printlogo


کد خبر: 211333تاریخ: 1398/4/19 00:00
اخبار

135 نفر در مسجدسلیمان  مصدوم شدند
بنابر اعلام سازمان اورژانس کشور در حادثه زمین‌لرزه مسجدسلیمان 135 نفر مصدوم شدند. به گزارش فارس، ساعت ۱۱:۳۰ دوشنبه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵/۷ ریشتر در عمق ۱۷ کیلومتری زمین، مسجدسلیمان خوزستان را لرزاند. بر اساس اعلام سازمان اورژانس کشور، در پی این حادثه ۵ تیم ارزیاب، ۴ دستگاه اتوبوس و ۱۱ دستگاه آمبولانس از شهرهای اطراف به محل حادثه اعزام شدند. آخرین اخبار حاکی از مصدومیت ۱۳۵ نفر است که از این تعداد ۱۳۱ نفر در محل درمان و ۴ نفر بستری شده‌اند. صبح دیروز نیز زمین‌لرزه‌ای به قدرت 1/4 ریشتر مسجدسلیمان را به لرزه درآورد. این زلزله ساعت ۹ و ۱۷ دقیقه و در عمق ۹ کیلومتری زمین رخ داد. نزدیک‌ترین مکان‌ها به کانون زمین‌لرزه مسجدسلیمان با فاصله ۱۹ کیلومتری، قلعه‌خواجه با فاصله ۳۵ کیلومتری و ایذه با فاصله ۳۶ کیلومتری از مرکز زلزله بودند.

تردد 3 هزار ون فرسوده
«در حال حاضر 13 هزار ون فرسوده در کشور تردد می‌کنند و نمی‌توانیم نسبت به نوسازی این ون‌ها اقدام کنیم». مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به اینکه ون‌ها تبدیل به ارابه مرگ شده‌اند و مشکلات زیادی دارند، افزود: سال 1385 ون وارد سامانه حمل‌ونقلی کشور شد و در حال حاضر 13 هزار ون در سطح کشور وجود دارد که همگی آنها فرسوده هستند و باید از ناوگان خارج شوند. وی اضافه کرد: مشکلی که داریم این است که تولیدکننده ون در کشور نداریم، یک برهه‌ای شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو نسبت به تولید خودروی ون اقدام کردند ولی در حال حاضر این خودرو تولید نمی‌شود و اجازه واردات هم نداریم.

تجهیز حافظ و کریمخان به مسیر دوچرخه
شهردار تهران بر لزوم توسعه مسیرهای دوچرخه پیاده و مترو برای کاهش استفاده از خودروی شخصی تاکید کرد. به گزارش ایسنا، پیروز حناچی دیروز در حاشیه دوچرخه‌سواری‌اش در سه‌شنبه‌ بدون خودرو به همراه محمدجواد آذری‌جهرمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این حرکت نمادین است و امیدواریم همه روزها بتوانیم بدون خودرو در شهر تردد کنیم، اظهار داشت: البته تنها راهکار استفاده از دوچرخه نیست بلکه ‌باید مسیرهای پیاده و مترو نیز گسترش یابد و این یک حرکت عمومی است که خوشبختانه گسترش آن در حال انجام است و خیابان‌های حافظ و کریمخان نیز در حال آماده‌سازی به مسیرهای دوچرخه هستند. وی درباره خانه‌های خالی بلوکه شده که پیش از این عنوان کرده بود، افزود: در تهران مشکل تولید و عرضه موثر خانه را داریم که سبب شده واحدهای خالی زیادی داشته باشیم.

افزایش نرخ مالکیت خودرو در تهران؛ 6/2 خودرو برای هر خانوار
«تولید خودروهای غیراستاندارد به آلودگی هوا دامن می‌زند و این در حالی است که در عمده شهرهای دنیا به سمت استفاده از خودروهایی با سوخت کمتر، هیبریدی یا برقی رفته‌اند اما در ایران تکنولوژی خودروها حداقل برای ۲۰ سال گذشته است». به گزارش خبرگزاری‌ها، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در حاشیه جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نرخ مالکیت خودرو برای هر خانوار از 3/1 به 6/2 رسیده و این مسأله خود به خود هوا را آلوده‌تر می‌کند، ادامه داد: همه کلانشهرها با موانعی همچون کمبود پارکینگ، آلودگی هوا و مشکل حمل‌و‌نقل و... روبه‌رو هستند، بنابراین باید زیرساخت‌ها برای حمل‌و‌نقل انبوه‌تر توسعه یابد. هاشمی با بیان اینکه پارامترهای آلودگی هوا زیاد است و نمی‌توان گفت ایجاد طرح جدید سبب کاهش آلودگی می‌شود، گفت: اجرای طرح جدید ترافیکی با همفکری پلیس و محیط‌زیست بوده و شهرداری موضوع عوارض را به شورا آورده، البته همان زمان خواستیم طرح را برای بررسی به شورا بیاورد ولی در شورای عالی ترافیک با این موضوع مخالفت شد.


Page Generated in 0/0104 sec