printlogo


کد خبر: 211185تاریخ: 1398/4/16 00:00
با استعفای فرمانده واحد کماندویی ویژه شعبه اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی شکست عملیات اخیر این رژیم اثبات شد
بحران اطلاعاتی و روانی اسرائیل

با افشای استعفای مهم‌ترین فرمانده عملیات اطلاعاتی نظامی رژیم صهیونیستی پرده‌ای دیگر از ناتوانی این رژیم برای مواجهه با قدرت روزافزون مقاومت در منطقه برافتاد. روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نزدیک به دولت نتانیاهو اخیرا اعلام کرد  فرمانده یگان ویژه تکاوران ارتش عبری، 2 ماه پیش و متعاقب شکست در عملیات نفوذ از ارتفاعات خان‌یونس به داخل نوار غزه تحت عنوان عملیات «لبه شمشیر» استعفای خود را تحویل «آویو کوخاگی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی داده و گفته است به طور قطعی تا  اول آگوست (11 مرداد)  این پست را ترک خواهد کرد.
این یگان ویژه که اصطلاح عبری «سرت متکال» درباره آن به‌کار می‌رود در حقیقت واحد عملیات ویژه شعبه اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی است که حساس‌ترین واحد رزم صهیونیست‌ها محسوب می‌شود اما ناکامی آنها در نفود از مرزهای شرقی نوار غزه و خرابکاری در تاسیسات ارتباطی حماس در 11 نوامبر 2018 اگرچه به ترور تصادفی یکی از فرماندهان ارشد گردان‌های شهید عزالدین‌قسام که عملیات اسرائیلی‌ها را کشف کرده بود منجر شد ولی خیلی زود با هلاکت معاون عملیاتی یگان اسرائیلی، کماندوهای «سرت متکال» مجبور به عقب‌نشینی زودهنگام شده و ضمن تحمل تلفات، آبروی خود را هم بر باد رفته دیدند. حتی آویگدور لیبرمن، هلاکت فرمانده اطلاعاتی شاخص اسرائیلی‌ها را به تیری در قلب خود تشبیه کرد. ناکامی در عملیات نفوذ به خان‌یونس، زمینه‌ساز ناکامی صهیونیست‌ها در تهاجم‌های بعدی بویژه حمله اخیرشان به غزه شد که به خفت‌بارترین شکل ممکن برای آنها به پایان رسید، چرا که  تل‌آویو تنها 48 ساعت پس از آغاز تجاوز هوایی به مواضع فلسطینی‌ها، به‌خاطر موجی از موشک‌باران بی‌سابقه سرزمین‌های اشغالی و بویژه اصابت راکت‌هایی به نزدیکی نیروگاه هسته‌ای دیمونا، مجبور به درخواست آتش‌بس از رهبران حماس شد.
حال «یدیعوت آحارونوت» با افشای خبر استعفای فرمانده «سرت متکال» می‌نویسد: «دستگاه اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به دنبال این استعفا با یک بحران مواجه شده است. فرماندهی ارتش نیز با استعفای وی موافقت کرده و طی چند روز آتی تصمیم خود را علنی خواهد کرد».
سخنگوی جنبش حماس نیز به این موضوع واکنش نشان داده و گفته است استعفای یکی از مقامات ارتش عبری به دلیل شکست در عملیات خان‌یونس نشان‌دهنده ضربه بزرگی است که به این رژیم وارد آورده است. به زعم «حازم قاسم» مقاومت بار دیگر قدرت خود در ضربه زدن به دشمن صهیونیستی و ارتش آن، بر هم زدن معادلات این رژیم و جلوگیری از تحقق اهداف آن را به اثبات رساند و تداوم مقاومت مانعی اساسی بر سر راه ادامه اشغالگری و جنایات دشمن علیه ملت فلسطین خواهد بود. او دلایل  پیروزی فلسطینیان  در عملیات خان‌یونس را به سبب هوشیاری مبارزان گردان‌های عزالدین قسام و توان اطلاعاتی‌شان در شناسایی نیروهای ویژه دشمن و برملا کردن اسامی و تصاویر آنها و همچنین پاسخ محکم و یکپارچه نیروهای مقاومت در نبرد «لبه شمشیر» و حمایت همه‌جانبه مردمی از مقاومت می‌داند. به گفته حازم قاسم، اوج شکست اسرائیلی‌ها در نبرد مزبور آنجا بود که گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس پس از خنثی کردن این عملیات، اطلاعات مهمی از نیروهای دشمن به دست آوردند.
بیماری روانی صهیونیست‌های پیرامون غزه
طبق تحقیقات یک اندیشکده مطالعات امنیتی در دانشگاه تل‌آویو، صهیونیست‌های ساکن بخش‌هایی از سرزمین‌های اشغالی که در نزدیکی مرز با نوار غزه هستند، دچار بیماری روانی عدم احساس ایمنی شده‌اند. تارنمای عرب 48، گزارشی از نتایج این تحقیق منتشر کرده که بر مبنای آن از زمان آغاز راهپیمایی‌های بازگشت در نزدیکی دیوار امنیتی اطراف نوار غزه در پایان مارس 2018 (دهم فروردین 97)، فشارهای پیاپی بر شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف آغاز شده است. بر این اساس ده‌ها هفته متوالی برگزاری راهپیمایی‌های بازگشت همراه با به هوا فرستادن بالن‌های انفجاری و بادبادک‌های آتش‌زا، سبب بروز آتش‌سوزی گسترده در شهرک‌های اطراف از جمله 50  هزار متر مربع از مزارع اسرائیلی‌ها شده که این تازه جز کابوس صهیونیست‌ها یعنی شلیک پیاپی موشک‌ها و راکت‌ها به سمت آنان است. این وضعیت زندگی عادی شهرک‌‌نشینان صهیونیست را مختل کرده و سبب بروز حالت‌های عصبی در آنها شده که به نوعی تغییر در حالت ایمنی (احساس امنیت) طبیعی انسان است.
ویروس خطرناک بلای جان نظامیان صهیونیست
کانال دوازدهم تلویزیون دولتی اسرائیل از شیوع ویروس خطرناکی خبر داد که سبب دردهای شدید و عوارض خطرناکی مثل استفراغ شدید در نظامیان صهیونیست هنگام تمرینات می‌شود به طوری که انتقال آنها به بیمارستان‌ اجتناب‌ناپذیر است. بر این اساس ده‌ها نظامی تیپ کفیر ارتش عبری در جریان تمرینات نظامی به ویروس خطرناکی مبتلا شده‌اند به شکلی که تمرینات این تیپ متوقف شده است. سربازان مبتلا به این ویروس در بیمارستان‌ها تحت درمان قرار دارند و ده‌ها نظامی دیگر نیز از ترس سرایت این بیماری در قرنطینه قرار گرفته‌اند.
 

40 مجروح در شصت‌وپنجمین تظاهرات بزرگ بازگشت
شصت‌و پنجمین تظاهرات بزرگ بازگشت فلسطینیان در مرزهای شرقی باریکه غزه روز جمعه برپا شد و هزاران نفر با شعار محوری «با وحدت خود توطئه‌ها را به شکست می‌کشانیم» در مقابل آتش دژخیمان صهیونیست ایستادند. صهیونیست‌ها مثل همیشه با شلیک گسترده گلوله و گاز اشک‌آور به محل تجمع «بازگشت فلسطینیان» در آن سوی حصار مرزی، وحشی‌گری خود را به نمایش گذاشتند. به گفته اشرف اقدره، سخنگوی وزارت بهداشت دولت غزه، در این تظاهرات دست‌کم 40 فلسطینی مجروح شدند که 22 مورد آن بر اثر شلیک مستقیم اشغالگران اسرائیلی بود. این تظاهرات که از 30 مارس سال گذشته علیه «معامله قرن» برپا شده و بر حق بازگشت فلسطینیان به موطن‌شان تاکید دارد، تاکنون به شهادت 310 فلسطینی و مجروحیت 17 هزار نفر دیگر با آتش اسرائیلی‌ها منجر شده و سازمان ملل بارها درباره نقض حقوق بشر توسط نیروهای رژیم صهیونیستی هشدار داده است.


Page Generated in 0/0080 sec