printlogo


کد خبر: 211153تاریخ: 1398/4/15 00:00
اخبار

 پروازهای حج ۹۸ آغاز شد
با انجام نخستین پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) در شامگاه ۱۳ تیر حامل عوامل و دست‌اندرکاران حج تمتع ۹۸،‌ پروازهای رفت زائران بیت‌الله‌الحرام آغاز شد. به گزارش تسنیم، این پرواز از فرودگاه امام(ره) به مقصد مدینه‌منوره انجام شد. امسال هما وظیفه انتقال بیش از 86 هزار زائر سرزمین وحی را برعهده دارد. پروازهای زائران حج تمتع از17 تیر آغاز و تا 14 مرداد ادامه خواهد داشت و زائران از 19 ایستگاه پروازی هما به بیت‌الله‌الحرام اعزام می‌شوند.


بررسی کمبود قطعات یدکی چینی در  کمیسیون صنایع مجلس
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ورود کمیسیون متبوعش به موضوع کمبود قطعات یدکی خودروهای چینی در بازار خبر داد. حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خانه ملت درباره کمبود قطعات یدکی خودروهای چینی در بازار گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس به وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونان وی و مدیران عامل شرکت‌های خودروسازی‌ به دلیل کمبود قطعات یدکی مورد نیاز خودروهای چینی تذکراتی داد. وی افزود: کمبود قطعات یدکی در بازار دلایل متنوعی مانند کم‌کاری خودروسازان، قطعه‌سازان، نمایندگی‌های فروش خودرو و اعمال تحریم‌ها دارد اما نمایندگی‌های فروش خودروهای چینی در برابر تامین قطعات یدکی مورد نیاز خودرو متعهدند، در نتیجه باید پیگیر ارائه خدمات پس از فروش باکیفیت باشند. فولادگر تصریح کرد: باید ستادی در وزارت صمت تشکیل شود تا این ستاد راهکارهای مناسبی برای حل مشکلات ناشی از کمبود یا نبود مواد اولیه و قطعات مورد نیاز تولید اتخاذ کند.


میزان ورود سرمایه‌گذاری خارجی  به برترین‌ اقتصادهای جهان
گروه اقتصادی: جریان ورودی سرمایه‎گذاری مستقیم خارجی در جهان طی سال 2018 برای سومین سال پس از 2016 سیر کاهشی داشته و با کاهش 13 درصدی به یکهزار و 300 میلیارد دلار رسیده است. با این وجود، جریان ورودی سرمایه‎گذاری مستقیم خارجی در اقتصادهای در حال توسعه بویژه کشورهای در حال توسعه آسیایی و مناطق زیرمجموعه آن در سال 2018 افزایش یافته است. به گزارش «وطن‌امروز»
بر اساس گزارش آنکتاد، جریان ورودی سرمایه‎گذاری مستقیم خارجی (FDI) به آسیای در حال توسعه با 9/3 درصد افزایش به حدود 512 میلیارد دلار در سال 2018 رسیده که رشد عمده آن در چین،
هنگ کنگ، سنگاپور، اندونزی و دیگر کشورهای عضو «آسه‌آن» و همچنین هند و ترکیه بوده است. این منطقه 4/39 درصد از سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در سال 2018 را جذب کرده است.

 


Page Generated in 0/0066 sec