printlogo


کد خبر: 211107تاریخ: 1398/4/13 00:00
اخبار

قاتل امام جمعه کازرون  به قصاص محکوم شد
در جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده قتل امام جمعه کازرون، قاتل به قصاص محکوم شد. دادگاه رسیدگی به پرونده قتل امام جمعه کازرون به صورت غیرعلنی در شیراز برگزار شد که در متن کیفرخواست، نماینده دادستان با اشاره به اقرار صریح متهم و اظهارات شهود، تقاضای مجازات متهم را از دادگاه مطرح کرد و در ادامه جلسه دادرسی، محمدحسن خرسند، فرزند امام جمعه با حضور در جایگاه ویژه، از دادگاه تقاضای قصاص کرد و پس از وی وکیل مدافع شکات پرونده نیز از طرف دیگر اولیای دم بر تقاضای قصاص موکلان خود تأکید کرد. پس از آن حسین رجایی‌نیا، رئیس شعبه با فراخواندن حمیدرضا درخشنده، متهم پرونده به جایگاه به ثبت اظهارات وی پرداخت و در همان ابتدا، متهم با پذیرفتن اتهام وارده ضمن ابراز ندامت، از اولیای دم حاضر در دادگاه تقاضای بخشودگی کرد.

جمع‌آوری «لوزارتان» هندی از بازار
سرپرست اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از ریکال بین‌المللی داروی لوزارتان خبر داد. به گزارش ایسنا، غلامحسین مهرعلیان در این‌باره اظهار داشت: پیرو دریافت گزارش مراکز بین‌المللی مبنی بر وجود ناخالصی NMBA در ماده موثر لوزارتان تولیدی شرکت HETERO کشور هند قرص لوزارتان ۵۰ میلیگرمی و قرص ترکیبی لوزارتان پتاسیم/ هیدروکلرو تیازید ۵۰/۱۲.۵میلیگرم، ۱۰۰/۱۲.۵ میلیگرم، ۱۰۰/۲۵ میلیگرمی و ۱۰۰/۱۲۵ میلیگرم (همه سری ساخت‌های با منبع فوق)  یک شرکت تولیدکننده داخلی جمع‌آوری می‌شود.


بربری شورترین نان ایران است
بر اساس پایش انجام شده در انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور، میزان نمک در نان بربری بیشتر از دیگر نان‌هاست. به گزارش ایسنا، هدایت حسینی، رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور با اشاره به اهمیت مقدار نمک دریافتی در ایجاد بیماری پرفشاری خون و برنامه‌های کنترل و کاهش فشار خون در وزارت بهداشت ادامه داد: بیشترین مقدار نمک دریافتی از طریق موادغذایی در کشور، مربوط به نان است و در بین انواع نان‌ها، نان بربری بیشترین مقدار نمک را داراست. وی ادامه داد: البته با توجه به سرانه مصرف بالای نان لواش در کشور و بالا بودن مقدار نمک در تولید این نان بیشترین مقدار نمک را از بین موادغذایی، نان لواش به سبد مصرف غذایی ایرانی‌ها وارد می‌کند. وی یادآور شد: بر این اساس، کاهش نمک در انوع نان بویژه لواش و بربری می‌تواند نقش مهمی در کاهش دریافت نمک روزانه و پیشگیری از پرفشاری خون داشته باشد.

منع ورود مسافران بی‌حجاب به هواپیما
«با قاطعیت با کشف حجاب در فرودگاه‌ها برخورد می‌کنیم و ابلاغ کتبی به ما شده که این موضوع را با قوت و قدرت حتی داخل هواپیما ادامه دهیم». حسین مهری، فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: بر اساس قانون، پلیس موظف است با جرم مشهود مقابله کند، بویژه اینکه قانون برای جرم مشهود مجازات تعیین کرده است. وی افزود: کسی که کشف حجاب کند، پلیس حتماً برخورد خواهد کرد. وی یادآور شد: پلیس در مرحله اول به افرادی که در فرودگاه‌ها کشف حجاب کنند، تذکر می‌دهد؛ اگر فرد متخلف به تخلف خود ادامه داد، به عنوان جرم مشهود آن را پرونده کرده و تحویل مقام قضایی خواهیم داد. وی در پاسخ به اینکه اگر از کشف حجاب مسافران در داخل هواپیما گزارش برسد، از مسافرت فرد متخلف جلوگیری می‌شود یا خیر؟ گفت: با هماهنگی با همکاران‌مان در سپاه حفاظت پروازها مواردی را که به ما گزارش می‌شود رسیدگی می‌کنیم. مهری درباره پروازهای خارجی نیز تصریح کرد: اگر کشف حجاب مسافران پروازهای خارجی در فرودگاه‌های داخل ایران باشد مشمول این قانون می‌شود.
 


Page Generated in 0/0048 sec