printlogo


کد خبر: 211475تاریخ: 1398/4/23 00:00
اخبار

جابه‌جایی ۴۷ روستا در استان لرستان
استاندار لرستان از جابه‌جایی تمام یا بخشی از ۴۷ روستا در پی سیل فروردین 98 این استان خبر داد. رسول خادمی در حاشیه مراسم توزیع ۱۰ هزار بسته کالای اساسی به سیل‌زدگان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره سرانجام ساخت خانه‌های تخریب‌شده استان لرستان اظهار داشت: فرآیند بازسازی و نوسازی‌ تعداد زیادی از این خانه‌ها آغاز شده؛ برخی در مرحله پی‌کنی بوده، برخی به مرحله اسکلت رسیده و برخی نیز در مرحله سقف است اما آمار دقیقی از تعداد آن در اختیار ندارم. خادمی درباره اینکه چه تعداد از خانه‌هایی که در حریم سیل بودند جابه‌جا شده‌اند؟ تصریح کرد: در مجموع ۴۷ روستا یا بخش‌هایی از یک روستا را داریم که در حریم سیل بوده و ‌باید جابه‌جا شوند که در این زمینه اقدامات لازم انجام شده و زمین‌های جایگزین برای آنان انتخاب شده و تفکیک اراضی نیز انجام شده است.


نصب ۱۰۹ دوربین پلاک‌خوان جدید
مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران به برخی ابهامات مطرح‌شده در طرح «کنترل آلودگی هوا» پاسخ داد. به گزارش ایسنا، عمار سعیدیان‌فر در این‌باره گفت: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک برای توسعه سیستم هوشمند ۵۰۰ متر کابل فیبر نوری، ۱۵۰۰ متر کابل شبکه و همچنین ۴۰۰۰ متر کابل برق جهت راه‌اندازی دوربین‌ها در معابر کنترل آلودگی هوا اضافه کرده‌ است. همچنین با توجه به نیاز به پوشش معابر ورودی و خروجی محدوده کنترل آلودگی هوا، ۱۰۹ سامانه جدید پلاک‌خوان شامل دوربین تشخیص خودکار پلاک در محورهای محدوده کنترل آلودگی هوا نصب‌ شده‌ و زیرساخت‌ها به‌طور کامل برای اجرای طرح مذکور آماده شده است. وی با بیان اینکه تاکنون یک‌ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از شهروندان در سامانه «تهران من» ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: شرط استفاده از ۲۰ روز تردد رایگان در محدوده کنترل آلودگی هوا، ثبت‌نام در سامانه «تهران من» است و افرادی که تیرماه در محدوده کنترل آلودگی هوا تردد کرده‌اند، تا پایان این ماه فرصت دارند در سامانه «تهران من» ثبت‌نام کنند. سعیدیان‌فر ادامه داد: هفته گذشته به همه مالکان خودروهای پلاک‌ تهران پیامکی مبنی بر اطلاع‌رسانی ثبت‌نام در سامانه «تهران من» ارسال‌ شده است. وی خاطرنشان کرد: آمار نشان می‌دهد پس از آغاز طرح کنترل آلودگی هوا، شاهد کاهش ترافیک در معابر خارج و داخل محدوده هستیم و این کاهش حجم ترافیک در ساعات اوج عصر اندکی بیشتر از ساعات اوج صبح است.

کاهش ترافیک جاده‌ها با پهپادها
پلیس راهور ناجا با استفاده از تجربیات پلیس‌های مرزبانی و مبارزه با مواد مخدر در استفاده از پهپاد، رصد مناطق صعب‌العبور از طریق این پرنده را در پیش گرفته است. سردار علی مستأجران، فرمانده هواناجا در گفت‌وگو با مهر، درباره پهپادهایی که در رزمایش گشت‌های نامحسوس پلیس راهور قرار داشتند، اظهار کرد: این پرنده ساخت ایران است و برای پشتیبانی این پهپادها نیازی به پشتیبانی دیگر کشورها نداریم. وی ادامه داد: از این پهپاد در پلیس راهنمایی و رانندگی برای کنترل ترافیک جاده‌های پرتردد و گشت‌های هوایی استفاده می‌شود. فرمانده هواناجا خاطرنشان کرد: استفاده از این پهپاد در سطح شهر مجاز نیست و تنها پلیس راهور از این پهپاد در سطح جاده‌ها آن هم جاده‌های پرتردد استفاده می‌کند. سردار مستاجران با اشاره به عملیات‌های قبلی که از سوی این پهپادها در ناجا انجام شده است، گفت: قبل از اینکه این پهپادها در اختیار پلیس راهور قرار داده شوند، در پلیس مرزبانی و پلیس مبارزه با مواد مخدر استفاده می‌شدند.


ممنوعیت «چرتکه» و «کانگورو» در مدارس
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌و‌پرورش از ممنوع شدن برگزاری همه آزمون‌هایی چون چرتکه، کانگورو و...  که فقط بر تقویت قوای ذهنی دانش‌آموزان تمرکز کرده و تربیت در آن مغفول است خبر داد. به گزارش ایسنا، رضوان حکیم‌زاده درباره چالش‌های برنامه‌ریزی آموزشی و در پاسخ به اینکه آیا سازمان پژوهش، برنامه‌ریزی آموزشی، امر برنامه‌ریزی آموزشی را انجام می‌دهد یا سازمان سنجش؟ گفت: میان برنامه‌ریزی تعیین شده و آنچه در عمل در کلاس‌های درس اجرا می‌شود ممکن است فاصله‌هایی وجود داشته باشد که یکی از دلایل آن تاثیر فرآیندهای ارزشیابی حین مدرسه رفتن و آموزش دادن است که ممکن است اهداف تحصیلی را زیر و رو کند.


Page Generated in 0/0069 sec