printlogo


کد خبر: 211428تاریخ: 1398/4/22 00:00
اخبار

توزیع‌ ساندیس‌های سمی در بهشت زهرا
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) از دستگیری فرد توزیع‌کننده «ساندیس‌های سمی» در بهشت زهرا(س) خبر داد. سعید خال در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: پنجشنبه گذشته فردی میانسال در سازمان بهشت زهرا(س) بنا داشت تعدادی ساندیس‌ آلوده و سمی را در بین افراد حاضر در بهشت زهرا توزیع کند که به محض اطلاع سازمان بهشت زهرا و با همکاری و همراهی دژبان مستقر در سازمان و همکاران‌مان و نیروی انتظامی، فرد اشاره شده دستگیر شد. وی توضیح داد: این فرد، تعدادی ساندیس را به سم آلوده کرده بود که خوشبختانه کسی از این ساندیس‌ها مصرف نکرده است. وی از هموطنانی که برای زیارت اهل قبور و زیارت اماکن مقدسه در بهشت زهرا(س) حاضر می‌شوند خواست مراقب افراد سود‌جو و فرصت‌طلب باشند و از اماکن معتبر و مورد تأیید سازمان، نذورات مردمی را دریافت کنند.

تعیین تکلیف ۲۴ مدرسه بنیاد شهید
مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران با اشاره به تعیین تکلیف مدارس مورد اختلاف با بنیاد شهید گفت: آموزش‌وپرورش به مدت یک سال به‌صورت ماهانه برای 24 مدرسه طبق رقمی که کارشناسان تعیین کرده‌اند به بنیاد شهید اجاره پرداخت خواهد کرد. عبدالرضا فولادوند در گفت‌وگو با تسنیم، درباره جلسه مشترک آموزش‌و‌پرورش و بنیاد شهید برای حل مشکلات مدارس مورد اختلاف اظهار داشت: قرار شد هیأت 3 نفره‌ای از کارشناسان دادگستری تشکیل شود و تا 30 تیر میزان اجاره 24 مدرسه را تعیین کنند. وی افزود: کارشناسان در شهریور قیمت خرید املاک را تعیین می‌کنند که پس از آن اعتبار مالی مورد نیاز برای خرید مدارس به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران اعلام می‌شود تا در بودجه سال 99 لحاظ شود و سال آینده، خریداری مدارس انجام خواهد شد.

واگذاری زمین‌های اوقافی شهرستان قدس به مردم
فرماندار شهرستان قدس گفت: برای نخستین‌بار زمین‌های اوقافی از سمت سازمان اوقاف به مردم واگذار شد. لیلا واثقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره زمین‌های اوقافی این شهرستان اظهار کرد: از ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی شهرستان قدس حدود ۲ هزار هکتار زمین‌های اوقافی بود. واثقی بیان کرد: زمین‌های اوقافی در تمام ایران به این صورت است که سند اعیانی می‌دهند و تحت مالکیت اوقاف است. وی با بیان اینکه مشکل بزرگ شهرستان قدس اوقافی بودن زمین‌های مسکونی، تجاری و صنعتی بود و عامه مردم درگیر این مسأله بودند، گفت: عامه مردم برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده املاک خود به دلیل نداشتن سند دچار مشکل بودند. واثقی با  بیان اینکه با دستور نماینده ولی‌فقیه برای نخستین‌بار این زمین‌ها از سمت سازمان اوقاف به مردم واگذار شد، تصریح کرد: برای خریداری واحد مسکونی متری ۱۰ هزار تومان و واحد صنعتی متری ۲۰۰ هزار تومان باید پرداخت شود تا سند عرصه و اعیان دریافت کنند.

اطلاعات پزشکان باید به‌روز شود
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با انتقاد از تعرفه‌های پزشکی گفت: در حوزه سلامت پزشکان باید همواره به فکر توسعه و به روز شدن باشند. محمد جهانگیری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه پزشکان برای به روز شدن نیازمند شرکت در کنگره‌های خارجی هستند و هزینه‌های آن را باید خود بپردازند، گفت: اگر ما این هزینه‌ها را نپردازیم و تجهیزات را به روز نکنیم در یک بازه زمانی نمی‌توانیم همه عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم. وی تصریح کرد: به‌روز شدن پزشکان نیازمند زمان و هزینه است، به طور مثال برای این منظور باید کنگره تشکیل شود یا پزشک جهت گذراندن دوره‌های علمی به خارج از کشور اعزام شود و نباید در این بخش غفلت کرد، چراکه در غیر این صورت بار آن بر دوش مردم خواهد بود.
 


Page Generated in 0/0068 sec