printlogo


کد خبر: 211188تاریخ: 1398/4/16 00:00
تشریح برنامه‌های پیش روی شبکه‌های یک و نسیم
شهاب در شکرستان
احیای برنامه کودک در شبکه یک با مرضیه برومند

گروه فرهنگ و هنر:  هفته پیش بود که تعدادی از مدیران شبکه‌های مختلف سیما با حضور در نشست‌های خبری یا برنامه‌های تلویزیونی به تشریح برنامه‌های تابستانی سیما پرداختند. اما این همه اتفاقات و خبرهایی نبود که می‌شد در ارتباط با برنامه‌های تابستانی سیما به آن اشاره کرد، چرا که روز گذشته مدیران شبکه یک و نسیم نیز به تشریح برنامه‌های این دو شبکه اصلی تلویزیون پرداختند و خبرهای جالب توجهی در ارتباط با همکاری چهره‌های سرشناس با تلویزیون و همچنین سرنوشت برخی پروژه‌های نیمه‌کاره تلویزیون دادند؛ خبرهایی که نشان می‌دهد رسانه ملی قرار است برای تابستان امسال با دستی پر به خانه‌های ایرانیان بیاید.
جشنواره کارآفرینی در شبکه یک
 مجید زین‌العابدین، مدیر شبکه یک و قائم‌مقام ستاد رسانه‌ای رونق تولید، نخستین کسی بود که روز گذشته با برگزاری یک نشست خبری به تشریح برنامه‌های شبکه اول سیما برای تابستان امسال پرداخت. او با اشاره به اینکه مهم‌ترین و برجسته‌ترین موضوع فعالیت رسانه ملی در تابستان امسال، حمایت از رونق تولید ملی است، گفت: برگزاری جشنواره کارآفرینی یکی از برنامه‌های ما در شبکه اول سیماست و از این هفته شاهد پخش آن از شبکه یک خواهیم بود. پیش‌بینی  ما این است چون کارآفرین‌های جوان و نوپای کشور در این جشنواره شرکت می‌کنند، سرمایه‌گذاران دیگری هم به میدان بیایند و در کنار جوانان باشند. البته کارهای کوتاه دیگری نیز تولید شده است که تا امروز ذیل عنوان ستاد رونق تولید ملی مشاهده کرده‌اید‌. همچنین با همکاری جهاد کشاورزی قرار است برنامه‌ای را با عنوان «رکوردداران تولید» روی آنتن ببریم تا رکوردداران تولید معرفی شوند و ظرفیت‌های کشاورزی کشور به مردم نشان داده شود.
ادامه فرمول یک و احیای بخش کودک با مرضیه برومند
او همچنین در ارتباط با رویکرد برنامه «فرمول یک» به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی این شبکه، اظهار کرد: برنامه فرمول یک با همان رویکرد معرفی چهره مردمی سال به کار خود ادامه خواهد داد و از الان دوستان برای نوروز 99 خیز برداشته‌اند و اصولا میهمان‌هایی که از الان در برنامه حضور دارند برای چهره مردمی سال کاندیدا خواهند شد. زین‌العابدین اما در ادامه صحبت‌هایش به یک اتفاق جالب توجه در این شبکه اشاره کرد و از تولید برنامه‌هایی سرگرم‌کننده برای این شبکه خبر داد: در ادامه تغییرات 2 مسابقه «بزن یک» و «سبقت» را خواهیم داشت که در حال حاضر در مراحل انتخاب مجری هستیم، همچنین با مرضیه برومند در پی طراحی کاری عروسکی به نام مدرسه دوستان هستیم تا در کنار تولیدات برنامه‌های اجتماعی مجموعه‌ای عروسکی را نیز روی آنتن ببریم.
از عیاری تا جیرانی، در شبکه یک
خبر مهم دیگر زین‌العابدین برای مخاطبان رسانه ملی پیرامون تولیدات سریال شبکه یک بود که او در این زمینه گفت: با سریال پایتخت توافق قطعی کردیم تا برای نوروز 99 روی آنتن برود، برای رمضان 99 هم سریال «نون‌.خ» را خواهیم داشت و در تابستان 99 سریال «87 متر» کیانوش عیاری را روی آنتن خواهیم برد‌. علاوه بر اینها، سریال‌های «پس از آزادی»، «محکومین»، «دردانه‌های خلیج‌فارس» و «چند راه» را نیز داریم. همچنین به دنبال همکاری با فریدون جیرانی در تولید سریال «پاییز تنهایی» برای شبکه یک سیما هستیم. زین‌العابدین در بخشی دیگر درباره بودجه سریال کیانوش عیاری که تولید آن به دلیل مسائل مالی متوقف شده است، بیان کرد: بودجه سریال‌ها در سیمافیلم برآورد می‌شود. در یک سال گذشته مشکلاتی داشتیم و کار عیاری مدتی متوقف شد، البته حدود 70 درصد از آن تصویربرداری شده است و در چند روز آینده مشکل بودجه حل می‌شود. او همچنین درباره سریال «الف ویژه» نیز که مدتی به کارگردانی کمال تبریزی وارد پروسه تصویربرداری و بعد متوقف شد، گفت: مسائل تولیدی این سریال از شبکه یک به سیمافیلم منتقل شده است. بازنویسی فیلمنامه انجام شده است و باقی مراحل باید از طریق سیمافیلم اطلاع‌رسانی شود.
خبر خوب برای دوستداران «ایرانگرد»
مدیر شبکه یک سیما در کنار همه خبرهایش، یک خبر خوب هم برای علاقه‌مندان حوزه مستند داشت؛ او درباره تولید سری جدید مجموعه پرمخاطب «ایرانگرد» اظهار کرد: ایرانگرد 4 پروژه بسیار سنگینی است و کار آن بیش از یک سال طول می‌کشد. به همین خاطر نوروز 1400 برای نمایش از تلویزیون آماده می‌شود. در نوروز 99 می‌توانیم از تصاویری که طی سال 98 تهیه می‌شود بهره ببریم و ایرانگرد برای نوروز 1400 روی آنتن خواهد رفت. یک مستند هم با موضوع گردشگری و طبیعت‌گردی در حال تولید داریم تا «ایرانگرد» برسد. این کار فاخر و طاقت‌فرسایی است که امیدواریم به نوروز برسد.
«تماشا» و «نمایش» زیرمجموعه نسیم شدند
اما مدیر شبکه اول سیما، تنها مدیری نبود که روز گذشته به تشریح برنامه‌های پیش‌روی رسانه ملی پرداخت، چرا که محمد احسانی، مدیر شبکه نسیم و کانال‌های تماشا و نمایش نیز با حضور در برنامه صبحگاهی شبکه 3 درباره ویژه‌برنامه‌های تابستانی این سه شبکه توضیحاتی ارائه کرد. احسانی ابتدا درباره ساختار این شبکه توضیح داد: ساختار جدید شبکه اینگونه است که نمایش و تماشا کانال‌های زیرمجموعه ما هستند. وی با اشاره به اینکه مزیت شبکه تماشا پخش اچ‌دی آن است، درباره برنامه‌های این شبکه در تابستان امسال گفت: این کانال متولی پخش سریال‌هاست و ما سریال‌های ایرانی و خارجی را از آن پخش می‌کنیم. در تابستان هم که دیدن فیلم و سریال جذابیت دارد و حتی تکرار «پایتخت» هم پربیننده می‌شود. شبکه تماشا ۷ بخش دارد و در ۷ ساعت متفاوت سریال‌های ایرانی، غربی، شرقی، خاطره‌انگیز و... را پخش می‌کند.
سرنوشت «کود‌ک‌شو» و «وقتشه» چه می‌شود؟
احسانی درباره محدودیت‌های شبکه نسیم و برنامه‌های تازه آن گفت: ما نباید سریال ایرانی جدید پخش کنیم، برنامه زنده نداریم، برنامه ورزشی نداریم و... . در تابستان امسال هم 2 نیم‌فصل را تعریف کرده‌ایم که برنامه‌های بخش اول تعریف شده و برنامه‌های بخش دوم با توجه به محرم تعریف می‌شود. مدیر شبکه نسیم همچنین درباره «کودک‌شو» گفت: این برنامه 3 سالی هست که پخش می‌شود و مردم هم در آن به خانواده‌های معمولی رای می‌دهند. در این هفته مروری بر قسمت‌های گذشته آن خواهیم داشت و سپس فاصله‌ای می‌افتد که در آن مشابه کاری که در نوروز انجام دادیم، چهره‌های آشنا در حوزه ورزش به برنامه می‌آیند. با اتمام این ویژه‌برنامه، ۲۴ خانواده مرحله نهایی وارد مسابقات فینال می‌شوند. برنامه «وقتشه» هم ظرفیت زیادی در حوزه مهارت‌های زندگی دارد و چند فصل از آن ساخته شده است. برنامه‌های شاخص در یک جا باید فاصله‌ای پیدا کنند تا تیم خود را بازیابی کنند. تولید و حفظ برنامه پرمخاطب سخت شده و ریسک بالایی دارد.
از «شکرستان» شهاب حسینی تا برنامه مهران غفوریان
احسانی در ادامه این برنامه درباره برنامه مهران غفوریان گفت: ما چند طرح داریم که عمدتاً بعد از ماه صفر می‌رسند و تامین منابع مالی سرمایه‌گذاری ویژه‌ای می‌طلبد. همچنین «شکرستان» از اوایل مردادماه می‌آید که سری جدید آن با صدای شهاب حسینی به‌عنوان راوی همراه است. سری جدید «کتاب باز» را نیز خواهیم داشت و می‌کوشیم تولید آن را با ساخت «فوق‌لیسانسه‌ها»ی سروش صحت هماهنگ کنیم. برند «هزارداستان» را هم حفظ خواهیم کرد.
 


Page Generated in 0/0070 sec