printlogo


کد خبر: 211191تاریخ: 1398/4/16 00:00
اخبار

وقتی اسرائیلی‌ها فرار کردند هنوز اجاق‌های‌شان روشن بود
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: وقتی تیپ ۲۷ محمد رسول‌‌الله(ص) به سوریه رفت، اسرائیلی‌ها تا بیروت هم آمده بودند اما وقتی رزمندگان پا به میدان گذاشتند آنها با عجله فرار کردند، در حالی که هنوز اجاق‌های‌شان روشن و غذاهای‌شان داغ بود. به گزارش فارس، سردار علی فدوی در مراسم سی‌وهفتمین سالگرد ربوده شدن احمد متوسلیان و همراهانش در مسجد جامع نارمک اظهار داشت: وقتی برادر متوسلیان به آن خطه بزرگ پا گذاشت عظمت‌ها پدیدار شد و کسی فکر نمی‌کرد سال‌ها بعد قدرتی به وجود آید که این قدرت از جغرافیای یک کشور و منطقه عبور کند. وی افزود: دشمنان اکنون به ضعف‌شان اقرار کرده‌اند؛ آخرین وزیر دفاع دولت اوباما جمله‌ای را که می‌خواهم بگویم گفت نه یک پاسدار. او گفت ما با همه همپیمانان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به دنبال این هستیم توانی درست کنیم که در برابر ایران بازدارنده باشد. سردار فدوی با اشاره به سقوط پهپاد آمریکا گفت: این حرکت خیلی سال است آغاز شده و آمریکایی‌ها می‌گویند ناو یک میلیون دلاری که 25 فروردین 67 منهدم شد کار ایرانی‌هاست. این حرکت بیش از 30 سال است آغاز شده و خیلی زمان‌ها آمریکایی‌ها فریاد می‌زنند به شورای امنیت سازمان ملل که ایرانی‌ها فلان کار را علیه ما انجام دادند.

درخواست آمریکا برای نشست شورای حکام طنز تلخ تاریخ است
نمایندگی ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، درخواست آمریکا برای برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت درباره فعالیت هسته‌ای ایران را طنز تلخ تاریخ خواند. به گزارش  مهر، نمایندگی ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با صدور بیانیه‌ای که در توئیتر منتشر شد، آورده است: این طنزی تلخ است که همان رژیمی که برجام را از طریق خروج غیرقانونی و یکجانبه نقض کرد و به دیگران فشار می‌آورد تا اقدام مشابهی را صورت دهند و با اعمال زور مانع اجرای آن توسط جامعه بین‌المللی می‌شود، نسبت به اجرای همان توافق، ابراز نگرانی کرده است. بر اساس این بیانیه، تصمیم ایران برای کاهش تعهداتش در برجام، در واکنش به شرایطی است که آمریکا ایجاد کرده است. نمایندگی ایران همچنین تصریح کرد که درخواست آمریکا با مأموریت شورای حکام و پادمان‌های مرتبط نسبتی ندارد و مسائل مرتبط با اجرای برجام در چارچوب سازوکاری که در این رابطه طراحی شده قابل پیگیری است.

حد نصاب کسب رأی در حوزه‌های انتخابیه به ۲۰ درصد کاهش یافت
دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت حد نصاب کسب رأی در حوزه‌‌های انتخابیه به 20 درصد کاهش یافته است. سیداسماعیل موسوی در جلسه ستاد انتخابات استان اردبیل اظهار داشت: تاکنون حد نصاب کسب رأی در حوزه‌‌های انتخابیه، ۲۵ درصد بود که در انتخابات پیش روی مجلس، با کسب ۲۰ درصد از آرای صحیح محاسبه می‌شود. وی افزود: این موضوع باعث خواهد شد انتخابات در حوزه‌‌های کمتری به دور دوم برود. سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه با توجه به مواد قانونی مرتبط، روز انتخابات دوم اسفندماه تعیین شده است، افزود: حداکثر زمان برگزاری انتخابات تا ساعت ۲۴ بوده و مجریان انتخابات در صورت تمدید زمان قانونی رأی‌‌‌گیری تا این ساعت فرصت دارند اخذ رأی کنند و بلافاصله پس از این ساعت، سامانه رأی‌‌‌گیری مسدود خواهد شد. به همین دلیل برنامه‌‌ریزی و دقت نظر فرمانداران برای جانمایی مناسب شعب اخذ رأی به منظور تسهیل فرآیند رأی‌گیری، از اهمیت فراوانی برخوردار است.

بطحایی به حذف سند ۲۰۳۰ مصمم بود کنار گذاشته شد
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی می‌گوید یکی از دلایل کنار گذاشتن وزیر سابق آموزش‌وپرورش از دولت، مصمم بودنش به حذف سند ۲۰۳۰ بود. محمدمهدی زاهدی در برنامه دست‌خط درباره کنار گذاشتن محمد بطحایی گفت: استعفای بطحایی به‌خاطر عدم پرداخت مطالبات فرهنگیان بود، نه نامزدی مجلس. نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ضمن اینکه استنباط من این است یکی از دلایلی که آقای بطحایی کنار گذاشته شد، این است که او مصمم بود سند ۲۰۳۰ را کامل حذف کند و برخی‌ها شاید این را برنمی‌تابیدند.


Page Generated in 0/0070 sec