printlogo


کد خبر: 211178تاریخ: 1398/4/15 00:00
اخبار

رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «شیر زیتان»
آیین تجلیل از یادداشت مقام معظم رهبری بر کتاب «شیر زیتان» که درباره شهید مدافع حرم سرهنگ مجتبی ذوالفقارنسب است، در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. به گزارش مهر، در این مراسم امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اهمیت مساله اقتدار، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی زمینه اقتدار امروز ما را فراهم آورده؛ اقتداری که محاسبات قدرت‌‌های بزرگ جهانی را تغییر داده است. وی در تشریح این موضوع افزود: اقتدار، هندسه‌ای دارد که در نظام جمهوری اسلامی ایران مهم‌ترین ضلع آن ولایت‌فقیه است، چرا که فرمایشات ایشان منبعث از قرآن و کلام معصومین(ع) است و این، مسیر ایشان را گویا می‌کند. ضلع دیگر مردم بزرگوار، ولایتمدار، دانا و دانشمند ما هستند که در تمام عرصه‌ها پا در رکاب ولایت بوده‌‌‌اند. بدون چنین مردمی، قدرت آفریده نمی‌شود. ضلع سوم، نیروهای مسلح هستند که آنها نیز پا در رکاب ولایتند و از اوامر ولی امرشان اطاعت می‌کنند. در پایان این مراسم یادداشت رهبر معظم انقلاب بر کتاب «شیر زیتان» رونمایی شد. در متن این یادداشت آمده است: «شهید عزیز آقای ذوالفقارنسب و هر فداکاری مانند آن عزیز، مایه سربلندی کشور و سرباز حقیقی اسلام و قرآنند. ارتش جمهوری اسلامی ایران و همه ما باید به کسانی چون شهید ذوالفقارنسب افتخار کنیم». همچنین در پایان این مراسم از کتاب‌های دیگر انتشارات سوره سبز با عناوینی چون «اجابت خورشید»، «شیر زیتان»، «حاجت‌روا»، «کاری می‌کنم که به من افتخار کنید»، «تکاور»، «سرباز مادرزاد»، «ماموریت مخصوص»، «من یک سربازم» و «جنگِ پس از جنگ» رونمایی شد.


استاد دانشگاه جواهر لعل نهرو
 دومین میهمان «خیلی دور خیلی نزدیک»
هندویی که متهم به طرفداری از مسلمانان شد!
«ایرا باسکار» دکترای مطالعات سینمایی از دانشگاه نیویورک، استاد دانشگاه جواهر لعل نهرو و عضو سابق شورای سانسور فیلم هند میهمان دومین قسمت «خیلی دور خیلی نزدیک» است. به گزارش «وطن‌امروز»، او در قسمت دوم برنامه «خیلی دور خیلی نزدیک»، درباره پیوندهای فرهنگی اسلام در شبه‌قاره، هندوستان در دوران پسااستعمار و پساجدایی و لزوم پیدایش رویکردی شرقی در مطالعات فرهنگی و سینما گفت‌وگو می‌کند. شهاب اسفندیاری، عضو هیات علمی دانشگاه هنر و رئیس دانشگاه صداوسیما در «خیلی دور خیلی نزدیک» با پروفسور باسکار به گفت‌وگو نشسته است. این گفت‌وگو را می‌توانید امشب ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه 4 سیما مشاهده کنید.


آغاز سومین دوره جشنواره تلویزیونی مستند از نیمه تیر
مدیر تامین برنامه شبکه مستند سیما گفت: سومین دوره جشنواره تلویزیونی مستند از ۱۵ تیر ساعت ۱۹ آغاز می‌شود و منتخبی از بهترین مستندهای ایرانی در ژانرهای مختلف را برای مخاطبانش روی آنتن می‌برد. به گزارش فارس، «مهدی مینایی» مدیر تأمین و پخش شبکه مستند با حضور در برنامه «به خانه‌ برمی‌گردیم» برنامه‌های تابستانی این شبکه را تشریح کرد. وی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات انجام شده پر کردن اوقات فراغت بینندگان شبکه مستند در فصل تابستان گفت: همزمان با آغاز فصل تابستان یک ساعت به برنامه پخش شبکه اضافه‌شده و بینندگان هر روز از ساعت ۱۵ شاهد پخش رئالیتی‌شوهای جذاب و دیدنی «فرمانده» و «هفت شهر عشق» خواهند بود. وی افزود: از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای فصل تابستان می‌توان  به «سومین دوره جشنواره تلویزیونی مستند» اشاره کرد؛ برنامه‌ای که پخش آن از ۱۵ تیر ساعت ۱۹ آغاز می‌شود و منتخبی از بهترین مستندهای ایرانی در ژانرهای مختلف را برای مخاطبانش روی آنتن می‌برد.


Page Generated in 0/0065 sec