printlogo


کد خبر: 211095تاریخ: 1398/4/13 00:00
اخبار

تحریم نفتی فرصت است
دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه تحریم‌ها می‌تواند فرصت باشد، تأکید کرد: تحریم‌های نفتی فرصت مناسبی برای مسؤولان در راستای توسعه درآمدهای غیرنفتی با تمرکز بر اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی است. به گزارش فارس، آیت‌الله احمد جنتی دیروز در نطق پیش از دستور خود در جلسه شورای نگهبان به وجود بعضی مشکلات اقتصادی در کشور که بخش ناچیزی از آن مربوط به تحریم‌های خارجی و بخش عمده آن نتیجه برخی سوء‌مدیریت‌های داخلی است، اشاره و خاطرنشان کرد: مردم و بویژه قشر آسیب‌پذیر از وجود گرانی و رکود در سختی هستند که باید با همت و جدیت مسؤولان این مسائل رفع شود. دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه تحریم‌ها می‌تواند فرصت باشد، تأکید کرد: چنانکه در تحریم‌های دفاعی، ایران اسلامی مقتدرانه توانست خودکفا شود، وجود تحریم‌های نفتی نیز فرصت مناسبی برای مسؤولان در راستای توسعه درآمدهای غیرنفتی با تمرکز بر اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی است.

در حوزه نظامی راه را بر دشمن بسته‌ایم
فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه ما مکلف به غلبه بر دشمن در همه سناریوها هستیم، گفت: امروز قدرت جهانی ما معتبر، شناخته شده و دارای ظرفیت بازدارندگی فوق‌العاده‌ای است. به گزارش فارس، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در جمع مسؤولان و کارکنان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با تاکید بر اینکه در مسیر مقاومتی توأم با حرکت، پیشرفت و شکست‌دادن دشمن قرار داریم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، گفت: ما در حال برقراری یک موازنه فشار با دشمن هستیم؛ مسیر مقاومت ما یکسویه نیست و امروز دشمن با همه استعداد و ظرفیت خود به میدان آمده و همه ارکان و اجزای فشار خود را در یک فضای عملیاتی و نزدیک به ما فعال کرده است؛ در عین حال ما نیز در شکل فیزیکی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، سیاسی و اقتصادی در حال دست و پنجه نرم کردن با دشمن هستیم. وی با بیان اینکه ما اجزای قدرت و سیاست دشمن را منفصل و آنها را کم‌خاصیت یا خنثی کرده‌ایم، گفت: در حوزه نظامی کاملاً راه را بر دشمن بسته‌ایم و موازنه را معکوس کرده‌ایم؛ شاید تا چندی پیش برخی تصور می‌کردند اگر در مقابل دشمن به مذاکره روی نیاوریم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، گزینه جنگ اجتناب‌ناپذیر است اما شرایط به گونه‌ای رقم خورد که دشمن حتی در ذهن خود از موضوع جنگ به هراس افتاد و شرایط معکوس شد.

اروپا فرصت‌های ایران را سوزاند
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: اقدام اخیر اروپایی‌ها در اینستکس در راستای اجرای تعهدات اروپایی‌ها در برجام محسوب نمی‌شود. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌‌وگو با فارس گفت:‌ اروپایی‌ها بعد از خروج آمریکا از برجام اعلام کردند به تعهدات برجامی‌شان پایبند هستند و از ایران خواستند به تعهدات برجامی‌اش پایبند باشد اما بعد از مدتی که به تعهدات‌شان عمل نکردند و ایران به این سیاست اروپا اعتراض کرد و درخواست اجرای عملیاتی تعهدات آنها را داشت آنها وعده کانال مالی جدیدی را دادند. نقوی‌حسینی گفت:‌ اتحادیه اروپایی یک سال فرصت‌ ایران را سوزاند و برای خود فرصت‌سازی کرد اما در نهایت هم SPV عملیاتی نشد. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران از وعده اینستکس اروپا استقبال کرد اما باز هم ما یک سال منتظر اقدام عملی اروپایی‌ها در این باره بودیم. این در حالی است که اینستکس در گام اولیه با گام‌های بعدی متفاوت است و اینستکس فعلی بسیار محدودتر از وعده اولیه آن است.

حمله تروریستی به پلیس ایرانشهر
روز گذشته گشت خودرویی پاسگاه «شهر دراز» شهرستان ایرانشهر واقع در جنوب استان سیستان‌وبلوچستان مورد هدف بمب دستی به صورت تله انفجاری قرار گرفت. به گزارش مهر، روز گذشته گشت خودرویی پاسگاه «شهر دراز» شهرستان ایرانشهر واقع در جنوب استان سیستان‌وبلوچستان مورد هدف بمب دستی به صورت تله انفجاری قرار گرفت که در این حمله 2 تن از غیورمردان پلیس مجروح و به بیمارستان منتقل شدند. بنا بر این گزارش، گروهک تروریستی «جیش‌الظلم» با انتشار بیانیه‌ای مسؤولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفته است.
 


Page Generated in 0/0052 sec