printlogo


کد خبر: 211340تاریخ: 1398/4/19 00:00
معاون سخنگوی ارتش یمن:
امارات عقب ننشیند فرو می پاشد

نخستین‌بار حدود یک سال و نیم پیش بود که نام «عزیز راشد» درجه‌دار ارتش یمن در رسانه‌‌های بین‌المللی پیچید. دستیار سخنگوی نیروهای مسلح یمن پاییز 96 برای نخستین‌بار از اصابت موشک‌‌های این کشور به خاک شیخ‌نشین متجاوز امارات خبر داد و اعلام کرد یک موشک یمنی هدفی را در ابوظبی، بیش از هزار کیلومتر دور‌‌‌‌‌‌تر از شهر صعده، کانون حوثی‌ها در نزدیکی مرزهای شمالی یمن مورد اصابت دقیق قرار داده است. آن روز کمتر کسی سخنان راشد را باور می‌کرد اما امروز توان دوربرد واحد پهپادی و موشکی ارتش یمن یک حقیقت عینی و کابوس امارات، سعودی و حامیان غربی‌شان محسوب می‌شود. راشد اخیراً در یک گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین تحولات جنگ یمن بویژه اخبار مربوط به خروج نیروهای امارات از این کشور که محل بحث بسیار است صحبت کرده که مهم‌ترین فرازهای سخنان او به شرح زیر است:
- امارات ضربه راهبردی را احساس می‌کند که یمن ممکن است آن را در زمانی که مناسب بداند، به آن وارد کند و امروز در جا می‌زند و از اینجا و آنجا در یمن عقب‌نشینی می‌کند؛ امارات اگر عقب‌نشینی نکند، هدف ضربات قرار خواهد گرفت و کاملا از هم فروخواهد پاشید و شما می‌دانید که اقتصاد امارات به تجارت بین‌المللی وابسته است.
- تجاوزگری سعودی- آمریکایی به یمن، سبب شد یمن به کشور تولید‌کننده صنایع نظامی تبدیل شود و ما توانسته‌‌‌‌‌ایم حتی به سطح  کشورهای بزرگی که امکانات بزرگی دارند، در این زمینه برسیم و صاحب چنین توانمندی‌‌‌هایی شویم.
- امکانات کافی که ما برای ضربه زدن به تاسیسات نفتی مهم، بزرگ و استراتژیک عربستان در اختیار داریم، معادله جنگ یمن را تغییر خواهد داد.
- اگر عربستان سعودی و دیگر کشورها می‌خواهند چنین سلاح‌‌‌هایی را که ما یمنی‌ها تولید می‌کنیم، بخرند، باید میلیاردها دلار بدهند، تا ما آنها را به چنین سلاح‌‌‌هایی مجهز کنیم. ما به عربستان توصیه می‌کنیم که سلاح‌‌های مورد نیازش را از ما خریداری کند و قراردادهایی با یمن چه در سطح 10 میلیارد دلار یا 100 میلیارد دلار منعقد کند و ما خط تولید مناسب آن را افتتاح خواهیم کرد.
- به شرکت‌‌های بین‌المللی و عربی و اسلامی توصیه کردیم خاک عربستان سعودی را ترک کنند، زیرا در تیررس اهداف ما است، اماکن اقتصادی و حساس و نیز پایگاه‌‌های نظامی این کشور جزو اهداف اصلی ما است.
- امروز عربستان سعودی اعتراف می‌کند که ما فرودگاه‌هایش را هدف قرار داده‌‌‌‌‌ایم و این مسأله خوبی است، هر چند ادعا می‌کنند که این فرودگاه‌ها غیرنظامی است، بله این فرودگاه‌ها برای اهداف نظامی به کار می‌رود و امروز ما‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، عربستان را از به‌کارگیری فرودگاه‌‌های نجران، ابها، خمیس‌مشیط و جیزان در یک گستره جغرافیایی وسیعی محروم کرده‌‌‌‌‌ایم که معادل 2 برابر خاک یمن از نظر مساحت است.
- پیام ما به عربستان سعودی روشن است‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، اینکه دیگر جایی برای محاصره وجود ندارد، ما آنچه را که نیاز داریم، خود می‌سازیم و تولید می‌کنیم، ذخایر امروز ما بسیار زیاد و کافی است.
- اینها (آل سعود)، نوکران آمریکا و صهیونیست‌ها هستند در نتیجه خطری برای امنیت ملی عربی و اسلامی به شمار می‌روند و اگر آل‌سعود مسیر و راه خود را اصلاح نکند، مردم جزیره‌العرب علیه آنها به پا خواهند خاست و انقلاب خواهند کرد.
- ترامپ در یک تماس تلفنی به 400 یا 500 میلیارد دلار دست یافت، قراردادهای دیگر که هزاران میلیارد است، این در حالی است که 70درصد مردم بیچاره عربستان به گواه یک گزارش سعودی صاحب مسکن نیستند، شایسته بود که حکومت سعودی ولو 50 میلیارد دلار برای ساخت مسکن مردم بیچاره عربستان اختصاص می‌داد.
- سیاست غربی در زمان شاه (پهلوی) بر ایران دیکته می‌شد که فقط برخی صنایع و بافت فرش را در اختیار داشته باشد ولی هنگامی که امام خمینی(ره) آمد (انقلاب کرد)، ایرانی‌ها به جایگاه مهمی در جهان دست یافتند که قابل انکار نیست.


Page Generated in 0/0063 sec