printlogo


کد خبر: 211351تاریخ: 1398/4/19 00:00
اخبار

آغاز به کار سامانه «مهتا»
سامانه مدیریت هوشمند توزیع اقلام اساسی (مهتا) رونمایی شد. به گزارش مهر، این سامانه که توسط اتاق تعاون ایران طراحی شده است، با هدف اصلاح نظام توزیع و عادلانه شدن آن و شفاف‌سازی توزیع کالاها پیاده‌سازی شده است. امکان نظارت بر فرآیند توزیع کالا، حذف فساد و رانت در نظام توزیع و همچنین مدیریت توزیع کالا برای دهک‌های مختلف جامعه از جمله ویژگی‌های این سامانه است. همچنین بر اساس مکانیزمی که برای مهتا طراحی شده، امکان مدیریت توزیع کالاها به شکل هوشمند و پیگیری لحظه‌ای میزان و نوع کالاها نیز وجود دارد.


پتروشیمی‌ها به کشاورزان کود اوره نمی‌دهند
شرکت‌های پتروشیمی تولیدکننده کود اوره از ابتدای تیر 98 از تحویل کود اوره با قیمت‌های مصوب به بخش کشاورزی خودداری کرده‌اند. به گزارش تسنیم، حمید رسولی، مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در این‌باره اظهار داشت: شرکت‌های پتروشیمی از ابتدای تیرماه سال جاری از تحویل کود اوره با قیمت‌های مصوب دولت به بخش کشاورزی خودداری کرده و اعلام می‌کنند کود اوره را فقط براساس قیمت‌های بورس کالا به بخش کشاورزی تحویل خواهند داد. وی در ادامه اضافه کرد اجرایی شدن این موضوع منجر به افزایش 3 برابری قیمت فروش کود اوره تحویلی به کشاورزان زحمتکش خواهد شد. گفتنی است موضوع لزوم تحویل کود اوره با قیمت‌های مصوب دولت توسط شرکت‌های پتروشیمی به بخش کشاورزی در جلسه 10 تیر 98 کمیسیون اقتصادی دولت و همچنین جلسه 12 تیر 98 هیأت دولت مورد تأکید قرار گرفته اما شرکت‌های پتروشیمی به این مصوبات تمکین نمی‌‌کنند.

پایش مصرف برق سازمان‌ها و ادارات
رئیس کمیته پایش مصرف برق سازمان‌ها از اعزام و آغاز به‌کار گروه‌های ارزیابی و پایش مصرف انرژی ادارات پایتخت از ساعت ۱۳ روز ۱۸ تیر خبر داد. به گزارش وزارت نیرو، تورج سروش در این‌باره گفت: کمیته پایش، نظارت و مدیریت مصرف برق سازمان‌ها و ادارات با هدف ارزیابی، ممیزی و مدیریت مصرف برق ادارات در ساعت اوج مصرف برق و پیگیری محورهای ابلاغی از سوی استانداری تهران مبنی بر کاهش ۱۰ درصدی
مصرف برق ادارات فعالیت خود را با اعزام ۲۵۰ همکار فنی به طور رسمی آغاز کرد. تنظیم حداقل ۲۵ درجه سانتیگراد دمای محیط کار ادارات در مدت زمان کار اداری، اطمینان از به مدار آمدن دیزل ژنراتورهای تمام ادارات، صنایع، کشاورزی و... از ساعت ۱۲ تا ۱۶ و اصلاح سیستم‌های روشنایی محیط کار از جمله موارد ارزیابی این کمیته عنوان شده است.
 


Page Generated in 0/0062 sec