printlogo


کد خبر: 211235تاریخ: 1398/4/17 00:00
اخبار

 بازگشت ۵۷ میلیارد تومان  حقوق نامتعارف به خزانه
«با توجه به گزارش‌های اول، دوم و سوم دیوان محاسبات در مجموع حدود ۵۷ میلیارد تومان پول ناشی از حقوق‌های نامتعارف به خزانه بازگشت». به گزارش صداوسیما، عادل آذر با بیان این مطلب در برنامه «نگاه یک» درباره سرانجام حقوق‌های نجومی اظهار داشت: در آن زمان اعلام شد از ۱۰۰ هزار مدیر پایه که به حقوق و مزایای آنها رسیدگی شد، ۳۹۴ نفر حقوق نامتعارف و غیرقانونی داشتند. پس از آن، گزارش محرمانه‌ای به رئیس و کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی و سران 2 قوه دیگر دادیم و گزارش خیلی محرمانه هم دادیم که دستگاه، موضوع و فرد در آن گزارش آمد. آذر ادامه داد: حدود ۷۰ پرونده از دستگاه‌های مختلف بابت حقوق‌های غیرقانونی برای رسیدگی قضایی به دادسرا ارسال کردیم که بر اساس آرای صادره، ۵۷ میلیارد تومان به خزانه بازگشت. وی اضافه کرد: تعدادی از حقوق‌بگیران نامتعارف معزول شدند و برخی‌ها هم به زندان رفتند. وی با تاکید بر اینکه دیوان محاسبات به طور مستمر، امورات مالی دستگاه‌ها را رسیدگی می‌کند، اضافه کرد: حدود یک ماه پیش ۲ مورد را کشف کردیم که حقوق حدود ۳۵ و ۳۸ میلیون تومان پرداخت شده بود. آذر گفت: در 3 سال اخیر به‌طور متوسط سالانه حدود
۵ هزار میلیارد تومان برگشت بیت‌المال به خزانه داریم یعنی حسابرسان ما تشخیص داده‌اند که در محل خود هزینه نشده است و آن را به خزانه برگشت دادیم.  وی افزود: حدود ۱۵۰۰ تا 1700میلیارد تومان هم پس از وقوع تخلف به خزانه برگشت داده شده است.


پایان پرداخت سود  سهام عدالت مشمولان
سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد با پرداخت مبلغ 162میلیارد تومان سود سهام عدالت مشمولان مربوط به کارکنان دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان در 2 بانک ملت و رفاه کارگران، توزیع سود عملکرد سال ۱۳۹۶ مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر به پایان رسید. به گزارش خبرگزاری‌ها، سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: با پرداخت این مبلغ به تعداد یک‌میلیون و 756 هزار و 937 نفر از مشمولان سهام عدالت مربوط به کارکنان دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی در 2 بانک ملت و رفاه کارگران، عملیات گسترده توزیع سود سهام عدالت توسط سازمان‌ خصوصی‌سازی از محل عملکرد سال 1396 شرکت‌های سرمایه‌پذیر که در مجامع عمومی سال 1397 این شرکت‌ها مصوب و دریافت شده، به پایان رسید. مجموع کل سود به ارزش4هزار و 39 میلیارد و 400 میلیون تومان برای 41 میلیون و 559 هزار و 942 نفر است. گفتنی است سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir همچنان آماده ثبت شماره شبای مشمولان است.


صادرات۱۲۰ میلیون دلاری  آبنبات با شکر یارانه‌ای
۱۲۰ میلیون دلار آبنبات به شکل بی‌سابقه از کشور صادر شده است که در واقع چیزی جز صادرات شکر یارانه‌ای تولید شده در کشور یا وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست و رانت بی‌سابقه‌ای را نصیب صادرکنندگان این محصول کرده است. به گزارش تسنیم، در شرایطی که دولت برای حمایت از مصرف‌کنندگان کالاهای داخلی به واردات و تولید کالاهای اساسی در کشور یارانه و ارز 4200 تومانی اختصاص می‌دهد اما این شرایط باعث سوءاستفاده برخی شده به طوری که آنها این کالاهای اساسی را بعد از انجام یک فرآوری به اسم صادرات غیرنفتی و ارزآوری از کشور خارج می‌کنند. صادرات انواع شیرینی، شکلات، چیپس، هندوانه، آبنبات، سیب‌زمینی و... که برای تولید آنها از یارانه و برای واردات آنها از ارز 4200 تومانی استفاده شده، به معنی آن است که کالای وارد شده با ارز 4200 تومانی دوباره با ارز آزاد، صادر شود که سود زیاد و رانتی را نصیب صادر‌کنندگان می‌کند. محمدرضا مودودی، سرپرست سازمان توسعه تجارت در این ارتباط گفته است اخیرا با بررسی‌هایی که داشته‌اند متوجه صادرات تکان‌دهنده 120 میلیون دلار آبنبات به عراق شده‌اند؛ در واقع از اختصاص ارز 4200 تومانی برای واردات مواد اولیه تولید (شکر) سوءاستفاده شده است.

 


Page Generated in 0/0790 sec