printlogo


کد خبر: 211096تاریخ: 1398/4/13 00:00
اخبار

دنیس راس:
ایران در حال رونمایی از فشار حداکثری بر آمریکاست
دیپلمات ارشد سابق آمریکایی می‌گوید قرار بود دولت ترامپ به ایران فشار حداکثری وارد کند اما اکنون با کاهش تعهدات برجامی ایران، فشار حداکثری ایران را بر آمریکا مشاهده می‌کنیم. به گزارش فارس، روزنامه «واشنگتن‌پست» در یادداشتی نوشت: تهدیدهای ترامپ علیه ایران نه‌تنها تأثیری بر رفتار تهران نداشته بلکه آنها را در قدم برداشتن علیه منافع آمریکا شجاع‌تر کرده است. «دنیس راس»، مذاکره‌کننده سابق آمریکا در امور خاورمیانه نیز در این‌باره به واشنگتن‌پست گفته است: «به‌نظر می‌رسید این دولت [ترامپ] در حال اعمال فشار حداکثری بر ایران است اما با حملات نیابتی، عملیات خرابکارانه و اکنون خروج تدریجی از محدودیت‌های برجام، در حال مشاهده ورژن ایرانی فشار حداکثری هستیم». وی می‌افزاید: ایرانی‌ها هرگز قرار نبود بدون وارد کردن مقداری فشار بر ما، دوستان ما و منافع ما در منطقه، تسلیم فشار حداکثری آمریکا شوند. او به دولت آمریکا هشدار داد: «در برهه فعلی ایرانی‌ها این‌طور فکر می‌کنند که می‌توانند این فشار را مدیریت کنند، آرامش داخلی آنها در خطر نیست و سیاست‌های دولت ترامپ به انزوای ایران منجر نمی‌شود».

افتتاح تونل در حریم مسجدالاقصی نقض آشکار حقوق بشر است
مشاور رئیس مجلس در امور بین‌الملل افتتاح تونل در حریم مسجدالاقصی را نقض آشکار قوانین بین‌المللی و مصوبات یونسکو دانست و خواستار مداخله فوری نهاد‌های جهانی برای توقف آن شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حسین امیرعبداللهیان افتتاح تونل در جنوب مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها را که با حضور 2 مقام آمریکایی انجام شد تحریک‌آمیز عنوان کرد و این اقدام را اهانت آشکار صهیونیست‌ها و دولت آمریکا به جهان اسلام خواند. وی این اقدام را نتیجه خیانت ذلت‌بار معدود سران کشور‌های عربی دانست که با خوش‌رقصی‌ها خود در برابر آمریکا و صهیونیست‌های اشغالگر قدس از جمله در برگزاری نشست ناموفق اخیر منامه و اظهارات وزیر خارجه بحرین در مدح نتانیاهو و خیانت به آرمان اسلامی فلسطین، به اهداف صهیونیسم جهانی یاری می‌رسانند، در حالی که خود قربانی بعدی این خوش‌خدمتی‌ها خواهند بود. وی همچنین افتتاح تونل موسوم به «طریق الحجاج» در زیر شهرک سلوان منتهی به مسجدالاقصی را نقض آشکار قانون بین‌المللی و حقوق بشر و نیز نقض مصوبات سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل (یونسکو) که همواره خواهان توقف تمام حفاری‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در بخش قدیمی قدس است، ذکر کرد.

تشکیل کارگروه ویژه طراحی اقدامات متقابل در مجلس
نماینده مردم تهران در مجلس از تشکیل کارگروه ویژه طراحی اقدامات متقابل در حوزه قانونگذاری علیه سیاست‌های خصمانه آمریکا در مجلس خبر داد. کاظم جلالی در گفت‌وگو با خانه ملت، از تشکیل کارگروهی جهت مقابله با سیاست‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در خانه ملت خبر داد و گفت: به دنبال اقدامات و سیاست‌های مداخله‌گرانه و یکجانبه دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران،‌ کارگروه طراحی اقدامات متقابل در حوزه قانونگذاری به منظور مقابله با سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه کشورمان در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد. نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: بنا به دستور لاریجانی، رئیس مجلس این کارگروه متشکل از کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی، قضایی و حقوقی، اقتصادی، برنامه و بودجه، انرژی، صنایع و معادن، عمران و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برای طراحی قوانین لازم در جهت مقابله با سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه کشور خواهد بود.

کسی در دولت به اینستکس  امید نبسته است
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: کسی در دولت به اینستکس اروپا امید نبسته است. به گزارش فارس، سیدعباس موسوی دیروز در صفحه توئیترش نوشت: «کسی در دولت به اینستکس اروپا امید نبسته اما راهش را هم نبستیم؛ نه‌تنها آن را کافی نمی‌دانیم، بلکه این سازوکار را مقدمه اجرای تعهدات یازده‌گانه اروپایی‌ها می‌دانیم که تاکنون به آنها عمل نکرده‌اند». موسوی می‌افزاید: «هنوز در برجام هستیم و فعلا حقوق و مطالبات‌مان را از طریق همین توافق دنبال می‌کنیم».


Page Generated in 0/0237 sec