printlogo


کد خبر: 211125تاریخ: 1398/4/13 00:00
اخبار

چند انتصاب مهم در سازمان سینمایی وزارت ارشاد
طی احکامی از سوی حسین انتظامی، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، دبیر جشنواره فیلم فجر، مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و مدیرعامل موزه سینما معرفی شدند. به گزارش «وطن‌امروز»، رئیس سازمان سینمایی طی احکامی سیدمحمد‌مهدی طباطبایی‌نژاد را به‌عنوان معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، ابراهیم داروغه‌زاده را به‌عنوان دبیر جشنواره فیلم فجر، محمد حمیدی‌مقدم را به‌عنوان مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و مهران عباسی‌انارکی را به‌عنوان مدیرعامل موزه سینما منصوب کرد.


جوایز ویژه هفتمین دوره پویش بزرگ کتاب ‌و زندگی اعلام شد
بر اساس اعلام دبیرخانه پویش کتابخوانی کتاب و زندگی، یک جایزه 5 میلیون تومانی و 5 جایزه یک میلیون تومانی به قید قرعه به شرکت‌کنندگان در مسابقه اهدا خواهد شد. به گزارش «وطن‌امروز»، هفتمین دوره پویش ملی کتابخوانی کتاب‌ و زندگی با محوریت کتاب «قصه دلبری» داستان زندگی مشترک شهید مدافع حرم محمدحسین محمدخانی از زبان همسر ایشان، از دهه فجر سال 97 در حال برگزاری است. محمد طاهری، دبیر این دوره از پویش کتاب ‌و زندگی با اشاره به پخش تیزر تلویزیونی کتاب قصه دلبری از شبکه‌های سیما افزود: مهلت شرکت در این دوره از پویش ابتدا تا عید فطر اعلام شده بود که با توجه به استقبال مخاطبان تا پایان تیر سال جاری تمدید شد. علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه تا پایان تیرماه فرصت دارند با خرید کتاب یا مراجعه به سایت پویش به نشانی ketabzendegi.ir و پاسخ به سوالات مسابقه یا انتشار پست ترویجی در اینستاگرام در مسابقه شرکت کنند.


نمایش مستندات جدید از مرگ «مرسی» در تلویزیون
جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «360 درجه» به ماجرای مرگ محمد مرسی در دادگاه مصر و حواشی مربوط به آن می‌پردازد. به گزارش «وطن‌امروز»، چند هفته پیش بود که محمد مرسی، رئیس‌جمهور سابق مصر در جریان برگزاری جلسه دادگاه از هوش رفت و چند لحظه بعد جانش را از دست داد. محمد مرسی در سال 2012 و پس از آغاز موج اعتراضات در مصر جانشین حسنی مبارک شد. او که در حال پایه‌گذاری حکومت جدیدی در مصر بود، یک سال بعد با کودتای ارتش به رهبری عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور فعلی مصر برکنار و در پی آن زندانی شد. این قسمت از برنامه «360 درجه»، به بهانه درگذشت محمد مرسی، مروری بر انقلاب مصر داشته و ماجرای برکناری و زندانی شدن او را از دید کارشناسان مورد بررسی قرار می‌دهد. «360 درجه» هر هفته با تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدهادی نعمت‌اللهی، جمعه‌ها ساعت 21:30 از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.


نوسروده محمد توکلی به بهانه هفته حقوق‌بشر آمریکایی
جنگ خنده‌دار، جنگ با خداست    
کوفه مرده است و زنده کربلاست    
جنگ خنده‌دار، جنگ با خداست    
درد ربنای روزه‌خوارهاست    
فکر کودکان زار غزه نیست    
آنکه دینش از سیاستش جداست    
ناوها هراس‌تان ز چیست، هان؟!    
قایقی که یک‌هزارم شماست؟!    
جنگجوی بی‌شکست زرد موی    
قهرمان قصه‌‌های سینماست    
ما خیال‌مان از آب راحت است    
مهر فاطمه تمام آب‌هاست    
گوش کن به حرفای موج و آب    
موج با شن کویر هم‌صداست


Page Generated in 0/0049 sec