printlogo


کد خبر: 211383تاریخ: 1398/4/20 00:00
اخبار

پرویز فتاح به بنیاد مستضعفان می‌رود
معاون توسعه اشتغال کمیته امداد به صورت تلویحی از انتصاب سیدپرویز فتاح به عنوان رئیس جدید بنیاد مستضعفان خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، در روزهای گذشته اخبار غیررسمی درباره خداحافظی سیدپرویز فتاح از کمیته امداد امام خمینی و انتصاب وی به‌عنوان رئیس جدید بنیاد مستضعفان در فضای مجازی منتشر شده است. حجت‌الله عبدالملکی با انتشار پستی با تأیید این اخبار، از تحول در دوره جدید بنیاد خبر داد و گفت: «فتاح در حال تنظیم پیشنهادیه خود برای اصلاح اساسنامه بنیاد مستضعفان است و بویژه بخش «وظایف اقتصادی بنیاد» را دغدغه‌مندانه و با نگاهی ویژه و انقلابی بازنویسی کرده است. در دوره جدید به فضل الهی بنیاد مستضعفان جدیدی ظهور خواهد کرد، نهادی برای مستضعفین و انقلاب اسلامی».


احتمال ابطال آزمون سردفتری ۹۷
رئیس سازمان بازرسی کل کشور از ارسال گزارش بررسی تخلفات در آزمون سردفتری ۹۷ به دیوان عدالت اداری خبر داد و گفت: این مرجع قضایی باید درباره مقصران و ابطال این آزمون نظر دهد. به گزارش تسنیم، آزمون سردفتری اسناد رسمی تیرماه سال 97 پس از وقفه‌ای 11ساله برگزار شد ولی همزمان با اعلام نتایج، موج گسترده اعتراضات به نحوه برگزاری و اعلام نتایج به‌راه افتاد. این حجم متقاضی (پذیرش 950 نفر از بین 75 هزار متقاضی) و سال‌ها برگزار نشدن آزمون سبب شد کسانی که در آزمون موفق نبودند ابهاماتی را درباره آن مطرح کنند. اهم ابهامات و اعتراضات داوطلبان به آزمون سردفتری شامل اعلام نشدن شهرهای محل برگزاری آزمون تا چند روز قبل از روز آزمون، سپرده نشدن برگزاری آزمون به سازمان سنجش، رعایت نشدن نکات امنیتی، تأخیر در اعلام نتایج و عدم اطلاع‌رسانی مناسب، قرار دادن نتایج بر سامانه‌ای ابتدایی و غیراستاندارد، عدم انتشار کارنامه، رتبه و تراز، اعلام اسامی برابر با ظرفیت تعیین‌شده، تغییر در ظرفیت شهرها و حذف یا اضافه شدن برخی شهرها، و پذیرش همزمان چند نفر از اعضای یک خانواده در آزمون است. البته پاسخ سازمان ثبت اسناد و پذیرش وجود برخی نواقص در نرم‌افزار ثبت‌نام و اعلام نتایج، منتقدان را قانع و راضی نکرد و آنها همچنان از مجاری مختلف قانونی از جمله دیوان عدالت اداری، سازمان بازرسی کشور و مراجع دیگر پیگیر شکایات خود هستند. حال شنیده می‌شود سازمان بازرسی کل کشور با بررسی وقوع تخلفات در برگزاری آزمون سردفتری، گزارش نهایی خود را با درخواست ابطال این آزمون به دیوان عدالت اداری ارسال کرده تا این مرجع قضایی درباره آن تصمیم‌گیری کند.


پرداخت وام دوچرخه به تهرانی‌ها
امکان پرداخت وام به خانواده‌ها برای خرید دوچرخه در حال بررسی و عملیاتی شدن است. به گزارش فارس، شهردار تهران با اشاره به نشست مشترک هیأت مدیره جدید بانک ‌شهر با شهرداران کلانشهرها به‌عنوان مؤسسان و سهامداران حقوقی، رابطه سهامداران با این بانک را رابطه‌ای دوطرفه دانست و افزود: در حال حاضر بودجه شهرداری تهران و شاید بسیاری از کلانشهرها برابر بودجه عمرانی کشور است، بنابراین گردش مالی‌ای که در شهرداری‌ها وجود دارد، بزرگ‌ترین قدرت سرمایه در گردش است. پیروز حناچی با تأکید بر ادامه فعالیت بانک شهر و کلانشهرها در حوزه مسؤولیت اجتماعی اضافه کرد: بانک شهر باید در بخش‌هایی همچون خودروی برقی، دوچرخه‌ برقی و خرید اتوبوس‌هایی که به بخش خصوصی می‌دهیم، مشارکت داشته باشد و حمایت اقتصادی لازم را انجام دهد. وی بیان داشت: در این‌باره امکان پرداخت وام به خانواده‌ها برای خرید دوچرخه در حال بررسی و عملیاتی شدن است. این موارد ریسک ندارد و بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

 


Page Generated in 0/0080 sec