printlogo


کد خبر: 211421تاریخ: 1398/4/22 00:00
اخبار

فارس و همدان پرکارترین استان‌ها
گروه اقتصادی: نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در بهار 1398 نشان می‌دهد استان‌های همدان با 1/6 و فارس با 7 درصد کمترین میزان نرخ بیکاری را داشته‌اند و نرخ بیکاری در استان تهران نیز 2/2 درصد نسبت به بهار 98 کاهش داشته است. بیشترین میزان بیکاری هم متعلق به چهارمحال و بختیاری با 7/16 درصد، خوزستان 2/16 درصد، لرستان 1/16 درصد و هرمزگان 9/15 درصد است. نکته قابل توجه اینکه استان چهارمحال و بختیاری با وجود آنکه در میان استان‌های کشور بیکارترین استان کشور به شمار می‌رود اما در بهار سال گذشته نرخ بیکاری 8/22 درصدی را تجربه کرده است که با کاهشی 2/7 درصدی به 6/15 درصد در زمستان سال ۹۷ رسیده است. بیشترین نرخ مشارکت اقتصادی نیز به استان گیلان اختصاص دارد و پس از آن مازندران، زنجان، خراسان شمالی و همدان در میان استان‌های کشور از نرخ مشارکت بیشتری برخوردار بوده‌اند.



۶۲ هزار میلیارد از بودجه حذف شد!
در حالی دولت صرفه‌جویی ۶۲ هزار میلیاردی در هزینه‌های بودجه امسال را در دستور کار قرار داده که بخشی از آن از بودجه‌های عمرانی و بخش قابل توجه دیگری از اعتبارات هزینه‌ای و حقوق و دستمزد کسر خواهد شد. بودجه سال 98 با حدود ۵۲۰ هزار میلیارد تومان در بخش منابع عمومی و اختصاصی بسته شد اما ۴۴۸ هزار میلیارد تومان تصویب شده است. به گزارش ایسنا، اینکه این
۶۲ هزار میلیارد تومان در چه بخش‌هایی صرفه‌جویی شده است، موضوعی است که پیگیری از منابع آگاه حکایت از آن دارد که ۲۳ هزار میلیارد تومان از بودجه‌های عمرانی کسر شده و از ۶۶ هزار میلیارد به حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است. همچنین بخش دیگر مربوط به اعتبارات هزینه‌ای دولت است که برای سال جاری تا ۳۵۲ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی  شده بود، البته اعتبارات هزینه‌ای بیش از ۷۵ درصد مربوط به حقوق و دستمزد کارکنان است. در مجموع در بودجه 98 در بخش منابع عمومی حدود ۲۳۸ هزار میلیارد تومان درآمد که از 2 بخش مالیات و دیگر درآمدها تشکیل می‌شود، فروش نفت و فرآورده‌های آن با ۱۵۸ هزار میلیارد تومان و واگذاری دارایی‌های مالی با ۵۱ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که در بخش فروش نفت با توجه به کاهش صادرات تا حدودی منابع تحت تأثیر قرار گرفته است.
 


Page Generated in 0/0077 sec