printlogo


کد خبر: 211108تاریخ: 1398/4/13 00:00
اخبار

اختصاص ۱۰۰ میلیون یورو برای مقابله با ریزگردها
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: ۱۰۰ میلیون یورو برای ریزگردها اختصاص داده شد که ۳۵ درصد از این بودجه برای مساله برق اختصاص یافته است. عیسی کلانتری در جلسه ستاد ملی مقابله با گرد و غبار که در استانداری خوزستان برگزار شد با بیان اینکه محیط‌زیست بسیار در معرض تهدید قرار دارد، گفت: خوزستان تنها استانی است که حداقل تا 50 سال آینده هرگز مشکل آب پیدا نمی‌کند در صورتی که به جز خوزستان و حاشیه رود ارس، در 50 سال آینده تمام ایران با مشکل آب روبه‌رو هستند. وی اظهار داشت: برای جذب بودجه امسال نباید عجله کرد، سازمان مراتع و جنگل‌ها قول دادند تحقیقات خود را تا آبان‌ماه اتمام کرده و به اطلاع ما برسانند. وی به موفقیت در حوزه‌های ریزگردها، تالاب‌ها و زباله‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: سال 96 بودجه 6/1 میلیارد دلاری برای پسماند داده شد که در مجلس به مساله دیگری اختصاص داده شد. کلانتری در ادامه گفت: 100 میلیون یورو هم سال جاری برای ریزگردها اختصاص داده شد که 35 درصد از این بودجه به مساله برق اختصاص یافته است.


استقرار تیم‌های معاینه فنی در کنار جاده‌ها
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از استقرار تیم‌های معاینه فنی به صورت 24 ساعته در کنار جاده‌ها طی 2 هفته آینده برای خودروهای دیزل خبر داد. سیدنواب حسینی‌منش در گفت‌وگو با فارس، در ارتباط با معاینه فنی خودروها در جاده‌های کشور اظهار داشت: بر اساس توافقاتی که با پلیس راهور تهران انجام شده طی دو هفته آینده اکیپ‌های کامل معاینه فنی جهت انجام تست کنار جاده‌ای در محل‌های مورد نظر استقرار می‌یابند. وی افزود: این اکیپ‌ها به صورت 24 ساعته و ضربتی کار خود را آغاز خواهند کرد و به صورت منسجم معاینه فنی خودروهای دیزل را مورد ارزیابی قرار می‌دهند که در گام نخست 6 اکیپ تست کنار جاده‌ای کامل در نظر گرفته شده و تجهیز خواهند شد. حسینی‌منش افزود: اگر این خودروها معاینه فنی داشته باشند و تست کنار جاده‌ای آنها رد شود معاینه فنی خودروی دیزل ابطال می‌شود و پس از جریمه اعزام به تعمیرگاه انجام می‌گیرد. وی خاطرنشان کرد: اگر خودروهای دیزل معاینه فنی نداشته باشد و در تست بررسی نیز مردود شود نه‌تنها به دلیل نداشتن معاینه فنی جریمه خواهد شد، بلکه جریمه دودزا بودن برای آن نیز در نظر گرفته می‌شود.


قیمت ارز حج ۹۸ اعلام شد
بانک مرکزی نرخ ارز برای حجاج را ۱۲ هزار و ۷۹۰ تومان تعیین کرده و زائران از اکنون می‌توانند نسبت به دریافت این ارز اقدام کنند. بنا بر این اعلام، شعب ارزی بانک ملی ایران به عنوان بانک عامل ارائه‌کننده ارز حجاج، نسبت به تشکیل پرونده و ارائه ارز به آنها اقدام می‌کنند. بر اساس اعلام این بانک، پرداخت ارز به زائران حج تمتع در همه شعب ارزی بانک ملی ایران و حداکثر برای هر زائر ۲۰۰ دلار آمریکا انجام می‌شود. میزان ارز پرداختی به زائران حج تمتع در سال 97 نیز ۲۰۰ دلار بوده که نسبت به سال ۱۳۹۶ به میزان ۱۰۰ دلار کاهش داشته است، به طوری که در سال‌های پیش از آن ۳۰۰ دلار به عنوان ارز مسافرتی به حجاج پرداخت می‌شده است. بنا بر تاکید بانک ملی ایران، دریافت ارز زائران تنها پس از ارائه کارت ملی و احراز هویت امکان‌پذیر است، بنابراین افرادی که کارت ملی هوشمند ندارند باید با اصل شناسنامه و رسید پیگیری کارت هوشمند خود به شعب ارزی بانک‌ها مراجعه کنند.


Page Generated in 0/0056 sec