printlogo


کد خبر: 211326تاریخ: 1398/4/19 00:00
اخبار

آخرین وضعیت داریوش اسدزاده در بیمارستان
فرزند داریوش اسدزاده گفت این بازیگر که 5-4 روزی است در بیمارستان بستری شده، حال عمومی بهتری دارد. به گزارش ایسنا، سیاوش اسدزاده - فرزند این بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون - درباره‌ وضعیت عمومی پدر خود گفت: «پدرم 5-4 روزی است که به دلیل ضعف جسمانی در بیمارستان بستری است. در حال حاضر حال پدرم بهتر است و هر زمانی که دکتر معالجش تشخیص دهد از بیمارستان ترخیص می‌شود». داریوش اسدزاده، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون است که طی این سال‌ها در سریال‌های «سمندون» و «خانه سبز» و همچنین فیلم‌های سینمایی زیادی مثل دو نیمه سیب، همسر، قلاده‌های طلا، یتیم‌خانه ایران، زمان از دست‌رفته و بوی کافور عطر یاس بازی کرده است.


«آچمز» صاحب موسیقی شد
ترانه تیتراژ سریال تلویزیونی آچمز به کارگردانی مهرداد خوشبخت تولید شد. به گزارش «وطن امروز»، ترانه تیتراژ پایانی این سریال را گروه موسیقی «دال» به سفارش شبکه 3 سیما تولید کرده است. گروه دال یک گروه موسیقی تلفیقی ایرانی است که تاکنون 2 آلبوم منتشر کرده است. موسیقی متن سریال آچمز را هم مسعود سخاوت‌دوست ساخته که پیش از این موسیقی فیلم‌هایی چون «بدرود بغداد»، «شیار143» و«شبی که ماه کامل شد» را تولید کرده است. آچمز یک درام با موقعیت‌های طنز است که قرار است از هفته آینده روی آنتن شبکه 3 سیما برود. آچمز به کارگردانی مهرداد خوشبخت و تهیه‌کنندگی حسین آقاهرندی در ۳۰ قسمت از شبکه 3 سیما
پخش خواهد شد.

برگزاری نخستین دوره آموزش تاریخ شفاهی پیشرفت
نخستین دوره آموزشی تاریخ شفاهی پیشرفت، یادبود دکتر کاظمی‌آشتیانی به منظور ایجاد و شناخت بیشتر حوزه پژوهشی «پیشرفت در جمهوری اسلامی» و با هدف تربیت و حمایت از پژوهشگران این عرصه در حسینیه هنر تهران برگزار می‌شود. به گزارش
«وطن امروز»، مسعود ملکی، قائم‌مقام دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی پیرامون ضرورت برگزاری این دوره آموزشی گفت: نخستین دوره آموزش تاریخ شفاهی پیشرفت، یادبود دکتر سعید کاظمی‌آشتیانی در دو بخش عمومی و تخصصی در تابستان 98 و با حضور مدیران ارشد، دانشمندان و کارشناسان و مدیران شرکت‌ها و سازمان‌های پیشرو در جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد. کارگاه عمومی این دوره از نیمه مردادماه 1398 برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به تاریخ شفاهی پیشرفت می‌توانند با تکمیل فرم ثبت‌نام به آدرس ganj.info  در این دوره ثبت‌نام کنند که پس از گزینش اولیه و مصاحبه از افراد منتخب در دوره دعوت به عمل می‌آید.


روایت رحمت امینی از «استاد نوروز پینه‌دوز»
رحمت امینی، نمایشنامه‌نویس، کارگردان، پژوهشگر و استادیار دانشگاه تهران، نمایشنامه «استاد ‌نوروز پینه‌دوز» را به صحنه برده است. به گزارش «وطن امروز»، این متن که در سال ۱۲۹۸ توسط میرزا احمدخان کمال‌الوزاره محمودی با نگاهی انتقادی - ‌اجتماعی نوشته شده است، با گروهی از هنرمندان دانش‌آموخته و با‌تجربه تئاتر در سالن قشقایی تئاتر‌شهر از ۹ تیر‌ماه ساعت ۲۰:۳۰ اجرای خود را آغاز کرده است و تا 9 مردادماه ادامه دارد. رحمت امینی که پیش‌تر نمایش «جیجک علیشاه» ذبیح بهروز و «جعفرخان از فرنگ برگشته» حسن مقدم را در تماشاخانه سنگلج  به صحنه برده بود، اکنون با اجرای این متن صدساله، سه‌گانه نمایش ایرانی‌اش را تکمیل کرده است. نوید جهانزاده، سارا الهیاری، مرتضی نجفی، آیلار نوشهری، رضا دشتکی، رها آرشید، هیوا امینی، عرفان معصومی، رامین خطیب، دلارام ترکی و سحر آقاسی بازیگران این اثر نمایشی هستند. همچنین فرزاد برهمن، آرزو لشگری، سمیه شوقیان و مهدی نامجو گروه موسیقی- نمایشگران این نمایش را تشکیل می‌دهند‌. طراحی صحنه این کار را محسن شاملو و علی‌ پوراحمدیان بر عهده دارند و طراح گریم آن کامبیز معماری است. همچنین پژمان دادخواه مشاور رسانه‌ای این نمایش است.


Page Generated in 0/0060 sec