printlogo


کد خبر: 211345تاریخ: 1398/4/19 00:00
اخبار

رهبر انقلاب رحلت آیت‌الله حسینی‌شاهرودی را تسلیت گفتند
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی رحلت فقیه ربانی آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری متن پیام رهبر حکیم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
رحلت فقیه ربانی آیت‌الله آقای حاج سید‌محمد شاهرودی را که از فقهای برجسته‌ حوزه علمیه نجف و در سال‌های پس از انقلاب ساکن قم بودند، به حوزه‌های قم و نجف و به عموم ارادتمندان و شاگردان آن مرحوم و
به خصوص به آقازادگان و بازماندگان ایشان و وابستگان به بیت شریف والد ایشان مرحوم آیت‌الله‌العظمی شاهرودی از مراجع دوره‌ قبل در نجف، تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم مسألت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
۱۸ تیر ۹۸

توقیف نفتکش بی‌پاسخ نخواهد ماند
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح توقیف نفتکش حامل سوخت ایران از سوی انگلیس در آب‌های بین‌المللی را اقدامی تلافی‌جویانه و در پاسخ به اقدام شجاعانه نیرو‌های مسلح علیه پهپاد متجاوز دشمن دانست و تأکید کرد: این اقدام بدون پاسخ نخواهد ماند و در صورت مقتضی، در زمان و مکانی مناسب، پاسخ این اقدام ذلت‌بار مد نظر قرار خواهد گرفت. سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در مراسم تکریم و معارفه جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تأکید فرمانده معظم کل قوا مبنی بر پاسخگویی قاطع به تهدیدات گفت: نیرو‌های مسلح کشور گوش به فرمان ولایت، پای کار و دست به ماشه آماده پاسخ بموقع به هرگونه اقدام خصمانه دشمن هستند.

دشمن بیش از این توان تهدید ندارد
فرمانده سپاه پاسداران گفت: دشمن در تهدیداتش به اشباع رسیده ولی با این همه تهدیدهای او متوقف نمی‌شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش سالانه فرماندهان نیروی زمینی سپاه در مشهد گفت: تهدید دشمن برای ما موهبت است و هر چه این تهدیدات بزرگ‌تر باشد سودمندتر است. فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در چنین شرایطی مقابله به فرسایش کشیده است اما فرسودگی دشمن بیش از ما است، چون دارای گسترش بیش از حد است و قدرت جایگزینی نیروی انسانی ندارد. انگیزه و آرمان هم ندارد و ما می‌توانیم در یک بازه طولانی از زمان بر آنها غلبه کنیم.  وی تصریح کرد: در برابر دشمن، مقاومت است که معنا دارد، مقاومت به معنی پایداری در یک نقطه نیست بلکه ایستادگی در طول زمان است. فرمانده کل سپاه با تبیین ابعاد قدرت در نیروی زمینی سپاه، اضافه کرد: به فضل الهی با حضور نیروی زمینی سپاه و سایر نیروهای مسلح  مدافع انقلاب و کشور، ما در هیچ جنگی در روی زمین شکست نخواهیم خورد.

مشاور رئیس‌جمهور فرانسه با شمخانی دیدار می‌کند
مشاور رئیس‌جمهوری فرانسه امروز با نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. به گزارش مهر، «امانوئل بن» مشاور رئیس‌جمهور فرانسه پیش از ظهر امروز با دریابان علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. در این دیدار آخرین وضعیت پیگیری انجام تعهدات کشورهای اروپایی در برجام و مکانیزم‌های مقابله با تحریم‌های یکجانبه آمریکا مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

شهادت 3 تن از نیروهای سپاه در حمله تروریستی
در حمله تروریستی که عصر دیروز در ورودی شهر پیرانشهر انجام شد، متاسفانه 3 نفر از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند. به گزارش راه دانا، عصر دیروز چند عامل تروریستی در ورودی شهر پیرانشهر اقدام به حمله به خودروی حامل نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در حال تردد در مسیر بود کردند که بر اساس اظهارات شاهدان عینی متاسفانه در این حمله تروریستی 3 نفر از نیروهای سپاه به شهادت رسیدند و یک نفر هم زخمی شد. تاکنون هیچ مرجع رسمی تعداد دقیق شهدا و مجروحان این حادثه تروریستی را اعلام نکرده است.


Page Generated in 0/0268 sec