printlogo


کد خبر: 211347تاریخ: 1398/4/19 00:00
با دستور وزارت کشور
موضوع بیت‌کوین به وزارت اطلاعات سپرده شد!

آش ماینینگ رمز ارزهای دیجیتال آنچنان شور شد که حالا دولت دستور به حضور نیروهای امنیتی و اطلاعاتی مانند ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت اطلاعات داده است. در همین ارتباط وزیر کشور اظهار کرد: در رابطه با ارز دیجیتال به اسم بیت‌کوین باید تعیین تکلیف شده و مدیریت و ساماندهی انجام شود. اگر قرار است رمز ارزی در کشور فعالیت کند، مجوز به آن بدهند و اگر قرار است جلوی فعالیت آن گرفته شود، به آن مجوز ندهند. رحمانی‌فضلی گفت: فعالیت بیت‌کوین با این شرایط به ضرر ما است، چرا که برق غیرقانونی را مصرف می‌کند و ما با معضل کمبود برق در کشور مواجه می‌شویم. وزیر کشور با اشاره به اینکه برخی نظرسنجی‌های هدفمند از خارج از کشور درباره تولید بیت‌کوین به اشکال مختلف هدایت می‌شود، تصریح کرد: برخی نظرسنجی‌ها از خارج از کشور هدایت می‌شود و به صورت تلفنی یا در فضای مجازی با تولیدکنندگان و بنگاه‌های اقتصادی مصاحبه می‌شود که از نوع سؤالات مشخص است آنها به دنبال جمع‌آوری برخی اطلاعات هستند که می‌تواند به صورت مستقیم یا غیرمستقیم درباره مباحث تحریمی باشد و همه دستگاه‌ها باید به دستگاه‌های زیرمجموعه خود اطلاع دهند. رحمانی‌فضلی اضافه کرد: اهمیت این موضوع باید به تمام مردم اطلاع‌رسانی شود و وزارت اطلاعات باید به این موضوع ورود و بررسی کند.
ستاد مبارزه با قاچاق وارد می‎‌شود!
پس از دستور وزیر کشور مبنی بر ورود وزارت اطلاعات به حوزه رمز ارزها، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم خبر از پیگیری این موضوع داد. آنطور که مشخص است عزمی جدی برای امنیتی کردن رمز ارزها وجود دارد. علی مویدی‌خرم‌آبادی، رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این باره
اظهار کرد: در آخرین جلسه ستاد به موضوع استخراج بیت‌کوین پرداختیم. وی افزود: به جد تأکید می‌کنم با اینگونه فعالیت‌های غیرقانونی برخورد می‌شود. برخی افراد در زمینه همین ارز دیجیتال بیت‌کوین فعالیت‌هایی می‌کنند که این موضوع غیرقانونی است و باید چگونگی برخورد و سیاست‌‌گذاری در این زمینه در جلسه‌ای که گفتم عنوان شود. رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: هر نوع تصمیم درباره بیت‌کوین منوط و مشروط به تشکیل جلسه‌ای است که قرار است در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شود. رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: از نظر ما بخش اعظمی از فعالیت‌هایی که به‌وسیله بیت‌کوین انجام می‌شود، به‌صورت پراکنده است، البته این فعالیت‌ها غیرقانونی است.


Page Generated in 0/0063 sec