printlogo


کد خبر: 211260تاریخ: 1398/4/17 00:00
اخبار

تکلیف اکران چند فیلم دیگر مشخص شد
سخنگوی شورای صنفی نمایش از ثبت قرارداد ۲ فیلم جدید خبر داد. به گزارش مهر، غلامرضا فرجی درباره خروجی تازه‌ترین جلسه این شورا گفت: در این جلسه که به دلیل برگزاری مراسم تودیع و معارفه مدیران سینمایی با تاخیر آغاز شد، قرارداد فیلم سینمایی «تپلی و من» به کارگردانی حسین قناعت در گروه فرهنگ بعد از فیلم سینمایی «کار کثیف» ساخته خسرو معصومی ثبت شد. وی در پایان گفت: قرارداد فیلم سینمایی «قسم» ساخته محسن تنابنده نیز در گروه زندگی بعد از فیلم «زهرمار» ساخته سیدجواد رضویان ثبت شد، همچنین با توجه به اینکه فیلم‌های در حال نمایش کف فروش خود را حفظ کرده‌اند، اکران‌شان ادامه دارد.


رونمایی از مستند «مهلکه» در تلویزیون
مستند «مهلکه» به کارگردانی مصطفی حریری در جدیدترین قسمت از فصل سوم برنامه «به اضافه مستند» روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت. به گزارش «وطن امروز»، قسمت سی‌ام برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «مهلکه» به کارگردانی مصطفی حریری از شبکه مستند پخش خواهد شد. در این قسمت پس از پخش مستند، حمیدرضا آصفی، سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه و مصطفی حریری، کارگردان مستند «مهلکه» میهمان برنامه خواهند بود و با موضوع سیاست خارجی ایران در مواجهه با جنگ‌هایی که در همسایگی ایران رخ داده، صحبت خواهند کرد. مستند «مهلکه» روایتی صریح از مدیریت جنگ در ایران است، جنگ‌هایی که در نزدیک‌ترین مرزهای ایران رخ داد اما هیچگاه پای‌شان به خاک ایران باز نشد. در این مستند، مواجهه جمهوری اسلامی ایران با اتفاقات منطقه و امنیت حاکم بر کشور که به‌رغم ناامنی کشورهای اطراف محقق شده، به تصویر کشیده شده است. مستند «مهلکه» که به کارگردانی مصطفی حریری و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر تولید شده است، در 2 نسخه تلویزیونی و سینمایی ساخته شده است که نسخه ۸۰ دقیقه‌ای سینمایی آن برای نخستین بار در شبکه مستند و برنامه به اضافه مستند رونمایی خواهد شد. این قسمت از برنامه سه‌شنبه ۱۸ تیر ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد.

«تفنگ سرپر» به شبکه 4 می‌آید
مجموعه تلویزیونی «تفنگ سرپر» به کارگردانی امرالله احمدجو و تهیه‌کنندگی محمود فلاح در ژانر داستانی - تاریخی روی آنتن شبکه 4 سیما می‌رود. به گزارش «وطن امروز»، سریال «تفنگ سرپر» با بازی خسرو شکیبایی، آتش تقی‌پور، انوشیروان ارجمند، ژاله علو، فتحعلی اویسی و فردوس کاویانی از 18 تیرماه از شبکه 4 سیما پخش می‌شود. آخرین قسمت از سریال «سربداران» دوشنبه 17 تیرماه روی آنتن می‌رود و از روز سه‌شنبه هر شب ساعت 24 مجموعه «تفنگ سرپر» پخش و ساعت 18 بازپخش می‌شود.


درگذشت «مرتضی شهیدحنیفی» شاعر دفاع‌مقدس
«مرتضی شهیدحنیفی» از شاعران شناخته شده شعر جنگ و دفاع‌مقدس شنبه پانزدهم تیرماه بر اثر سکته قبلی و در 38 سالگی  دار فانی را وداع گفت. به گزارش فارس، از حنیفی تا به حال چندین مجموعه شعر منتشر شده است که عبارتند از جنگ خاطره‌‌ها را مجروح می‌‌کند، سرفه‌های قانونی، جنگ زیر نور ماه و کتاب جنگ که در این میان کتاب شعرِ «سرفه‌‌های قانونی» مجموعه‌ای از مرثیه‌های عاشقانه شاعر برای پدر و عموهای شهیدش است که نشر نیماژ منتشر کرده است. مرتضی شهیدحنیفی فرزند مرتضی شهیدحنیفی در سال ۱۳۶۰ چند روز پس از شهادت پدر به دنیا آمد و به همین خاطر نام پدر را بر او گذاشتند و همانطور که از نام آثارش مشخص است بیشتر قریب به اتفاق شعرهایش در حوزه شعر جنگ و دفاع‌مقدس است.


Page Generated in 0/0060 sec