printlogo


کد خبر: 211373تاریخ: 1398/4/20 00:00
اخبار

اعضای شورای نگهبان وارد صف‌بندی‌های جناحی نمی‌شوند
دبیر شورای نگهبان گفت: فقها و حقوقدانان شورای نگهبان در اعمال وظیفه‌شان وارد صف‌بندی‌های سیاسی و جناحی نمی‌شوند. به گزارش مهر، آیت‌الله احمد جنتی صبح دیروز در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه در فرآیند انتخابات و بررسی صلاحیت‌ها عمل به مر قانون همواره مدنظر ما بوده است، تصریح کرد: اگرچه حجم بالای ثبت‌نام و بررسی صلاحیت‌ها به دلیل نقص قانون در بازه زمانی کوتاه توان زیادی از شورای نگهبان می‌گیرد اما این شورا با دقت‌نظر به وظیفه قانونی خود عمل می‌کند. دبیر شورای نگهبان در همین زمینه تأکید کرد: فقها و حقوقدانان شورای نگهبان در اعمال وظیفه‌شان وارد صف‌بندی‌های سیاسی و جناحی نمی‌شوند و نظر شخصی خود را اعمال نمی‌کنند بلکه ملاک آنها عمل به وظیفه قانونی است.

کاهش تعهدات برجام  راهبرد غیرقابل تغییر ایران است
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اجرای برنامه کاهش مرحله به مرحله تعهدات هسته‌ای، راهبرد غیر قابل تغییر ایران است. به گزارش مهر، «امانوئل بن» مشاور رئیس‌جمهوری فرانسه صبح دیروز با «علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون سازوکارهای اجرای تعهدات کشورهای اروپایی در برجام و مسائل منطقه‌ای و دوجانبه با وی گفت‌وگو کرد. علی شمخانی در این دیدار با انتقاد از بی‌عملی کشورهای اروپایی برای اجرای تعهدات‌شان در برجام و فقدان اراده کافی برای مقابله با اقدامات تخریبی آمریکا در این توافقنامه چندجانبه اظهار داشت: باتوجه به عدم استفاده اروپا از فرصت یک ساله اجرای تعهدات یک‌طرفه از سوی ایران، تصمیم قاطع کشور ما اجرای تعهدات، متناسب با اقدام متقابل طرف‌‌های دیگر است و زمان انجام اقدامات یک‌طرفه به پایان رسیده است.شمخانی اجرای برنامه کاهش مرحله به مرحله تعهدات هسته‌ای را راهبرد غیرقابل تغییر ایران برشمرد و گفت: این مسیر در چارچوب بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام تا زمان تحقق کامل حقوق ایران ادامه خواهد یافت. امانوئل بن، مشاور دیپلماتیک رئیس‌جمهور فرانسه نیز در این دیدار گفت: من به عنوان میانجی به ایران نیامده‌ام و حامل هیچگونه پیامی از سوی آمریکا برای تهران نیستم.

پاسخی سخت در انتظار تهدید‌کنندگان امنیت کشور است
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: بی‌شک پاسخی سخت و کوبنده در انتظار کسانی خواهد بود که قصد دارند به امنیت کشور و مرزها آسیب برسانند. به گزارش مهر، سرلشکر محمد باقری اظهار داشت: امروز کشور ما با حضور مردم و علمای انقلابی اعم از اهل تشیع و تسنن و نیروهای مسلح کشور با داشتن فرماندهان شجاع و فهیم و رزمندگانی بصیر و دلاور هرگونه توطئه دشمنان علیه امنیت پایدار این مرز و بوم را خنثی می‌کند. سرلشکر باقری در پایان تاکید کرد: بی‌شک پاسخی سخت و کوبنده در انتظار کسانی خواهد بود که قصد دارند به امنیت کشور و مرزها آسیب برسانند.

آژانس غنی‌سازی 4/5 درصد را تأیید کرد
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: آژانس بعد از نمونه‌برداری، غنی‌‌سازی 5/4 درصدی ایران را تأیید کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز کمالوندی خاطرنشان کرد: ما 3 ایستگاه برای غنی‌‌سازی داریم. ایستگاه اول غنی‌‌سازی برای رآکتور‌های قدرت است که غنای آن هم مختلف است. ما تا 5/4 بالا رفتیم و در ایستگاه اول ما 67/3 را کنار گذاشتیم و بالا رفتیم. 2 ایستگاه دیگر هست. از ۵ درصد به ۲۰ و بعد از ۲۰ بالاتر می‌رود برای استفاده پیشران. وقتی به ما اختیار دادند اینها را رعایت نکنیم اصل، نیاز سازمان انرژی اتمی بود. ممکن است نیاز پیشران داشته باشیم ولی نیاز امروز نیست. وی ادامه داد: روز گذشته آژانس بعد از نمونه‌برداری غنی‌‌سازی 5/4 درصد را تأیید کرد.


Page Generated in 0/0057 sec