printlogo


کد خبر: 211427تاریخ: 1398/4/22 00:00
اخبار

میعاد صالحی:  صندوق بازنشستگی کشور ورشکسته نیست
«امروز پایان حیاط خلوت بودن صندوق‌ بازنشستگی ‌کشوری فرا رسیده و ما اجازه ادامه چنین مسیری را نخواهیم داد». مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان این مطلب گفت: شفافیت، فسادستیزی، جوانگرایی، نخبه‌گزینی و شایسته گزینی ۴ محور رویکرد جدید این صندوق است. به گزارش فارس، سیدمیعاد صالحی در نشست با مدیران استانی این صندوق اظهار داشت: امروز برای همگان روشن شده مسیر و خط صندوق بازنشستگی مسیر شفافیت و فسادستیزی است و این یک شعار نیست و در ۳ ماه اخیر اقدامات مختلفی در این زمینه انجام شده است و ما شعار نمی‌دهیم و این فقط بخش کوچکی از اقدامات ما برای شفاف‌سازی و مبارزه با فساد است و سیاست‌های ما با قاطعیت ادامه خواهد یافت. صالحی تصریح کرد: مبارزه با فساد و شفافیت حاشیه‌های زیادی دارد اما افراد بدانند که با خیمه‌شب‌بازی‌های سیاسی و غیرسیاسی نمی‌توانند ما را به حاشیه ببرند. صالحی با بیان اینکه چرا همه باید تصور کنند صندوق یک صندوق مشکل‌دار و به گل نشسته‌ای است، گفت: همه دنیا به سمت برندسازی حرکت می‌کنند اما ما خودمان صندوق و برندی مانند آن را که یکی از غول‌های اقتصادی کشور است، تخریب می‌کنیم و با نگاهی تحقیرآمیز به آن نگاه می‌کنیم. وی یادآور شد: ما بنگاهی داریم که هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال زیان می‌دهد و باید برای نگه داشتن آن از منابع صندوق هزینه کنیم در حالی که در آن سو، بنگاهی داریم که ۲۷۰۰ میلیارد تومان سود خالص در سال دارد اما این رقم سود تنها به زیان‌های صندوق پرداخت می‌شود، در حالی که ما یک اعتبار و سرمایه ارزشمندی در اختیار داریم. وی تأکید کرد: اگر بنگاه‌های ما در مجموع به سودآوری قابل قبولی برسند می‌توانیم در کنار صرفه‌جویی در هزینه‌ها منابعی را برای پرداخت دوره‌ای برای بازنشستگان عزیز در قالب کارت‌های اعتباری یا روش‌های دیگر فراهم کنیم. هر مقدار این سودآوری افزایش یابد، رقم بالاتری برای پرداخت در اختیار بازنشستگان قرار می‌گیرد.


کچل کردن از سربازی حذف شد
رئیس اداره منابع انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بر اساس تصمیم اتخاذشده دیگر سربازان اجباری برای کچل کردن ندارند. سردار کمالی در گفت‌وگو با فارس با اعلام خبر حذف کچلی از سربازی گفت: الزام به تراشیدن موی سر سربازان از سربازی حذف شده است. وی گفت: خدمت سربازی یکی از ارکان توان رزم نیروهای مسلح و بنیه دفاعی و امنیتی کشور است و جوانان ضمن اینکه براساس آخرین یافته‌های علمی نشاط و انگیزه برای نیروهای مسلح به ارمغان می‌آورند، در دفاع از حریم امنیت کشور نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. کمالی تصریح کرد: سربازی همواره با تراشیدن موی سر همراه بوده لیکن با توجه به بررسی‌‌های انجام شده و ارتقای بحث بهداشت فردی و امکانات مناسب یگان‌های نیروی مسلح و علاقه جوانان به منظور خوشایند‌‌سازی و افزایش جذابیت و نشاط خدمت سربازی، بر اساس تصمیمات اتخاذشده تراشیدن موی سربازان با نمره ۴ از سربازی حذف شد. وی افزود: از این پس اندازه موی سر کارکنان وظیفه برای دیپلم و پایین‌‌‌‌‌‌تر در مراکز آموزش شماره ۱۰ و سرباز و سرجوخه در حین خدمت ۱۰ تا ۱۶، همچنین فوق‌دیپلم و بالاتر در مراکز آموزش ۱۶ و افسر و درجه‌دار حین خدمت ۱۶ تا ۲۰ خواهد بود.


انتصاب معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان قدس
طی حکمـی از سوی انوشیــروان محسنی بندپی، استاندار تهـران، خدابخش محمدزاده‌پودینه به سمت معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان قدس منصوب شد. در حکم انتصاب خدابخش محمدزاده‌پودینه آمده است: به موجب این حکم و بنا به پیشنهاد فرماندار به سمت معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان قدس منصوب می‌شوید. امید است در تحقق برنامه‌ها و سیاست‌های دولت تدبیر و امید و نیز خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مردم شریف شهرستان موفق باشید.


Page Generated in 0/0063 sec