printlogo


کد خبر: 211148تاریخ: 1398/4/15 00:00
اخبار

تقدیر مجلس از پاسداران ساقط‌کننده پهپاد آمریکایی
اعضای هیأت‌رئیسه مجلس از پاسداران ساقط‌کننده پهپاد آمریکایی تقدیر کردند. به گزارش تسنیم، عصر روز پنجشنبه (13 تیر)  با حضور تعدادی از اعضای هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی و اعضای فراکسیون اقدام متقابل علیه تهدیدات آمریکا در ستاد نیروی دریایی سپاه پاسداران در بندرعباس از پاسداران ساقط‌کننده پهپاد آمریکایی تقدیر شد. امیرحسین قاضی‌زاده، نماینده مردم مشهد و عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در این‌باره گفت: واقعا اقتدار و شجاعت نیروهای مسلح ایران در دنیا مثال‌زدنی است. وی با اشاره به شجاعت یکی از جوانان پاسدار گفت: یکی از پاسداران جوان، بعد از ساقط کردن هواپیمای متجاوز، برای جمع‌آوری لاشه پهپاد با یک نفر دیگر در هوای توفانی وارد دریا می‌شود اما قایق واژگون می‌شود و اینها مجبور می‌شوند، 8 ساعت مسیر 16 کیلومتری را در هوایی توفانی شنا کنند تا به ساحل برسند. برای اثبات حقانیت جمهوری اسلامی در اسقاط پهپاد آمریکایی چنین جانفشانی‌ای صورت گرفته است. قاضی‌زاده در ادامه با اشاره به ادعاهای آمریکا درباره نوع هواپیمای ساقط‌شده، تصریح کرد: اگرچه آمریکایی‌ها RQ4 ذکر کردند ولی از کدینگ روی بدنه هواپیما MQ4 ترایتون ثبت شده که بیش از 300 میلیون دلار قیمت دارد و گران‌قیمت‌ترین و البته پیشرفته‌ترین هواپیمای جهان برای اقدامات نظامی است که با به‌دست آوردن لاشه هواپیما مشخص و ثبت شده است.

وزارت امور خارجه فرصت‌های آزادی اسدی را از دست داد
دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: عملکرد و خروجی خاصی از سوی دستگاه دیپلماسی برای پرونده «اسدی» مشاهده نشده و تاکنون فرصت‌هایی را از دست داده‌اند. محمدجواد عامری در گفت‌وگو با مهر، درباره پرونده اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی در اتریش گفت: توقع داریم آن عزتی که قرار بود به پاسپورت ایرانی بازگردد حداقل اگر بیش از قبل نمی‌خواهد ارتقا یابد، کمتر نباشد. متأسفانه بی‌احترامی‌هایی به ایرانیان در خارج از کشور می‌شود که بازداشت «اسدالله اسدی» نمونه‌ای از آن است. وی افزود: عملکرد و خروجی خاص از سوی دستگاه دیپلماسی برای پرونده «اسدی» مشاهده نشده و تاکنون فرصت‌هایی را از دست داده‌اند. دبیرکل جمعیت ایثارگران با بیان اینکه درباره پرونده «اسدالله اسدی» بی‌توجهی شده و گزارش خاصی داده نمی‌شود، اظهار داشت: البته اگر دستگاه دیپلماسی اقدام و تحرکی انجام داده اطلاع‌رسانی کند، تا آنجایی که ما مطلعیم کار خاصی انجام نشده و یک فرد بی‌گناه مدت‌هاست بدون دلیل محکمه‌پسند، بازداشت شده است.

سفیر عراق در ایران:
تمام امکانات را برای زائران ایرانی فراهم می‌کنیم
سفیر عراق در ایران گفت: در وزارت کشور عراق و سفارت عراق در ایران، در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم ان‌شاءالله به بهترین شکل ممکن امکانات زیارتی زائران در اربعین حسینی را فراهم کنیم. به گزارش ایسنا، «سعد جواد قندیل» در بازدید از کارگاه پروژه ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) در کرمان گفت: ما هم در سفارت عراق در تهران، توفیق داریم تمام امکانات اعتاب مقدسه را برای زائران ایرانی فراهم کنیم و احساس‌کنیم توفیق داریم خادم اباعبدالله الحسین باشیم و به هر شکل ممکن به عشاق اهل‌بیت علیهم‌السلام در ایران خدمت کنیم. سعد جواد قندیل با ابراز تشکر از ملت ایران و رهبری و عشاق اهل‌بیت علیهم‌السلام و بویژه ستاد بازسازی عتبات عالیات جمهوری اسلامی ایران افزود: این لطفی است که خداوند به 2 ملت ایران و عراق کرده تا همواره در کنار هم باشند، همچنان که هیچگاه از یاد مردم عراق نخواهد رفت در حمله داعش به عراق، مردم ایران از بالاترین فرمانده تا مسؤولان و رهبر جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت عراق بودند و فتوای آیت‌الله‌العظمی سیستانی و آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای موجب شد روز به روز این دو ملت پیوند مستحکم‌تری داشته باشند. سعد جواد قندیل با تاکید بر اینکه مسؤولان و همه آحاد ملت عراق در کنار ایرانی‌ها خواهند بود، افزود: امسال با توجه به برداشته شدن هزینه ویزا برای ایرانی‌ها جهت سفر به عراق، پیش‌بینی می‌کنیم آمار زائران به چندین برابر افزایش پیدا کند.


Page Generated in 0/0063 sec