printlogo


کد خبر: 211117تاریخ: 1398/4/13 00:00
گزارش بازرسان دادستانی کل وزارت امنیت داخلی ایالات متحده از اردوگاه‌های مرزی
مهاجران در قفس هولناک آمریکا

اختلافات سیاسی میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های آمریکا، زمینه‌ساز یکی از بزرگ‌ترین افشاگری‌های تاریخی معاصر این کشور شد. آلکساندریا اوکاسیو -کورتس، نماینده حامی ترامپ در کنگره اقدام به انتشار گزارشی از وضعیت هولناک پناهجویان در اردوگاه‌های مرزی آمریکا با مکزیک در منطقه «ریو گرند ولی» کرده است. بر اساس گزارش بازرسان مستقل دادستانی کل وزارت امنیت داخلی ایالات متحده، با مهاجران برخوردی غیرانسانی می‌شود، اغلب آنان در محفظه‌هایی شبیه قفس حیوانات باغ‌وحش نگهداری می‌شوند و مجبورند از همان توالتی که قضای حاجت می‌کنند آب بنوشند. دوشنبه هفته جاری، او به عنوان جوان‌ترین نماینده کنگره پس از دیدار از اردوگاه مرزی «ال پاسو»ی تگزاس، وضعیت این اردوگاه را «هولناک» توصیف کرد به طوری که بسیاری از پناهجویان حاضرند به هر قیمتی از آن فرار کنند. این گزارش بهت‌آور که ماهیت ضد انسانی سیاست‌های ضد مهاجرتی آمریکا را نشان می‌دهد، در اصل برای نمایندگان کنگره منتشر شد تا دموکرات‌هایی را که مخالف تخصیص بودجه اضطراری برای مناطق بحرانی مرزی بودند، مجاب به دادن رای مثبت به لایحه جدید دولت ترامپ در این زمینه کند. در عین حال دموکرات‌ها خانم اوکاسیو – کورتس را به عنوان سفارش‌دهنده تهیه گزارش فوق توسط تیم بازرسی دادستانی، متهم به دورویی سیاسی می‌کنند، چرا که خودی جزو
جمهوری‌خواهانی بوده که به لایحه تامین بودجه مناطق مرزی رای منفی داده بود. این نماینده حامی ترامپ با انتشار گزارش مزبور، عنوان «کمپ‌های متمرکز» را برای این اردوگاه‌های وحشتناک بازداشت پناهجویان در جنوب ایالات متحده استفاده کرده که اشاره‌ای است به نام اردوگاه‌هایی که اواخر قرن نوزدهم، سرخپوستان و بومیان قاره آمریکا توسط نیروهای فدرال ایالات متحده در آنها زندانی و قتل عام می‌شدند. منطقه «ریو گرند ولی» یا «دره بزرگ رودخانه» به منطقه‌ای در امتداد مرز جنوبی ایالت تگزاس با مکزیک گفته می‌شود که اخیرا شاهد فاجعه‌ای دیگر برای یک مرد السالوادوری و دختر خردسالش بود که در جهان صدا کرد. تصویر اجساد «اسکار آلبرتو مارتینس» و دختر کوچکش «والِری» که در آغوش هم در آب‌های  رودخانه «ریو براوو» در مرز 2 کشور غرق شده بودند، به نمادی از مبارزه خشونت‌بار دولت ترامپ با مهاجران بدل شده است. «آلما دلیا موریلو» نویسنده لاتین آمریکایی درباره‌ این عکس چنین توئیت کرد: «...سیاست‌های سختگیرانه ترامپ باعث شده بود آنها به وحشت بیفتند. برای همین تصمیم گرفتند از رودخانه عبور کنند. آنها می‌خواستند خودشان را به اداره مهاجرت آمریکا برسانند... تصویر پدر و دختر کوچکش در «ریو براوو» نمادی دردآور از سقوط سیستماتیک ما است و در رأس آن افرادی که می‌گویند مهاجران احمق‌اند که جان خود را به خطر می‌اندازند». درست در چنین مقطعی انتشار گزارشی از اوضاع اردوگاه‌های مرزی آمریکا که به «بمب ساعتی» تشبیه شده‌اند، خود همانند یک انفجار رسانه‌ای علیه سیاست‌های واشنگتن عمل کرده است که نشان می‌دهد حامیان ترامپ ناخواسته ضد او عمل می‌کنند. شبکه «ان‌بی‌سی‌نیوز» در پوشش این گزارش به اعترافات تکان‌دهنده بازرسان دادستانی کل وزارت امنیت داخلی آمریکا پرداخته که از تعداد زیاد  پناهجویان که برای یک هفته در اتاق‌هایی که فقط مختص ایستادن است، نگهداری می‌شوند و حتی در برخی موارد برای یک ماه از استفاده از حمام محروم هستند، خبر داده‌اند. بازرسان، تحقیقاتی را در 5 اردوگاه در «ریو گراند ولی» انجام داده‌اند که 3 اردوگاه به کودکان تخصیص داده شده بود. در این تحقیقات مشخص شد کودکان به حمام دسترسی ندارند و در برخی موارد از غذای گرم محرومند و این در حالی است که عرضه غذای گرم یکی از استانداردهای بازداشتگاه‌های دولتی است. این منابع اتهامات مشابهی درباره اردوگاه مرزی در نزدیکی «ال پاسو» تگزاس مطرح کرده‌اند. جدیدترین یافته‌های بازرسان مستقل حاکی از آن است که اکثر کودکان مهاجر در پناهگاه‌هایی که مختص کودکان است نگهداری می‌شوند و دسترسی به حمام ندارند و حتی اجازه تعویض لباس هم به آنها داده نمی‌شود. آنها 50 کودک مهاجر زیر 7 سال را که بدون والدین خود سفر کرده بودند در بازداشتگاه مرزی آمریکایی محبوس شده یافتند که بیش از 2 هفته در چنین محیطی محبوس بودند. «جنیفر کاستلو» بازرس کل دادستانی وزارت امنیت داخلی آمریکا در گزارش خود ابراز نگرانی کرد بازداشت طولانی‌مدت پناهجویان در اتاق‌های بدون ظرفیت، سلامت آنها را در معرض خطر قرار دهد.

تیراندازی خونین در فروشگاهی در کالیفرنیا
در جریان رد و بدل شدن آتش میان 2 آمریکایی در فروشگاهی در ایالت کالیفرنیا چندین تن مجروح شدند. پلیس فدرال کالیفرنیا اعلام کرد که در این درگیری مسلحانه در مرکز خرید شهر سان‌برونو 2 فرد مسلح و 2 شهروند دیگر مجروح شدند.


Page Generated in 0/0394 sec