printlogo


کد خبر: 211241تاریخ: 1398/4/17 00:00
اخبار

رئیس شورای شهر تهران:
شورا حرف آخر را درباره باغات می‌زند
«مجمع تشخیص مصلحت هم برای اینکه مرجعی را برای حل همه اختلاف‌ها در نظر بگیرد، شورای شهر را برگزیده تا تشخیص دهد ملک باغ است یا باغ نیست، بنابراین شورا حرف آخر را می‌زند». به گزارش مهر، محسن هاشمی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه توسعه دوچرخه به عنوان مدل حمل و نقلی تا چه میزان در وضعیت ترافیک شهر تهران اثرگذار است، گفت: در دنیا کشورهایی به موضوع توسعه دوچرخه عمل کرده و نتیجه هم گرفته‌اند. به‌‌عنوان نمونه در گذشته‌های دور که کشور چین به صورت کمونیستی اداره می‌شد، دوچرخه یک عنصر بسیار مؤثر در حرکت بود. هاشمی افزود: در کشور هلند نیز زیر ساخت‌های شهری را طوری ساختند که افراد می‌توانند با دوچرخه به محل کار خود رفته و تردد کنند. وی عنوان کرد: به نظر من دوچرخه در تهران و بویژه مناطق جنوب شهر که مسطح است می‌تواند به عنوان یک وسیله تردد گسترش یابد اما در مناطق شمال شهر که دارای شیب است برای طی مسیرهایی که سرپایینی است استفاده از دوچرخه آسان است اما برای برگشت که مسیر سربالایی است، استفاده از آن دشوار است. هاشمی ادامه داد: در مجموع نمی‌توان به دوچرخه به عنوان یک پدیده حمل‌ونقل انبوه نگاه کرد و بیشتر باید به عنوان یک پدیده حمل‌ونقل محیط زیستی به آن نگاه کرد. همچنین هاشمی درباره اختلاف نظرها نسبت به باغ بودن و باغ نبودن برخی املاک گفت: این اختلاف نظرها همواره بوده و در برخی مواقع هم این موضوعات اختلافی به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود.

حناچی از شورای شهر تذکر گرفت
عضو شورای شهر تهران با اشاره به کاهش دسترسی شهروندان به پارک‌ها و بوستان‌ها در تابستان گفت: دستورالعمل شهرداری غیرقانونی است و دسترسی مردم را برای استفاده از فضای عمومی کاهش می‌دهد. به گزارش فارس، شهربانو امانی در جلسه شورای شهر در تذکری اعلام کرد: یک سال است شورای پنجم با موضوع زیست شبانه به دنبال مشارکت عمومی و افزایش زیست‌پذیری در پایتخت است و در حالی این موضوع از ایده به اجرا نزدیک می‌شود که در حیطه مدیریت شهری فضاهایی در بوستان‌ها و پارک‌های تهران در ساعات پایانی روز به مردم خدمت ارائه نمی‌کنند. وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در برخی پارک‌ها و بوستان‌ها در ساعات پایانی روز شهروندان را به بیرون هدایت می‌کنند و امکان استفاده از خدماتی همچون امکانات عمومی و بهداشتی وجود ندارد. عضو شورای شهر تهران اظهار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: در روزهای تابستان به دلیل گرمای هوا امکان استفاده از پارک‌ها و بوستان‌ها زیاد نیست و به مدیران خدمات شهری و فرهنگی و اجتماعی به دلیل نارضایتی ایجادشده در میان شهروندان تذکر می‌دهم. امانی گفت:‌ دستورالعمل شهرداری در این زمینه غیرقانونی بوده و دسترسی به فضای عمومی باید با اصول زیست شهری مطابقت داشته باشد و همه به سمت شعار تهران شهری برای همه پیش برویم، بنابراین من مراتب تذکر خودم را در این زمینه به شهردار اعلام می‌کنم.

افزایش 29 درصدی شهریه مهد‌های کودک
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، شهریه مهدهای کودک از ابتدای مردادماه حداکثر ۲۹ درصد افزایش خواهد یافت. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب‌الله مسعودی‌فرید تصریح کرد: در همین رابطه، کارگروه استانی ویژه تعیین شهریه مهد‌های کودک در هر استان تشکیل خواهد شد و در ارتباط با میزان شهریه مهد‌های کودک اعلام نظر خواهد کرد که البته سقف افزایش شهریه ۲۹ درصد است اما احتمال دارد در برخی استا‌ن‌ها با توجه به شرایط این رقم ۱۸ یا ۲۰ درصد افزایش یابد.
 


Page Generated in 0/0135 sec