printlogo


کد خبر: 211384تاریخ: 1398/4/20 00:00
اخبار

توزیع ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی در مناطق سیل‌زده
رئیس جمعیت هلال‌احمر از توزیع ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی در مناطق سیل‌زده طی چند روز آینده خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اصغر پیوندی در مراسم بارگیری و ارسال اقلام خریداری شده به مناطق سیل‌زده که دیروز برگزار شد، اظهار کرد: توزیع ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی با عنوان مهرانه که از سوی کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده از روز شنبه  آغاز خواهد شد. وی بیان کرد: مجموع کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان ۲۰۰ میلیارد تومان بود که ۵۵ میلیارد تومان از آن خرج ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی شد. رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه امیدواریم با کمک‌های بنیاد مسکن، هلال‌احمر و دیگر دستگاه‌ها مشکلات مردم بزودی حل شود، اظهار کرد: هیچ مبلغی از کمک‌های مردمی برای هزینه‌های داخلی و ذخیره‌‌سازی صرف نشده است. وی اظهار کرد: روند کمک‌رسانی‌های مردم همچنان ادامه دارد و توزیع این بسته‌ها نیز حدوداً تا 2 هفته آینده ادامه خواهد داشت.


قاچاق کودک از کابل و عراق به تهران
استاندار تهران گفت: متأسفانه قاچاق کودک از کابل و عراق به تهران برنامه‌ریزی شده است که باید جلوی آن گرفته شود. به گزارش فارس، انوشیروان محسنی‌بندپی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان تهران اظهار داشت: در ۲۲ خرداد با پذیرش و اصل مراقبت از حقوق کودکان نسبت به جمع‌آوری کودکان کار اقدام کردیم که از ۲۴۹ کودک کار جمع‌آوری شده، ۱۸۹ هزار نفر از آنها اتباع خارجی بودند. استاندار تهران خاطرنشان کرد: متأسفانه قاچاق کودک از کابل و عراق به تهران برنامه‌ریزی شده است که باید جلوی این اقدام گرفته شود. وی خاطرنشان کرد: سند آمایش استان تهران را آماده کرده‌ایم، سند آسیب‌های اجتماعی تدوین شده و سند توسعه استان با ظرفیت‌هایی مطرح شده است.

خود شهرداری آلاینده هواست
عضو شورای شهر تهران گفت: مطالعات نشان می‌دهد بیشترین آلودگی شهر تهران مربوط به خودروهای سنگین و پس از آن موتورها و سپس ماشین‌های سواری است. در نتیجه مشخص است که بیشتر خود شهرداری آلاینده هواست تا خودروهای شخصی! حسن خلیل‌آبادی در گفت‌وگو با ایلنا، افزود: تا زمانی که حمل ونقل عمومی را سامان ندهیم، مساله ترافیک و آلودگی هوا حل نمی‌شود. برای حل ریشه‌ای این مساله حتما باید بتوانیم حمل‌ونقل عمومی را توسعه دهیم. وی اظهار داشت: طرح ترافیک اقدام اساسی نیست. اقدام اساسی این است که به توسعه حمل‌ونقل عمومی بپردازیم و مردم را تشویق کنیم تا از این سیستم استفاده کنند. وی تصریح کرد: اگر مترو، اتوبوس و بی‌آرتی را براحتی  و با قیمت عادلانه در اختیار مردم قرار دهیم دیگر از خودروی شخصی استفاده نمی‌کنند. وی در ادامه افزود: آقای پورسیدآقایی، معاون شهرداری تهران خودشان باید در معاونت حمل‌ونقل، ابتدا برای تمام اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه سنگین از فیلتر استفاده کند و سوخت پاک را برای آنها تهیه کند تا خود آنها نیز کمتر در تولید آلودگی سهیم باشند.

دومین چالش نوآوری تهران هوشمند برگزار می‌شود
دومین چالش نوآوری تهران هوشمند از بیست و هفتم تا بیست و نهم تیر در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. به گزارش آنا، دومین هکاتون شهر هوشمند با همکاری شهرداری تهران و همزمان با بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ برگزار خواهد شد. هکاتون تهران هوشمند با همکاری شتاب‌دهنده دیموند و شهرداری تهران یک ماراتن نوآوری است که هدف آن ارائه اپلیکیشن، خدمات و راهکار برای ارتقای هوشمندی و زیست‌پذیری شهر تهران است. علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد می‌توانند تا بیست و سوم تیر در 3 شکل گروه بیش از 3 نفر، گروه 3 نفر و کمتر و انفرادی ثبت‌نام کنند. مشارکت در پویایی شهر، نظارت مستمر بر عملکرد خدمات شهروندی، شفافیت و پاسخگویی در شهر و افزایش زیست‌پذیری تهران از جمله اهداف دیگر برگزاری این رویداد به شمار می‌روند.
 


Page Generated in 0/0072 sec