printlogo


کد خبر: 211274تاریخ: 1398/4/18 00:00
اخبار

ایران به دنبال جنگ نیست اما دفاع را خوب آموخته است
فرمانده کل ارتش گفت: جمهوری اسلامی ایران همچنان که بارها اعلام شده به دنبال جنگ با هیچ کشوری نیست اما دفاع را بسیار خوب آموخته است. به گزارش فارس، سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی گفت: تحلیل‌گران از منازعه  فعلی میان آمریکا و ایران تحت عنوان جنگ اراده‌ها یاد می‌کنند، امروز دشمن با تمرکز بر یک راهبرد ترکیبی متشکل از تحریم، تهدید و عملیات روانی بیش از هر حوزه‌ای بر حوزه فکری، محاسباتی و عزم و اراده ملی مردم و مسؤولان متمرکز شده و به دنبال فریب راهبردی از طریق اخلال در محاسبات تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران کشورمان است.
وی با بیان اینکه  دشمنان به دنبال ساقط کردن یکی از مهم‌ترین کارکردهای انقلاب اسلامی یعنی روحیه و باور «ما می‌توانیم» هستند، اظهار داشت: گفتمان انقلابی «ما می‌توانیم» در طول 4 دهه گذشته منشأ آثار و برکات بسیار زیادی برای انقلاب بوده و در تنگناها و بحران‌های مختلف در برون‌رفت انقلاب از مشکلات نقش اساسی ایفا کرده است؛ همانند گذشته اکنون نیز روحیه ملی مورد هدف دشمن قرار دارد. فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان که بارها اعلام شده به دنبال جنگ با هیچ کشوری نیست ولی دفاع را بسیار خوب آموخته است. بنا بر فرمایش فرمانده معظم کل قوا، «دوران بزن و دررو تمام شده است» و «اگر یکی بزنند 10 تا می‌خورند».

راهزنی دریایی انگلیس را تحمل نخواهیم کرد
وزیر دفاع، توقیف نفتکش ایرانی در جبل‌الطارق توسط نیروی دریایی ارتش انگلیس را یک نوع راهزنی دریایی دانست و گفت: یقیناً این نوع راهزنی دریایی توسط ما تحمل نخواهد شد. به گزارش مهر، امیر سرتیپ حاتمی در حاشیه الحاق شناور کلاس حیدر به ناوگان مرزبانی نیروی انتظامی اظهار داشت: هر کشوری بخواهد جمهوری اسلامی ایران را تهدید کند با پاسخ قاطع و محکم جمهوری اسلامی روبه‌رو خواهد شد و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند اگر یکی بزنند 10 تا خواهند خورد. وی ادامه داد: امروز اقتدار و توانمندی دفاعی جمهوری اسلامی ایران برای همگان روشن شده و به همین دلیل ما هیچ‌گونه تهدید عملی را متوجه کشور نمی‌بینیم. امیر حاتمی با اشاره به اقدامات اخیر نیروی دریایی انگلیس در توقیف نفتکش ایرانی گفت: این روزها شاهد یک اقدام تحریک‌آمیز از سوی دولت انگلستان در جبل‌الطارق علیه نفتکش جمهوری اسلامی ایران هستیم، این اقدام مغایر با موازین بین‌المللی و تعهدات کشورهای اروپایی در برجام بوده و یک نوع راهزنی دریایی است. وی با بیان اینکه ایران زحمت اقدامات گسترده‌ای را در مقابله با دزدان دریایی انجام داده است، گفت: این نوع راهزنی دریایی توسط انگلستان توسط ما تحمل نخواهد شد.

آخرین اخبار درباره رهبر شیعیان نیجریه
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درباره وضعیت شیخ زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه گفت: ایران از ابتدای تضییقاتی که برای ایشان ایجاد شد، پیگیر موضوع از راه‌های دیپلماتیک و سیاسی بوده و هر چه در توان بود، انجام شده است و اخیرا کاردار سفارت نیجریه به وزارت امور خارجه آمد و مراتب نگرانی ایران به وی ابلاغ شد و ایشان توضیحاتی داد و قرار شد نگرانی‌های ما را منتقل کند. به گزارش فارس، عباس موسوی بیان کرد: لزوم حفظ جایگاه و شأن ایشان برای ما و مسلمانان و دولت نیجریه لازم و واجب است و امیدواریم تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد و گشایش‌هایی که در بحث پزشکی ایشان ایجاد شده به نتیجه برسد و سلامتی کامل خود را بازیابد و زمینه خلاصی ایشان از بند فراهم شود.

جلسه هیأت رئیسه مجلس خبرگان برگزار می‌شود
ششمین جلسه مشترک هیات رئیسه «دوره پنجم» مجلس خبرگان رهبری با کمیسیون‌های داخلی برگزار خواهد شد. به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، ششمین جلسه مشترک هیات رئیسه «دوره پنجم» مجلس خبرگان رهبری با کمیسیون‌های داخلی  روز پنجشنبه ۲۰ تیرماه در ساختمان دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد. این نشست با پوشش اصحاب رسانه مکتوب و تصویری همراه خواهد بود.
 


Page Generated in 0/0156 sec