printlogo


کد خبر: 211364تاریخ: 1398/4/20 00:00
توسط بنیاد احسان ستاد اجرایی انجام شد
احیای کارخانه یخچال سازی لرستان و اشتغال ۳۰۰ نفر

آیین احیای کارخانه یخچال‌سازی بوژان خرم‌آباد و تحقق تفاهمنامه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای سفارش ساخت ۱۰ هزار دستگاه یخچال در راستای تامین لوازم خانگی و اشتغال‌زایی آسیب‌دیدگان سیل استان لرستان دیروز با حضور عارف نوروزی معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، موسی خادمی استاندار لرستان، سیدامیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد اجتماعی احسان و مردم و مسؤولان استانی در این کارخانه برگزار شد. نوروزی با اشاره به خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان‌های سیل‌زده کشور اظهار کرد: در نخستین سفر ریاست ستاد به استان پس از وقوع سیل در لرستان، چندین مسؤولیت توسط ایشان پذیرفته شد. وی افزود: اهدای ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی و توزیع یکهزار راس دام سبک و انعقاد تفاهمنامه با بنیاد مسکن برای بازسازی و ساخت خانه‌های سیل‌زدگان از جمله این مسؤولیت‌ها بود. معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) همچنین با اشاره به پوشش بیمه‌ای سیل‌زدگان توسط بیمه برکت گفت: ۱۰۰ هزار واحد در لرستان تحت پوشش بیمه برکت قرار گرفت. نوروزی در ادامه با مهم خواندن بحث اشتغال تصریح کرد: متاسفانه بحث بیکاری در لرستان جدی است؛ پس از سیل اخیر قراردادی برای تزریق ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به کارخانه یخچال‌سازی بوژان منعقد کردیم تا از این محصولات در بسته‌های لوازم خانگی ارسالی به سیل‌زدگان استفاده کنیم. وی با بیان اینکه از این یخچال‌ها در جهیزیه ارسالی برای زوج‌های جوان مناطق محروم استفاده می‌شود، ادامه داد: تاکنون نزدیک به ۵ هزار بسته لوازم خانگی بین سیل‌زدگان توزیع شده است و یکهزار راس دام سبک نیز طی 3 روز آینده توزیع خواهد شد. معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با تاکید بر اینکه لرستان، استان هدف برای محرومیت‌زدایی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است، افزود: در کارخانه بوژان با تکیه بر تولید داخل، محصولی ارزان‌قیمت با کیفیتی مناسب عرضه می‌شود.
 بازگشت به چرخه تولید
مدیرعامل کارخانه یخچال‌سازی بوژان نیز در این مراسم گفت: سال ۹۸ با اعتماد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، توانستیم با یک حرکت جهادی و همت کارکنان مجموعه، ظرف ۴۲ روز به چرخه تولید بازگردیم. کاظمی با اشاره به مشکلات این کارخانه در سال‌های اخیر گفت: خط تولید این کارخانه از سال ۹۲ دچار رکود شد اما توانستیم ساختار اساسی مجموعه را حفظ کنیم. مدیرعامل کارخانه یخچال‌سازی بوژان با بیان اینکه ۱۳۷ نیروی جوان و تحصیلکرده را در این کارخانه جذب کردیم، تصریح کرد: امیدواریم شیفت دوم در این کارخانه راه‌اندازی شود تا ۱۳۷ جوان دیگر صاحب اشتغال شوند. کاظمی عدم نقدینگی و سرمایه در گردش را مشکل صنعت کشور دانست و یادآور شد: باید به‌دنبال جذب سرمایه از نهادهای خدمتگزار باشیم. امیدواریم ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) چراغ امید در این کارخانه را روشن نگه دارد؛ ما نیز به تمام تعهدات‌مان نسبت به ستاد عمل می‌کنیم.
استفاده از تولیدات داخل برای احیای مجموعه‌های خرد
در ادامه این مراسم سیدامیرحسین مدنی، مدیرعامل بنیاد اجتماعی احسان گفت: حتما از تولیدات داخلی استفاده می‌کنیم تا مجموعه‌های خرد احیا شوند. وی با بیان اینکه ۱۵۰ هزار بسته لوازم‌التحریر را برای لرستان در نظر گرفته‌ایم و از ابتدای شهریورماه این بسته‌ها توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: تاکید رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بر خرید کالای ایرانی است.
احیای کارخانه بوژان، فرصتی نهفته در سیل
موسی خادمی، استاندار لرستان نیز در این مراسم با تشکر از زحمات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان استان لرستان گفت: آنچه امروز در آیین احیای کارخانه یخچال‌سازی بوژان خرم‌آباد اتفاق می‌افتد، چهره دیگری از سیل است؛ در دل این سیل تهدیدآفرین، فرصت‌هایی نهفته بود و یکی از این فرصت‌ها، احیای این کارخانه است. وی با اشاره به توزیع یکهزار راس دام سبک توسط ستاد در لرستان تاکید کرد: از نخستین مسؤولانی که پس از سیل وارد استان شد، آقای مخبر بود. ایشان از همان ابتدا قول ارسال ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی به لرستان را داد. استاندار لرستان در پایان یادآور شد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با نیت خالص به وعده‌هایش عمل کرده است.


Page Generated in 0/0513 sec