printlogo


کد خبر: 211196تاریخ: 1398/4/16 00:00
اخبار

کمیته‌ای ویژه برای رمزارزها
کمیته‌ای ویژه در دولت مامور تصمیم‌گیری درباره رمزارزها شد. سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت با اشاره به تلاش کنگره آمریکا برای جلوگیری از تولید رمزارزها در ایران گفت: قرار شده چند وزارتخانه به همراه بانک مرکزی، تولید رمزارزها در کشور را تعیین تکلیف کنند. به گزارش مهر، زرندی درباره تولید بیت‌کوین در کشور که از سوی برخی واحدهای تولیدی صورت می‌گیرد، اضافه کرد: هنوز درباره تولید بیت‌کوین تصمیم نهایی در کشور گرفته نشده است و همین موضوع سبب شده ما نتوانیم برخورد لازم را با واحدهای تولیدی که در این حوزه فعالیت می‌کنند داشته باشیم. وی یادآور شد: در بخش قیمت برق با دریافت 2 تا 3 برابری هزینه‌ها می‌توانیم مدیریت مصرف انرژی را در واحدهای تولیدی که در حوزه بیت‌کوین فعالیت می‌کنند، انجام دهیم. وی تصریح کرد: این نوع ارز، هم ابزاری برای دور زدن تحریم‌ها به شمار می‌آید و هم امکان پولشویی در آن وجود دارد. از سوی دیگر مصطفی رجبی‌مشهدی، سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه شرکت توانیر آماده دریافت رسمی تقاضای تولیدکنندگان ارز دیجیتال برای تخصیص برق است، گفت: به این درخواست‌ها با تعیین تعرفه برق تولید ارز دیجیتال و بررسی ظرفیت‌های شبکه در نقطه مورد درخواست، رسیدگی می‌شود. وی اظهار داشت: بر اساس برآوردهای انجام شده، میزان برق مصرفی ماینرها و به‌عبارت کلی‌تر تولیدکنندگان ارز دیجیتال کمتر از 500 مگاوات است. وی افزود: بر اساس روش‌های مختلف تخمین، پیش‌بینی می‌کنیم میزان مصرف واقعی برق ماینرها بین 300 تا 500 مگاوات باشد، البته باید توجه داشت اینها تخمین است و میزان مصرف آنها دقیق روشن نیست.
به‌گفته وی، تا 3 هفته آینده تعرفه برق تولید ارز دیجیتال مشخص و ابلاغ می‌شود. گفتنی است روز گذشته انجمن بلاکچین ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «به اطلاع هموطنان می‌رساند استخراج‌کنندگان رمزارزها برای عبور از پیک مصرف برق در روزهای گرم تابستان، ماینرها را خاموش کردند». طبق ابلاغیه شرکت مادرتخصصی توانیر، ماینرها (تولیدکنندگان ارز دیجیتال) از ابتدای تیر 98 با قطع برق مواجه می‌شوند، چرا که قانونی برای استفاده از انشعابات خانگی، کشاورزی یا صنعتی برای تولید ارز دیجیتال وجود ندارد و استفاده از برق ارزان در ساعات پیک تابستان می‌تواند موجبات افزایش فشار به شبکه و قطعی برق شود.


معاون آموزش وزارت صمت تشریح کرد
ثبت ۲۰۴ نیاز فناورانه  از سوی ۶۷۹ بنگاه
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت از ثبت‌نام ۶۷۹ بنگاه صنعتی، معدنی و تجاری در سامانه «تاپ» (طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال) خبر داد و گفت: تاکنون از سوی این تعداد بنگاه‌ ۲۰۴ نیاز و ۲۵۱ پروژه ثبت شده است. به گزارش خبرگزاری‌ها، برات قبادیان در نشست خبری با اشاره به چالش‌های کشور در زمینه اعلام تحریم‌ها علیه کشور خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات ناشی از تحریم‌ها بویژه در سال ۹۸، نسبت به تهیه فهرستی از ۲۰ صنعت اول و ارزبر کشور که فناوری‌های آن از خارج کشور تأمین می‌شد، اقدام کردیم تا بومی کردن این صنایع به منظور کاهش ارزبری آنها در دستور کار قرار گیرد. به گفته وی، در این سامانه تاکنون ۶۷۹ بنگاه صنعتی ثبت‌نام کرده و نیازهای علمی و فناورانه خود را به ثبت رسانده‌اند. قبادیان با تاکید بر اینکه این سامانه از ابتدای سال جاری به طور رسمی راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: پس از آنکه ثبت بنگاه‌های اقتصادی به حدی رسید، اجازه ثبت‌نام استاد تاپ، دانشجوی تاپ و سرباز تاپ در آن داده خواهد شد. وی ۵ استان مرکزی، البرز، زنجان، قم و تهران را از جمله ۵ استان اول کشور در زمینه همکاری و مشارکت در طرح تاپ نام برد و گفت: استان البرز بیشترین نیاز خود را در آن به ثبت رسانده است.


Page Generated in 0/0057 sec