printlogo


کد خبر: 211386تاریخ: 1398/4/20 00:00
بررسی ورودی و خروجی بازیکنان استقلال
ثبات؛ حلقه مفقوده

زهره فلاح‌زاده: باشگاه استقلال تهران روزهای شلوغ و پرترددی را سپری می‌کند. این تیم که تنها با ۱۵ بازیکن برای برپایی اردوی ۱۰ روزه به ترکیه سفر کرد و در کمپ «بولو ترمال اوتل» مستقر شده، منتظر اضافه شدن بازیکنان جدید خود است تا با نفرات بیشتر بازی‌هایی را که تدارک دیده،‌ برگزار کند. اما نکته قابل تأمل در فصل نقل و انتقالات آبی‌‌ها تعداد خروجی‌های بی‌شمار آنهاست. تیم تا این لحظه ۱۵خروجی داشته که می‌تواند یک رکورد محسوب شود؛ خروجی‌هایی که برای جذب‌شان در فصل گذشته کم پول خرج نشد و البته مهره‌هایی تأثیرگذار و به نوعی ستاره این تیم هم بودند.

خروجی‌ها
اسماعیل گونسالوس: مهاجم استقلال که یک فصل دیگر با این تیم قرارداد داشت اما توافقی از این تیم جدا شد. او پیش از انتخاب مربی جدید از جمع آبی‌ها جدا شد.
گادوین منشا: مهاجمی که از پرسپولیس به استقلال آمد و با وجود داشتن قرارداد به دلیل برآورده نکردن انتظارات، توافقی جدا شد.
مهدی رحمتی: استقلال ستاره و کاپیتان چندین ساله خود درون دروازه را از دست داد و شاید بی‌اغراق نباشد بگوییم آبی‌ها یکی از بهترین بازیکنان خود را از دست دادند. اختلاف شدیدی که بین او و دروازه‌بان دوم این تیم بود، راه این بازیکن از استقلال را جدا کرد.
امید نورافکن: هافبک استقلال که به طور قرضی در نیم فصل دوم به تیم اضافه شد، حالا باید به تیم سابق خود یعنی شارلوآ بازگردد. البته گفته می‌شود نورافکن از تیم پدیده پیشنهاد جدی دارد و باید دید او در نهایت در ایران و پدیده توپ می‌زند یا به شارلوآ بازمی‌گردد.
روزبه چشمی: چشمی که قصد ترک استقلال و رفتن به یک تیم قطری را داشت، پس از یک ماه که دنبال تیمی بهتر از استقلال می‌گشت با نارضایتی مدیران آبی و تعلل او، از این تیم کنار گذاشته شد. چشمی با پدیده‌ای‌ها مذاکره کرد اما به توافق نرسید. باید دید چشمی در فصل نوزدهم پیراهن چه تیمی را بر تن می‌کند.
همام طارق: بازیکن عراقی که فصل گذشته چندان بازی‌های درخشانی برای استقلال انجام نداد و یا مصدوم بود یا دیر از اردوی تیم‌ملی عراق به استقلال ملحق می‌شد، سه‌شنبه شب توافقی از تیم جدا شد. یکی از دلایل جدایی این بازیکن عدم پرداخت بموقع‌ طلبش بوده است.
میثم تیموری: فصل گذشته با مصدومیت خریداری شد و به اندازه انگشتان یک دست هم برای استقلالی‌ها بازی نکرد. با آمدن استراماچونی و نارضایتی خود این بازیکن از شرایطی فصل گذشته، وی از جمع آبی‌پوشان جدا  شد و به تیم تراکتورسازی پیوست.
فرشاد محمد‌ی‌مهر: مدافع استقلال هم شرایطی مشابه تیموری در فصل گذشته داشت و عدم رضایت او از وضعیت سال پیش و نارضایتی استراماچونی او را به در خروجی استقلال و ورودی تیم پدیده نزدیک کرد.
پژمان منتظری: مدافع کهنه‌کار استقلال با جنجال از تیم کنار رفت. منتظری که به گفته خودش منتظر تماس مدیران برای تمدید قرارداد بود، با عدم تحقق این امر، با گله و مصاحبه‌های جنجالی از استقلال جدا شد. به این ترتیب آبی‌ها یکی از مهره‌های تأثیرگذار فصل گذشته خود را از دست دادند.
اللهیار صیادمنش: هافبک جوان فصل گذشته استقلال قرار بود در این تیم رشد کند و یکی از مهره‌هایی باشد که سال‌ها در این تیم بدرخشد اما با بازی کردن برای استقلال در چند هفته، با پیشنهادهای خوبی از تیم‌های خارجی بویژه فنرباغچه روبه‌رو شد. مدیران استقلال که به پول نیاز مبرم داشتند، این بازیکن را به فنرباغچه فروختند. اینکه صیادمنش جوان در لیگ ترکیه‌ای که چندان با بازیکنان ایرانی سازگار نیست، بتواند موفق باشد، اتفاقی است که در فصل آتی نمایان خواهد شد.
آرمین سهرابیان: همیشه ذخیره مدافعان چپ و میانی استقلال در فصول گذشته می‌شد و اگر بازیکنی در این ۲ پست مصدوم و محروم می‌شد، در ترکیب جا می‌گرفت. او که با استقلال قرارداد داشت به دلیل انضباطی و با نظر سرمربی از تیم کنار گذاشته شد.
رضا کریمی: بازیکن جوان استقلال هم که می‌توانست یکی از مهره‌های مؤثر این تیم در فصل آتی باشد، به دلیل انضباطی از تیم اخراج شد.
روح‌الله باقری: مهاجم فصل گذشته استقلال که دقایق زیادی از بازی‌های لیگ را روی نیمکت یا سکو سپری کرده بود، به دلیل انضباطی از تیم کنار گذاشته شد. گفته می‌شود او فصل نوزدهم در تیم پدیده بازی خواهد کرد.
محسن کریمی: کریمی که مدت حضورش در کلینیک باشگاه استقلال بیشتر از بودن در تمرینات این تیم است، با نظر کادرفنی از جمع آبی‌ها جدا شد.
خسرو حیدری: شماره ۲ آبی‌ها پایان فصل هجدهم از تیم خداحافظی کرد و اگر نام این بازیکن را هم در لیست خروجی قرار دهیم، استقلال تا اینجا ۱۵ خروجی داشته که فصل گذشته در این تیم حضور داشتند و در فصل پیش رو غایب خواهند بود.
اما ورودی‌های استقلال تا این لحظه ۷ بازیکن بوده که نسبت برابری با خروجی‌ها ندارد!
ورودی‌ها
علی دشتی: هافبک فصل گذشته سایپا که در
۲۴ بازی، ۴ گل به ثمر رسانده بود، نخستین بازیکنی بود که به استقلال پیوست.
محمد بلبلی: هافبک - مهاجم فصل ‌گذشته سپیدرود رشت که مورد توجه چند تیم لیگ برتری بود و حتی با فولاد خوزستان هم قرارداد داخلی امضا کرده بود، سر از استقلال درآورد و قرارداد ۴ ساله‌ای با این تیم امضا کرد.
مسعود ریگی: هافبک سال گذشته پدیده مشهد که گفته می‌شود یکی از بازیکنان برتر فصل هجدهم لیگ برتر بود به جمع استقلالی‌ها اضافه شد.
سیاوش یزدانی: مدافع جنجالی فصل گذشته سپاهان با استقلالی‌ها قرارداد ۲ ساله امضا کرد. او جای پژمان منتظری در این تیم توپ خواهد زد.
میلاد باقری: مدافع لیگ یکی تیم مس کرمان با استقلال قرارداد ۳ ساله امضا کرده است.
شیخ دیاباته: مهاجم سابق بوردوی فرانسه که گفته می‌شود بازی‌اش شباهت زیادی با مامه تیام، ستاره سابق آبی‌ها دارد، پس از گذراندن تست پزشکی، با استقلال قرارداد ۲ ساله بست.
آرش رضاوند: هافبک فصل گذشته سایپا پس از یک ماه مذاکره با استقلالی‌ها در نهایت به این تیم پیوست.
گفته می‌شود رضا اسدی، هافبک سابق سایپا هم همچنان جزو گزینه‌های استقلال است و با خروج چشمی، او بزودی با استقلال قرارداد می‌بندد.
البته استقلال به فکر خرید یک دروازه‌بان و یک مهاجم هم است. باید دید مدیران استقلال در روزهای آتی باز هم بازیکنی خریداری می‌کنند یا خیر.
به هرحال ثبات مهم‌ترین مسأله برای به موفقیت رسیدن یک تیم است؛ چیزی که استقلال سال‌هاست با آن بیگانه است. آیا استقلالی که کوبیده شده و از نو ساخته شده، می‌تواند فصل نوزدهم را با موفقیت پشت سر بگذارد؟ باید منتظر ماند و دید.


Page Generated in 0/0066 sec