printlogo


کد خبر: 211215تاریخ: 1398/4/16 00:00
چهارگوشه

تهدید روسیه به مقابله به مثل موشکی با آمریکا
یکی از مقامات ارشد سنای روسیه، آمریکا را تهدید کرد کشورش به استقرار احتمالی موشک‌های کوتاه و میانبرد در کشورهای عضو ناتو در اروپا پاسخ متقابل می‌دهد. معاون اول کمیسیون امور بین‌المللی شورای فدراسیون روسیه اعلام کرد این کشور نشانه رفتن موشک‌ها از اروپا به سمت خود را تحمل نخواهد کرد. به گفته این مقام پارلمانی، روسیه قانون تعلیق اجرای پیمان منع موشک‌های هسته‌ای کوتاه و میانبرد و نه لغو آن را تصویب کرده است و حالا توپ در زمین آمریکا قرار دارد و آنها باید گام بعدی را بردارند اما سکوت کرده‌اند. «ولادیمیر جاباروف» به خبرگزاری تاس گفت: «دبیر کل ناتو زمانی که می‌گوید برای نجات پیمان منع موشک‌های هسته‌ای کوتاه و میانبرد هنوز فرصت وجود دارد، در واقع دروغ می‌گوید. استولتنبرگ خوب می‌داند آمریکا تمدید پیمان منع موشک‌های هسته‌ای کوتاه و میانبرد را نمی‌پذیرد». «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو جمعه گذشته در نشست شورای روسیه – ناتو در بروکسل اعلام کرد سیستم پدافند موشکی در اروپا علیه روسیه هدف‌گیری نشده است اما روس‌ها گفته‌اند این سامانه و موشک‌هایی که در آن مستقر شده، پیمان منع موشک‌های هسته‌ای کوتاه و میانبرد را نقض می‌کند و برای تضعیف و کاهش کارایی موشک‌های قاره‌پیمای روسیه ایجاد شده است.

قمار آبه برای انتخاب مجدد!
ائتلاف آبه شینزو، نخست‌وزیر ژاپن برای پیروزی در انتخابات 21 جولای (30 تیر) و در اختیار گرفتن مجلس اعیان عزم خود را جزم کرده است. طبق نظرسنجی انجام شده توسط خبرگزاری کیودو، انتظار می‌رود حزب
 لیبرال- دموکرات پس از ائتلاف با کومیتو بتوانند بیش از 63 کرسی از 124 کرسی موجود را تصاحب کنند. به گزارش این خبرگزاری، این دو حزب در ائتلاف با یکدیگر قادر به تصاحب 77 کرسی نیز هستند. هدف آبه شینزو تحقق رویای خود برای احیای قانون اساسی صلح‌جویانه است. نظرسنجی‌های دیگر صورت گرفته توسط روزنامه‌های آساهی و سانکی حاکی از شانس بالاتر این دو حزب برای تصاحب اکثریت کرسی‌هاست.

بوریس جانسون: مهاجران به انگلیس باید زبان انگلیسی فرا گیرند
نامزد اصلی نخست‌وزیری انگلیس در سخنانی که منجر به خشم برخی قانونگذاران بریتانیایی شد، اظهار داشته مهاجرانی که قصد ورود به بریتانیا را دارند باید زبان انگلیسی فرا گیرند. نامزد اصلی نخست‌وزیری انگلیس بتازگی اظهار داشته که مهاجران عازم این کشور باید «زبان انگلیسی» فرا گیرند و یک بریتانیایی باشند. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، بوریس جانسون، نامزد پرامید نخست‌وزیری انگلیس روز جمعه در جمع اعضای حزب محافظه‌کار این کشور گفت: «من می‌خواهم هرکسی که به اینجا می‌آید و امرار معاش می‌کند بریتانیایی باشد و خود را بریتانیایی بداند. این مهم‌ترین چیز است و باید زبان انگلیسی را بیاموزند». بر اساس این گزارش، انگلیس اینک شرط تسلط به زبان انگلیسی را برای بسیاری از مهاجران خارج از اتحادیه اروپایی که قصد اقامت در این کشور را دارند، برقرار کرده و جدیدترین سرشماری ملی در سال 2011 نشان داد 7/98 درصد از مردم انگلستان و ولز بخوبی قادر به تکلم به زبان انگلیسی هستند. پایین‌ترین رقم نیز برای منطقه «نیوهم» در شرق لندن با 3/91 درصد بود.

ونزوئلا روز استقلال خود را  جشن گرفت
جشن روز استقلال ونزوئلا با حضور رئیس‌جمهوری این کشور برگزار شد. رژه نیروهای نظامی ونزوئلا برای گرامیداشت دویست و هشتمین سالگرد استقلال این کشور از اسپانیا برگزار شد. تمام واحدهای نظامی، پلیس و سایر آژانس‌های امنیتی و گروه‌های مدنی همکار با دولت در این مراسم حضور داشتند. رئیس‌جمهوری ونزوئلا گفت که این رژه بیانگر انسجام، نظم، اتحاد و تنوع کامل و عالی در کشور است. مادورو اظهار کرد: در روز ۲۴ جولای (دوم مرداد) برای محک زدن طرح‌های دفاعی کشور در برابر حملات مکرر آمریکا مانوری نظامی برگزار می‌شود. نیکولاس مادورو همچنین یک روز پس از انتشار گزارش سازمان ملل درباره استفاده از جوخه‌های مرگ نیروهای امنیتی این کشور خواستار صلح در ونزوئلا شد.


Page Generated in 0/0500 sec