printlogo


کد خبر: 211186تاریخ: 1398/4/16 00:00
پرسپولیس چگونه برای فصل جدید آماده می‌شود؟
لیست انتظار

سرخپوشان پایتخت چند روز دیگر به شهری در نزدیکی استانبول ترکیه خواهند رفت تا اردوی آماده‌‌سازی خود را در کشور همسایه برگزار کنند. این نخستین‌باری است که پرسپولیس با هدایت یک مربی اهل آمریکای جنوبی تمرینات پیش‌فصل را انجام می‌دهد. از هفته قبل کالدرون آرژانتینی در حالی با پرسپولیس استارت زده که بیش از ۲۵ بازیکن در هر تمرین حضور داشته‌اند و همین پر بودن لیست، کار را برای او سخت کرده است. با توجه به این موضوع، درباره لیست مازاد پرسپولیس در روزهای اخیر گمانه‌زنی‌‌‌هایی به‌وجود آمد و نام‌‌های بزرگی در این فهرست قرار گرفتند اما مشخص نیست تا چه حد این حدس‌ها درست است. با این حال و در هر شرایطی، جذب یک مهاجم نوک برای این تیم ضروری به نظر می‌آید و با توجه به ناکامی در جذب مهدی طارمی، قطعا این بازیکن خارجی خواهد بود. خرید بازیکن خارجی در حالی در دستور کار مدیران پرسپولیس قرار گرفته که این تیم رادوشوویچ کروات را در اختیار دارد و بشار رسن نیز متمایل است قراردادش را با سرخ‌ها تمدید کند اما با توجه به وضعیت نرخ دلار و قیمت نسبتا بالای بشار رسن، بعید است علاوه بر یک مهاجم خارجی و بوژیدار، سرخ‌ها رسن را نیز جذب کنند. با منتفی شدن تمدید با بشار رسن عراقی، پرسپولیسی‌ها پروسه خرید مهاجم خارجی را با جدیت بیشتری دنبال خواهند کرد. با توجه به گفته‌‌های مهدی محمدنبی، اولویت اول قرمزها جذب مهاجمی آسیایی است که احتمالا مذاکراتی نیز بین طرفین شده اما باید دید در نهایت این موضوع به کجا خواهد رسید. پرسپولیس در سال‌‌های گذشته مهاجمان خارجی چون بنگستون، منشا و بودیمیر را داشته که همگی پایین‌‌‌‌‌‌تر از سطح انتظارات ظاهر شدند و حالا مهاجم جدید بار سنگینی را روی دوش خود خواهد داشت.
پرسپولیس کالدرون؛ 1-3-2-4 کلاسیک
آنچه از تمرینات پرسپولیس به گوش می‌رسد حاکی از آن است که سرخپوشان با سیستم 1-3-2-4 به میدان خواهند رفت. این سیستم در حالی این روزها امتحان می‌شود که علی علیپور تنها مهاجم قابل اتکای پرسپولیس است و احتمالا مهاجم خارجی، برای نیمکت خریداری می‌شود. با توجه به مدلی که کالدرون برای پرسپولیس در نظر گرفته، مهاجم جدید باید ویژگی‌‌های یک گلزن کامل را داشته باشد، چرا که در بین هافبک‌‌های پرسپولیس مهاجمان سایه نیز دیده می‌شوند و ضرورتی برای خرید چنین بازیکنی وجود ندارد. همچنین از طرف دیگر، تعداد بالای هافبک‌‌های باتجربه پرسپولیس سبب شده کالدرون سیستمی با ۵ بازیکن میانی را انتخاب کند تا بیشتر ستاره‌ها در زمین حاضر باشند، بنابراین معمای تیم کالدرون با جدایی بشار رسن و خرید یک مهاجم خارجی تکمیل خواهد شد. البته این بدان معنی نیست که تغییر دیگری در تیم روی نخواهد داد و احتمالا در روزهای آینده تکلیف نفرات تیم مشخص خواهد شد.
لیست خروجی پرسپولیس
چند روز پیش اشاره شد که گابریل کالدرون بعد از اینکه متوجه شد لیست پرسپولیس قبل از آمدن او به این تیم پر شده، تعجب کرده و به دنبال راه‌حلی است تا بتواند بازیکن جدیدی را در پست دفاع میانی و خط حمله به جمع شاگردانش اضافه کند. مسؤولان باشگاه پرسپولیس به کالدرون اعلام کردند با درخواست رسمی از سازمان لیگ خواستار افزایش سهمیه برای جذب بازیکن بزرگسال شده‌اند اما هنوز با جواب روشنی مواجه نشده‌اند. در گام بعدی محسن خلیلی درباره چند بازیکن به کالدرون اطلاعاتی داد و از او خواست عملکرد این نفرات را زیر نظر گرفته و درباره ماندن یا رفتن‌شان تصمیم بگیرد. در این بین برخی بازیکنان پرسپولیس این روز‌ها با استرس زیادی تمرین می‌کنند تا مبادا جایی در تفکرات مرد آرژانتینی نداشته باشند. در جمع سرخپوشان هستند نفراتی که به دلیل چند ماه دوری از میادین و سن بالای‌شان ممکن است در لیست مازاد این تیم قرار بگیرند، بویژه اینکه کالدرون به دفاع میانی نیاز دارد. گزینه بعدی نفراتی هستند که هنوز وضعیت مالی‌ و قراردادی‌شان با پرسپولیس مشخص نیست و باشگاه مشکلی از لحاظ قرارداد برای قطع همکاری با آنها ندارد. بشار رسن، محمد نادری و محسن ربیع‌خواه جزو این دسته هستند. بازیکنانی که فصل گذشته خیلی کم ‌فرصت حضور در ترکیب اصلی پرسپولیس را پیدا کردند نیز شانس زیادی برای قرار گرفتن در لیست مازاد این تیم دارند، بویژه آنهایی که به خاطر نیمکت‌نشینی برای پرسپولیس حاشیه‌سازی هم کردند. آنچه مشخص است کالدرون ظرف یکی دو روز آینده نام این نفرات را به باشگاه اعلام خواهد کرد تا هم تیمش را قبل از رفتن به اردو تکمیل کند و هم اینکه بازیکنان جدا شده بتوانند تیم آینده خود را مشخص کنند.


Page Generated in 0/0064 sec