printlogo


کد خبر: 211332تاریخ: 1398/4/19 00:00
اخبار

اراضی «حاجی‌آباد لواسان»برای کیست؟
در پی انتشار گزارشی تحت عنوان «سایه طوبی بر امپراتوری کلانتری در لواسانات» در تسنیم، مراجع رسمی بر واگذاری این اراضی به برادر عیسی کلانتری صحه گذاشتند. به گزارش تسنیم، روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، با ارسال متنی به این خبرگزاری اعلام کرده: «در مصاحبه صورت‌گرفته با حسن شکری، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات در ارتباط با واگذاری اراضی، در قالب طرح طوبی مقصود ایشان «مصطفی کلانتری» بوده که اشتباهاً و به‌دلیل تشابه اسمی نام عیسی کلانتری در مطلب مذکور درج شده است که بدین وسیله تأکید می‌شود هیچ واگذاری‌ای به آقای عیسی کلانتری، وزیر سابق جهاد کشاورزی و رئیس کنونی سازمان حفاظت محیط‌زیست در منطقه شمیرانات صورت نگرفته است که سوابق موجود در واگذاری‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران صحت این موضوع را تأیید می‌نماید». بر این اساس زمین 4 هکتاری یادشده واقع در اراضی ملی حاجی‌آباد لواسانات در راستای اجرای طرح طوبی و به‌ منظور گردوکاری واگذار شده است اما چنین زمینی با مساحت قابل توجه و موقعیت مطلوب نه‌تنها آنطور که انتظار می‌رود به کشاورزان و بومیان واگذار نشده بلکه ساخت‌و‌سازهایی هم در آن به‌چشم می‌خورد که با طرح طوبی و گردوکاری کوچک‌ترین سنخیتی ندارد!

آموزش و پرورش نیازمند 78 هزار معلم است
رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: تا مهر امسال تعداد دانشجو – معلم ما از مرز ۱۰۰ هزار می‌گذرد. به گزارش فارس، بیست‌ویکمین نشست 2 روزه مدیران و رؤسای دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در پردیس زینبیه دانشگاه فرهنگیان شهرستان پیشوا برگزار شد. حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان در این همایش اظهار کرد: در حال حاضر ۷۰ هزار دانشجو معلم داریم که در مهر امسال از مرز  ۱۰۰ هزار دانشجو - معلم می‌‌گذرد. وی با بیان اینکه آموزش‌و‌پرورش حداقل ۷۸ هزار معلم نیاز دارد، گفت: سال ۹۹، آموزش‌و‌پرورش ۳۲۰ هزار بازنشسته خواهد داشت و بازنشستگی ۳۴۰ هزار نفر در بعد از سال ۱۴۰۴ اتفاق خوبی برای ۹۳۰ هزار معلم نیست. خنیفر در ادامه با اشاره به شهدای آموزش‌و‌پرورش بیان داشت: ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید، ۴ هزار معلم شهید و ۱۲۰۰ دانشجو - معلم شهید داریم این در زمانی بوده است که ۴۰۰ مرکز تربیت معلم و ۱۰۰ هزار معلم داشتیم.
جذب 37 هزار نفر در آموزش و پرورش
سرپرست وزارت آموزش‌و‌پرورش نیز در این مراسم گفت: امسال ۲۵ هزار نفر از طریق دوره 4ساله و ۱۲ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ در آموزش‌و‌پرورش جذب می‌شوند و به عنوان دانشجو - معلم در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می‌کنند. سیدجواد حسینی در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۴ میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور در ۱۰۷ هزار مدرسه تحصیل می‌کنند. وی ادامه داد: امسال ۲۵ هزار نفر از طریق دوره 4ساله و ۱۲ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ و در مجموع حدود ۴۰ هزار نفر جذب آموزش‌و‌پرورش می‌شوند. وی با بیان اینکه در اول مهر ۲۰ هزار دانشجو
- معلم فارغ‌التحصیل می‌شوند و وارد مدارس خواهند شد، گفت: برای اول مهر ۶۰ هزار بازنشسته در آموزش‌و‌پرورش داریم. حسینی با تأکید بر اینکه اول مهر هیچ کلاس درسی بدون معلم نخواهیم داشت، اضافه کرد: کمبود نیروی انسانی را از طریق حق‌التدریس، طرح خرید خدمات و تعدادی را از طریق استخدام جبران می‌کنیم.


Page Generated in 0/0075 sec