printlogo


کد خبر: 211282تاریخ: 1398/4/18 00:00
نبض جامعه

اعزام مددجویان کمیته امداد به مشهد و عتبات
«شوق‌ زیارت» طرحی است که با هدف اعزام مددجویان و نیازمندان به مشهد مقدس و عتبات عالیات با همراهی خیران انجام می‌شود و امسال نیز ۱۰۰ هزار نفر از مددجویان و نیازمندان در قالب این طرح به مشهد مقدس و عتبات عالیات خواهند رفت. معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی در گفت‌وگو با تسنیم، در این‌باره اظهار داشت: هزینه ایاب و ذهاب و همچنین اسکان زائران در مشهد مقدس حدود 400 هزار تومان و عتبات مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان حساب شده است، ضمن اینکه مددجویان و نیازمندان هزینه‌ای را بابت اعزام پرداخت نمی‌کنند. به ‌گفته حسین احمدیان، در طرح شوق زیارت، اولویت با افرادی است که هنوز به سفرهای زیارتی اعزام نشده‌اند و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته همزمان با دهه کرامت 25 هزار نفر به مشهد اعزام می‌شوند.

ابلاغ کمک‌های بلاعوض به مناطق سیل‌زده
 «کمک بلاعوض به کشاورزان مناطق سیل‌زده نهایی و ابلاغ شده و پرونده‌های زیادی به بانک‌ها رفته است». به گزارش
صدا و سیما، رئیس سازمان مدیریت بحران در جمع خبرنگاران گفت: جلسه‌ای به ریاست وزیر کشور و با حضور استانداران 3 استان خسارت دیده از سیل شامل لرستان، گلستان و خوزستان و همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی تشکیل و گزارش اقدامات ارائه شد. اسماعیل نجار تصریح کرد: خوشبختانه بحث کمک بلاعوض پنجشنبه هفته گذشته نهایی شد و به استان‌ها ابلاغ شده است. رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: امیدواریم با این روند، مردم بتوانند بموقع از خدمات و تسهیلات مسکن و کشاورزی استفاده کنند. وی ادامه داد: در بخش زیرساخت‌های شهری اعتباری تعیین شده است که امیدواریم تخصیص نیز پیدا کند و دستگاه‌ها بتوانند بموقع وظایف خود را اجرایی و عملیاتی کنند. نجار گفت: البته در بخش‌های مختلف این اعتبارات مختلف است اما در بحث کمک‌های بلاعوض ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که ۵۰درصد آن اختصاص پیدا کرده است و بقیه آن نیز داده می‌شود.

اعزام زائران حج تمتع ۹۸ آغاز شد
نخستین گروه از زائران حج تمتع ۹۸ از فرودگاه امام خمینی به مدینه منوره اعزام شدند. به گزارش تسنیم، مراسم بدرقه نخستین گروه از زائران حج تمتع 98 از ترمینال سلام در فرودگاه امام خمینی با حضور حجت‌الاسلام سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت، رئیس سازمان هواپیمایی کشور، مدیرعامل شرکت فرودگاهی امام خمینی(ره)، سردار مهری فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور و تعداد دیگری از مسؤولان مربوط برگزار شد. اعزام زائران از 19 مقطع پروازی صورت خواهد گرفت و نخستین پرواز دیروز از زنجان و دومین پرواز از تهران انجام شد. همچنین قرار است تا پایان مدت زمان اعزام زائران، روزانه 13 الی 14 پرواز انجام شود.

بدهی ۱۴۰۰ میلیاردی سازمان‌‌های دولتی به بیمه سلامت
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از بدهی بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومانی وزارت آموزش‌وپرورش، بنیاد شهید و سازمان بهزیستی به بیمه سلامت خبر داد. طاهر موهبتی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به اینکه بیش از 1400 میلیارد تومان میزان بدهی این سه نهاد دولتی به بیمه سلامت است، اظهار داشت: سازوکار مشخصی در قانون برنامه و بودجه برای دریافت طلب بیمه سلامت در نظر گرفته شد اما متأسفانه این اتفاق تاکنون رخ نداده است. وی افزود: البته کمیته امداد نیز در گذشته به بیمه سلامت بدهی داشت که بعد از امضای تفاهمنامه به این نهاد، این مشکل برطرف شده است. به گفته مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، سازوکاری برای پرداخت بدهی بنیاد شهید، بهزیستی و آموزش‌وپرورش در نظر گرفته شده است به طوری که به تشخیص وزارت اقتصاد و دارایی از حساب آنها کم و به حساب بیمه سلامت واریز شود و در این‌باره بارها مکاتبه کردیم اما بر اساس محدودیت‌ها و معذوریت‌هایی که این نهادها دارند تاکنون نتوانسته‌ایم بدهی خود را از آنها بگیریم.
 


Page Generated in 0/0225 sec