printlogo


کد خبر: 211422تاریخ: 1398/4/22 00:00
اخبار

پرونده سیتروئن C3 بسته شد
«۸۰۰ پرونده خودروی سیتروئن C3 بسته و محصولات تحویل مشتریان شد». به گزارش تسنیم، سیدیاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با بیان این مطلب گفت: این تعداد خودرو در یک ماه گذشته و بدون اینکه پرونده به محاکم قضایی فرستاده شود، با تلاش و همکاری سازمان تعزیرات و گروه خودروسازی سایپا به متقاضیان تحویل شد. گفتنی است سایپا پاسخگویی به تعهدات و جلب رضایت یکایک مشتریان را به‌عنوان یک اولویت جدی در دستور کار خود قرار داده است. این گروه در چند ماه گذشته تلاش کرده با تسریع در تحویل خودروی مصرف‌کنندگان، نسبت به ایفای تعهدات خود اقدام کند.

برگزاری الکترونیک مجامع بانک‌ها
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بورس می‌گوید: با برگزاری مجامع به شکل الکترونیک، بهانه کمبود وقت برای فرار از پاسخگویی تمام می‌شود و بانک مرکزی می‌تواند آنلاین بر عملکرد بانک‌ها نظارت کند. به گزارش تسنیم، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی «سمات» وابسته به بورس اوراق بهادار بتازگی خدمات و ابزارهای جدیدی را به فعالان بازار سرمایه معرفی کرده است. بر این اساس در مجمع الکترونیک از 5 روز قبل زمان و نوبت داده می‌شود. دیگر اینکه داخل پنل مجمع الکترونیک بخشی برای هیات رئیسه تدارک دیده‌ شده است. همچنین نهادهای نظارتی از جمله سازمان بورس اوراق بهادار کنترل کامل بر اجرای مجامع آنلاین دارند و برای مجامع بانک‌ها نیز برای بانک مرکزی (به عنوان نهاد نظارت بانک‌ها) پنل ویژه‌ای درون درگاه ناظر تعبیه شده‌ است.

تهاتر نفت ایران  در برابر سرمایه‌گذاری
تهاتر نفت در برابر اجرا یا تهاتر نفت ایران در برابر سرمایه‌گذاری، راهکار جدیدی است که مجوز آن در قالب قانون بودجه سال ۹۸ صادر شده و نخستین قرارداد در این زمینه به‌منظور احداث نیروگاه جدید ری در جنوب شهر تهران این هفته امضا می‌شود. به گزارش تسنیم، با این راهکار، به ‌جای پول نقد، فروش نفت به شرکت‌ها (شرکت‌های سرمایه‌گذار در پروژه‌ها یا فروشنده کالا به ایران) انجام می‌شود. بر این ‌اساس نخستین قرارداد نفت در برابر اجرا مربوط به نوسازی نیروگاه ری است که ارزش کلی آن 500 میلیون یورو تعیین شده و قرار است به ‌ازای سرمایه‌‌گذاری یک شرکت ایرانی در اجرای این پروژه، به ‌میزان اصل و سود این سرمایه‌گذاری، نفت خام در اختیار این شرکت داخلی قرار گیرد. این طرح با تأمین مالی بودجه داخلی انجام می‌شود.

ایرانی‌ها شناسنامه شغلی می‌گیرند
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سامانه اشتغال ایرانیان تا پایان تیر امسال رونمایی می‌شود، گفت: در این سامانه هدف این است که همه افراد در سن اشتغال و کار کشور دارای یک کد شغلی باشند. به گزارش تسنیم، عیسی منصوری افزود: در این سامانه هدف این است که همه افراد در سن اشتغال و کار کشور دارای یک کد شغلی باشند. کسی که خارج جمعیت فعال است و آن‌که درون جمعیت فعال است مشخص شود شاغل یا بیکار است و اگر شاغل است در چه رشته‌ای و اگر تخصص، تجربه و مهارت دارد در چه رشته‌ای؛ که به صورت دقیق کدبندی شده و مشخص باشد. این ابزاری برای سیاست‌گذاری دقیق اشتغال است.
 
ذخیره 4/2 میلیون تن  کالای اساسی در بنادر
وزیر اقتصاد از ذخیره ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی در بنادر کشور خبر داد و گفت: رشد تولید داخل کالاهای اساسی در سال 98 در بخشی از اقلام حتی به 20 درصد هم می‌رسد. فرهاد دژپسند با بیان اینکه مسؤولان بنادر در تلاشند انتقال کالا از بنادر به اقصی نقاط کشور با سهولت هرچه بیشتر انجام ‌شود، افزود: سیر تخلیه و ترخیص کالا با حرکتی شتابان در حال انجام است. وی با یادآوری اینکه در شرایط فعلی، واردات به‌منظور تقویت تولید انجام می‌شود، اضافه کرد: سهم کالاهای وارداتی مصرفی زیر ١٥ درصد است و این به آن معناست که ٨٥ درصد واردات کشور، کارکرد تقویت و رونق تولید دارد. دژپسند با بیان اینکه به‌دلایل مختلف، اساساً محل نگهداری برخی کالاهای اساسی بنادر کشور هستند، گفت: روغن خوراکی یکی از این نوع کالاهاست که حدود 700 هزار تن از کل موجودی کالای اساسی موجود در بنادر را به خود اختصاص می‌دهد.
 


Page Generated in 0/0119 sec