printlogo


کد خبر: 211377تاریخ: 1398/4/20 00:00
شورای پول و اعتبار تصویب کرد
افزایش 10 میلیون تومانی وام مسکن‌مهری‌ها

بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، وام واحدهای مسکن مهر با پیشرفت بالای ۷۰ درصد از ۴۰ میلیون به ۵۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد. به گزارش تسنیم، مطابق مصوبه شورای پول و اعتبار، سقف تسهیلات مسکن مهر برای حدود 202 هزار واحد مسکونی در حال ساخت که پیشرفت فیزیکی حداقل 70 درصدی دارند اما هنوز کار ساخت و تکمیل آنها به پایان نرسیده است، از 40 میلیون تومان فعلی به حداکثر 50 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. بر این اساس سقف تسهیلات مسکن مهر برای پروژه‌های شهر جدید پردیس از 40 میلیون تومان به 50 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر در دیگر شهرها به 45 میلیون تومان مطرح بوده است. برآوردها حاکی از آن است که حدود 202 هزار واحد از 370 هزار واحد مسکونی مهر، پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد دارند.
مصالح ۶۰ درصد گران شد
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس بر لزوم ورود سازمان تعزیرات حکومتی به پرونده گرانی مصالح ساختمانی تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های نظارتی و بازرسی باید پای دلالان را از بازار مسکن بویژه حوزه مصالح ساختمانی قطع کنند. سیداحسن علوی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت مصالح ساختمانی گفت: بر اساس آمارهای مربوط، قیمت مصالح ساختمانی در ماه‌های ابتدایی 98 نسبت به سال‌های گذشته حدود 60 درصد افزایش پیدا کرده، این در حالی است که بخش اعظمی از مصالح مورد استفاده در صنعت ساختمان‌سازی، محصولات داخلی است. وی ادامه داد: شرکت‌های داخلی تولیدکننده مصالح ساختمانی علت افزایش قیمت محصولات را افزایش نرخ ارز و افزایش هزینه‌ها از جمله مالیات، حقوق کارگر و افزایش نرخ حامل‌های انرژی اعلام می‌کنند اما در هر صورت میزان افزایش انجام شده  با وجود تمام هزینه‌ها نیز منطقی نیست. وی تصریح کرد: اغلب مواد اولیه برای تولید این محصولات در داخل تولید و تأمین می‌شود و این مساله هیچ ارتباطی با تلاطمات بازار ارز نخواهد داشت.

مخالفت  با  تشکیل  کمیته تعیین  اجاره‌بها
در آخرین جلسه هیات دولت تشکیل کمیته تعیین سقف اجاره‌بها منتفی شد و به نوعی هیات دولت نسخه این کمیته و ایده تعیین سقف برای اجاره‌بها را پیچید. عباس فرهادیه، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به اینکه آیا از آخرین جلسه هیات دولت که با تشکیل کمیته تعیین سقف اجاره‌بها مخالفت کرده خبری دارید، تاکید کرد: حتی اگر این کمیته نیز منحل شود 6 طرح دولت برای ساماندهی اجاره‌بها را پیگیری خواهیم کرد که یکی از این طرح‌ها اصلاح تبصره ۱۱ ماده ۵۳ قانون مالیات‌های مستقیم است.


Page Generated in 0/0212 sec