printlogo


کد خبر: 211375تاریخ: 1398/4/20 00:00
اخبار

شاخص بورس در مرز 250 هزار واحد
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز 905 واحد افزایش یافت و به رقم 249 هزار و 621 واحد رسید. به گزارش «وطن‌امروز»، شاخص کل هم به رقم 61 هزار و 809 واحد رسید. ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار نیز به بیش از 940 هزار میلیارد تومان رسید. دیروز معامله‌گران در بورس بیش از 3 میلیارد اوراق بهادار سهام و حق تقدم در قالب 292 هزار نوبت معامله و به ارزش 988 میلیارد تومان دادوستد کردند.


تولید خودروی ایرانی شام در سوریه
یادداشت‌تفاهم همکاری بین ایران و سوریه در تهران به امضای وزیران کار و امور اجتماعی ایران و سوریه رسید. به گزارش «وطن امروز»، بر اساس این یادداشت‌تفاهم که به امضای محمد شریعتمداری و ریمه قادری رسید، یک همکاری 5 ساله در زمینه آموزش مربیان فنی‌وحرفه‌ای، اعزام نیروی کار و همکاری‌های امور کار و اجتماعی بین 2 کشور انجام می‌شود. شریعتمداری با اشاره به اینکه وضعیت کنونی سوریه از حالت جنگی خارج شده و مرحله سازندگی در این کشور شروع شده است، از آمادگی نیروهای ایرانی برای سازندگی در سوریه خبر داد. وی همچنین از آمادگی مربیان فنی‌وحرفه‌ای برای انتقال مهارت و تجارب به کارآموزان سوریه‌ای خبر داد. قادری هم در این مراسم گفت: اگرچه کارخانه‌های خودروسازی در سوریه بر اثر جنگ خساراتی متحمل شدند اما در حال حاضر خط تولید خودروی ایرانی «شام» در سوریه مشغول کار و تولید است.

قیمت خودرو شکسته می‌شود
رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران بر این باور است با عرضه خودروهای ناقص موجود در کف کارخانه‌های خودروسازی شاهد شکسته شدن و ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو خواهیم بود. سعید موتمنی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: آنطور که مسؤولان وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده‌اند حدود ۱۹۰ هزار دستگاه خودروی ناقص در کارخانه‌های خودروسازی بوده که این خودروها بتدریج تکمیل شده و وارد بازار می‌شود. وی ادامه داد: با عرضه این حجم از خودرو و ورود حداقل ۲۰ هزار دستگاه آن به بازار، قیمت‌ها ریزش خواهد کرد. به‌عنوان نمونه قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که هفته گذشته
۱۰۳ میلیون تومان بود اکنون به ۹۷ میلیون تومان رسیده، بنابراین در عرض یک هفته حدود
6 میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.


تشکیل شعب ویژه برای آرای شورای رقابت
رئیس قوه‌قضائیه در بخشنامه‌ای به روسای کل دادگستری‌ها دستور داد شعبی از دادگاه‌ها به عنوان شعبه تخصصی برای اجرای آرای شورای رقابت تعیین شود. به گزارش تسنیم، سیدابراهیم رئیسی در بخشنامه‌ای تحت عنوان «اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با هدف تسهیل رقابت، منع انحصار و جلوگیری از اخلال در رقابت» به مراجع قضایی و سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد: دادستان‌ها چنانچه به مواردی از اخلال در رقابت در حوزه کسب و کار توسط اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله بنگاه‌های اقتصادی برخورد کنند، پس از انجام تحقیقات لازم و تهیه مستندات نسبت به اعلام شکایت به شورای رقابت اقدام و مراتب را به دادستان کل کشور نیز برای پیگیری اعلام کنند. دیوان عدالت اداری هم با تخصیص شعبه‌ای از شعب دیوان به شکایات مربوط به آرا و تصمیمات شورای رقابت رسیدگی و تصمیم‌گیری کند.


ترخیص کاغذ با دلار ۹۰۰۰ تومانی
بانک مرکزی در بخشنامه‌ای خطاب به
۲۷ بانک عامل، میزان مابه‌التفاوت دریافتی برای ترخیص چای، کره، کاغذ و حبوبات وارداتی را اعلام کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، بانک مرکزی ایران در این نامه نوشت: در مواردی که تامین ارز بابت گشایش اعتبار اسنادی، ثبت برات اسنادی و حواله ارزی برای واردات کره، حبوبات، چای و کاغذ با نرخ رسمی 4200 تومانی به ازای هر دلار، صورت پذیرفته و کالای مربوطه تا 18 خرداد 98 ترخیص نشده است، پذیرش اسناد حمل مربوطه و صدور اعلامیه تامین ارز، منوط به دریافت مبلغ 4800 تومان به ازای هر دلار بر مبنای نرخ روز تبدیل ارز از متقاضی با رعایت دیگر  مقررات خواهد بود.


Page Generated in 0/0066 sec