشخص شود این بیمارستان برای کامل بودن حالا حالا‌ها کار دارد؛ از یک مدیر خوب تا تجهیزات اولیه.

      واکنش جالب رسانه‌های دولتی
پوشش خبر بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان امام علی رودان در رسانه‌های دولتی هم در نوع خود جالب بود؛ ایرنا ترجیح داد اصلاً خبری از آن منتشر نکند و ایسنا نیز در خبر خود اشاره‌ای به این موضوع نکرد. خبر ایسنا اینگونه تنظیم شده است: «...وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این بازدید یک ساعته با عیادت از بیماران بستری در بخش اورژانس و دیدار با همراهان آنان، خدمت به بیماران را ارزشمند و کاری خداپسندانه دانست. وی احترام و ارج نهادن به بیماران را به منزله حفظ حرمت انقلاب دانست و از کارکنان مراکز درمانی خواست در ارائه خدمت به بیماران نهایت سعی و تلاش صادقانه را داشته باشند. نمکی ضمن گفت‌وگو با رئیس دانشگاه، مدیریت بیمارستان، بیماران و همراهان، در جریان روند و کیفیت خدمات‌رسانی به بیماران قرار گرفت و درباره رفع کمبودها و نیازهای این مرکز درمانی از جمله خرید یک دستگاه سیتی‌اسکن قول مساعد داد. وزیر بهداشت پس از بازدید از بیمارستان رودان جهت ادامه سفر استانی خود به استان کرمان و شهرستان منوجان و کهنوج، هرمزگان را ترک کرد».


Page Generated in 0/0067 sec