printlogo


کد خبر: 211307تاریخ: 1398/4/18 00:00
اخبار

«همسفر» به ایستگاه آخر رسید
برگزیدگان پویش مطالعاتی همسفر همزمان با ایام دهه کرامت اعلام شدند. به گزارش «وطن‌امروز»، این پویش با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی با در نظر گرفتن 8 عنوان کتاب جذاب در موضوعات ادبیات دفاع‌مقدس و انقلاب اسلامی که از بین کتاب‌‌های 70 ناشر  در این حوزه انتخاب شده بود در اسفند 98 آغاز شد و در اردیبهشت 98 خاتمه یافت و در تیرماه برگزیدگان آن مشخص شد. پویش مطالعاتی همسفر که اولین تجربه موفق خود را پشت سر گذاشت؛ از همان ابتدا با استقبال کم‌نظیر مخاطبان روبه‌رو شد و طی مدت کوتاه 2 ماه بیش از 50 هزار نسخه از این کتاب‌ها توزیع شد. این پویش زیر نظر شبکه ملی وارثون در سطح کشور و با محوریت کتاب‌های «چُغُک» انتشارات صهبا، «خط تماس» انتشارات فاتحان، «شهربانو» انتشارات ستاره‌های مشهد، «من مادر مصطفی» انتشارات رسول آفتاب، «شانزده سال بعد» انتشارات حماسه هفده، «سربلند» (انتشارات شهید کاظمی، «اکبر کاراته و بچه‌ننه‌ها» انتشارات مَطاف عشق و «تو شهید نمی‌شوی» انتشارات نشر معارف برگزار شد.


«پرش بلند»؛ داستانی مهم از جنگ دوم جهانی
مستند داستانی «پرش بلند» به نویسندگی و کارگردانی عطا پناهی و تهیه‌کنندگی حسین افشار آماده نمایش شد. به گزارش «وطن‌امروز»، این مستند که دومین مستند داستانی عطا پناهی در مقام کارگردان به حساب می‌آید، داستانی مهم از جنگ دوم جهانی را به تصویر می‌کشد. منوچهر زنده‌دل، ناهید مسلمی، مهدی علیپور، غزال قربانی، آرش ورنیک، مهراد ماکویی، رحمان آذری، بهروز سروعلیشاهی، رضا سلیمانی، حسین پاینده، پرنیان پزشک‌پور، مهدی ولی‌زاده، آیدا مردی، سعید پارسا، آرین‌صفایی، میترا قاجار و بهنام علیوند از جمله بازیگران این مستند داستانی هستند. بنا براین گزارش،
تولید مستند داستانی «پرش بلند» از اواسط سال 1396 آغاز شده بود که بتازگی پس از پشت سر گذاشتن مراحل فیلمبرداری و فنی، آماده نمایش شده است. مستند «پرش بلند» توسط خانه مستند تولید شده و محصولی از سازمان هنری- رسانه‌ای اوج است.


کهکشانی‌ها در شبکه 4
«راهنمای مسافران کهکشان» برنامه جدید شبکه 4 در حوزه نجوم است که از روز جمعه روی آنتن می‌رود. به گزارش «وطن‌امروز»، این برنامه در 26 قسمت 55 دقیقه‌ای در گروه دانش شبکه 4 سیما تهیه و تولید می‌شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. به گفته مریم نیکانلو تهیه‌کننده برنامه، راهنمای مسافران کهکشان در واقع یک دایره‌المعارف فضا و نجوم است که در
26 قسمت به منظومه شمسی می‌پردازد. فضانوردان، سفینه فضایی، کهکشانی‌ها و تازه‌هاى کهکشان از جمله آیتم‌هاى این برنامه تلویزیونی است که از روز جمعه 21 تیرماه به صورت هفتگی ساعت 23 به صورت تولیدی پخش می‌شود. اجرای این برنامه را اسماعیل باستانی برعهده دارد و در کنار مجری اصلی، کارشناسان هم درباره موضوع برنامه با مجرى و میهمانانی که در حوزه نجوم اطلاعات دارند، گفت‌وگو می‌کنند. علاقه‌مندان به موضوعات نجوم از 21 تیرماه هر هفته ساعت 23 می‌توانند «راهنمای مسافران کهکشان» را تماشا کنند.


برگزاری جشنواره مطبوعاتی «مثل گوهرشاد»
جشنواره مطبوعاتی «مثل گوهرشاد» توسط شبکه فعالان فراگیر عفاف و حجاب کشور با همکاری مرکز تامین و تحلیل محتوای مطبوعات انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد. به گزارش «وطن‌امروز»، شبکه فعالان فراگیر عفاف و حجاب کشور با همکاری مرکز تامین و تحلیل محتوای مطبوعات انقلاب اسلامی (متمم) به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه خونین مسجد گوهرشاد، جشنواره مطبوعاتی «مثل گوهرشاد» را برگزار می‌کند. از تمام تحلیلگران، نویسندگان و خبرنگاران دعوت می‌شود آثار خود را در 3 قالب گزارش، یادداشت و مصاحبه از طریق شبکه‌های اجتماعی به شماره ۰۹۳۰۱۶۶۶۰۸۷ تا ۲۷ تیرماه ارسال کنند.


Page Generated in 0/0060 sec