printlogo


کد خبر: 211465تاریخ: 1398/4/23 00:00
اخبار

تهدید نظامی علیه ایران دیگر کارایی ندارد
مسؤول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله(عج) با بیان اینکه جنس تهدیدات تغییر کرده است، گفت: در گام اول انقلاب تهدیدهای دفاعی و امنیتی بود اما امروز این تهدیدها دیگر کارایی ندارند. به گزارش مهر، سرلشکر محمدعلی جعفری در گردهمایی مسؤولان و اعضای مراکز استانی سازمان فضای مجازی سراج  اظهار داشت: پهپادی که اخیراً توسط سپاه ساقط شد یا موشک‌‌های نقطه‌زن با دقت بالا؛ عظمت دستاوردهای نظامی انقلاب را نشان می‌دهد و این عظمت را دشمن می‌بیند و چیزی هم نمی‌گوید تا بازی را نبازد. وی با بیان اینکه در دهه پنجم انقلاب اسلامی جنس تهدیدها متفاوت از دهه‌های قبل است، گفت: اگر در گام اول انقلاب صرفاً با تهدیدهای دفاعی و امنیتی‌ مواجه بودیم، در آغاز گام دوم این تهدیدها دیگر کارایی ندارند زیرا دشمن می‌داند اگر دست به غلطی بزند، بی‌آبرو می‌شود. مسؤول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله(عج) خاطرنشان کرد: پاسخ تهدید نرم را جوانان مؤمن و متعهد باید بدهند و دعوت رهبر معظم انقلاب از جوانان مومن و متعهد با شکل آتش به اختیار به همین دلیل است. باید برای حضور مردم در عرصه‌های مختلف تلاش کرد و بستر‌‌سازی برای این حضور خیلی سخت‌‌‌‌‌‌تر است.

اروپایی‌ها به هیچ‌یک از تعهدات خود عمل نکرده‌اند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از تعلل اروپایی‌ها به ارزیابی گام دوم برجامی کشورمان پرداخت. حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در ارزیابی گام دوم برجامی ایران گفت: اگر بنای اروپایی‌ها بر وقت‌کشی بوده و به شیوه‌ گذشته خود رفتار کنند طبعا ایران هم گام سوم خود را برخواهد داشت؛ امری که نتیجه عملکرد طرف‌های مقابل ما در برجام است و حتی ممکن است به مرور به نقطه‌ای برسیم که چیزی به عنوان معاهده برجام باقی نمانده باشد زیرا اروپایی‌ها تا به حال به هیچ‌یک از تعهدات خود عمل نکرده‌اند. وی افزود: در برجام برای ما مهم این بود که تحریم‌ها به طور کلی برداشته شود و ایران بتواند مبادلات مالی خود را از طریق کانال‌های رسمی بین‌المللی انجام دهد، نفت خودش را بفروشد و بدون دغدغه به تجارت بین‌المللی خود بپردازد اما درحال حاضر این مشکلات همچنان باقی است.

شورای نگهبان برای کسی  فرش قرمز پهن نمی‌کند
سخنگوی شورای نگهبان گفت: این شورا نه ورود کسی را در انتخابات تضمین می‌کند و نه برای کسی فرش قرمز پهن می‌کند. به گزارش مهر، عباسعلی کدخدایی دیروز در نشست خبری درباره برخی شبهه‌افکنی‌ها درباره انتخابات سال ۸۸ و آمار و ارقام این انتخابات در آستانه انتخابات سال ۹۸، تاکید کرد: نسبت به این ادعای مضحک باید گفت این ادعاها قابل پاسخ نیست و از این حرف‌های بی‌پایه و اساس است، اگر ما بخواهیم وقت‌مان را برای پاسخ به این حرف‌ها اختصاص دهیم به کارهای دیگر نمی‌رسیم، توضیحات روابط‌عمومی کافی بود. سخنگوی شورای نگهبان اضافه کرد: شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها، اجرای قانون و اجرای مواد قانون انتخابات را مدنظر دارد؛ مفاسد اقتصادی، اخلاقی و ضدیت با حاکمیت سه محور کلی است که در عموم قوانین انتخاباتی وجود دارد و ملاک شورای نگهبان نیز هست.کدخدایی درباره اظهارنظر برخی اصلاح‌‌‌‌‌‌طلبان مبنی بر اینکه در صورت تأیید ۸۰ درصدی ژنرال‌های‌مان در انتخابات شرکت می‌کنیم، تصریح کرد: ملاک شورای نگهبان مر قانون است. شورای نگهبان نه ورود کسی را تضمین می‌کند و نه برای کسی فرش قرمز پهن می‌کند. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عده‌ای اعلام کردند باید با شورای نگهبان برای تأیید صلاحیت‌ها وارد لابی شویم، گفت: گوش ما برای شنیدن راهکارها و پیشنهادات باز است و فرقی نمی‌کند این پیشنهادات از چه گروه و جناحی باشد. رفت و آمدها از قدیم وجود داشته الان هم وجود دارد اما نسبت به باج‌خواهی و زیاده‌خواهی و لابی‌ها، گوش‌های ما ناشنوا خواهد بود؛ ملاک شورای نگهبان «قانون» است.
 


Page Generated in 0/0116 sec