printlogo


کد خبر: 211484تاریخ: 1398/4/23 00:00
رسانه‌‌های عبری به مصاحبه سیدحسن نصر‌الله چه واکنشی نشان دادند؟
وحشت اسرائیلی در نیمه‌شب تابستان

سخنرانی سیدحسن نصرالله با شبکه المنار که پخش آن از ساعات دیرهنگام شامگاه جمعه تا نخستین ساعات بامداد دیروز طول کشید، آنچنان برای افکار عمومی لبنان، جهان عرب و حتی اسرائیلی‌ها اهمیت داشت که رسانه‌‌های عبری روز شنبه فرازهایی از آن را به شکل ویژه‌ای بازتاب دادند.
با وجود تعطیلی رسمی روز شنبه (شابات) در سرزمین‌‌های اشغالی، اما مهم‌ترین رسانه‌‌های رژیم صهیونیستی اعم از مکتوب و دیداری و شنیداری با گزارش‌ها و تحلیل‌‌های متعدد به حجم وحشت خود از قدرت حزب‌الله اعتراف کردند.
روزنامه هاآرتص
حزب‌الله تاکید می‌کند قادر است زیان‌‌های جبران‌ناپذیری را به اسرائیل وارد کند، زیان‌‌‌هایی که بخشی از آن متوجه جبهه داخلی خواهد شد... اسرائیل نقطه ضعفی در آماده‌‌سازی جبهه داخلی خود برای جنگ دارد و این امر باعث شده است تا حزب‌الله بتواند امروز به شکل بهتری این جبهه را مورد هدف قرار داده و تلفات بیشتری را بر آن وارد کند.
ماکونیوز (تارنمای شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی)
رهبر حزب‌الله هزاران هدف را در اسرائیل روی نقشه نشان داد و محل استقرار اهداف راهبردی اسرائیل را از روی آن در معرض دید بینندگان گذاشت. او گفت بیش از یکهزار هدف در فلسطین اشغالی توسط این حزب مورد هدف قرار خواهند گرفت.
کان (رادیو و تلویزیون دولتی رژیم صهیونیستی)
در صفحات اجتماعی خود با انتشار بخش‌‌‌هایی از این گفت‌وگو به صورت زیرنویس سخنان سیدحسن نصرالله در رابطه با اهدافی که در برد موشک‌‌های حزب‌الله قرار دارند را به عنوان تیتر این موضوع برگزید.
واللا (تارنمای امنیتی اسرائیلی)
واللا به نقل از دبیر کل حزب‌الله لبنان نوشت: حزب‌الله قادر است جبهه داخلی اسرائیل را متزلزل کند... به نتانیاهو می‌گویم هر کاری دلت می‌خواهد انجام بده، ایران از سوریه خارج نخواهد شد.
این توافق سرنوشتی جز شکست ندارد، زیرا به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل توسط آمریکا بنیان این طرح را به طور کامل ویران کرد. در واقع خودکامگی‌‌های آمریکا تیر خلاص را به معامله قرن شلیک کرد.
ما می‌توانیم به تمام ساحل دسترسی پیدا کنیم، ما تا عمق 20 کیلومتری مساحتی بین 60 تا 70 کیلومتر را موشکباران خواهیم کرد و این دقیقا مناطقی است که مراکز دولتی در آن واقع است همچنین به مراکز هسته‌ای و بنادر نیز خواهیم رسید.
دروغ‌‌های مسؤولان اسرائیلی را درباره اینکه لبنان را به عصر حجر بازمی‌گردانیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، باور نکنید. حزب‌الله ده‌ها هزار موشک در اختیار دارد که در صورت شلیک آیا اسرائیل قادر به مقابله با آنها است یا آنکه آن را در لبه پرتگاه قرار می‌دهد؟
تارنمای خبری میوزاک‌لایو
این تارنمای خبری به نقل از نصرالله نوشت: در جنگ آینده غافلگیری‌‌‌هایی روی زمین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، در هوا و در دریا خواهید دید... دشمن صهیونیستی امروز بیش از هر زمان دیگری از مقاومت وحشت دارد.
حزب‌الله توانمندی‌‌های قابل توجهی را برای توسعه قدرت موشکی خود از لحاظ کمی و کیفی دارد که در این زمینه موشک‌‌های نقطه‌زن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و بعد از حمله موشکی به مناطقی در شعاع 60 تا 70 کیلومتر و عمق 20 کیلومتر به آنها نشان خواهیم داد بازگشت به عصر حجر چگونه خواهد بود.
دبکا (تارنمای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی)
برای نخستین‌بار بعد از جنگ 33 روزه سیدحسن نصر‌الله نقشه‌ای را که بیانگر موقعیت‌‌های استراتژیک اسرائیل است در معرض دید عموم قرار داد و تاکید کرد در جنگ بعدی با موشک مورد هدف قرار خواهند گرفت.
روزنامه یسرائیل هیوم
حزب‌الله نیازی به سلاح هسته‌ای ندارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، شلیک تنها یک موشک به سوی مخزن آمونیاک حیفا کافی است.
در واکنش به سخنان نصر‌الله به نقل از فرمانده منطقه شمالی رژیم صهیونیستی: ارتش اسرائیل با چالشی مهم و واقعی در این منطقه مواجه است. او در عین حال مدعی شد این ارتش هم خود را برای این چالش آماده می‌کند.
روزنامه معاریو
حزب‌الله قادر است هر نقطه از اسرائیل را مورد هدف قرار دهد و قصد دارد در جنگ آتی خود را به بندر ایلات برساند.
این روزنامه به نقل از نصر‌الله نوشت: هر نوع جنگی توسط اسرائیل آن را در آستانه نابودی کامل قرار خواهد داد... نمی‌توانم تصور کنم طرف اسرائیلی جنگی را آغاز کند.


Page Generated in 0/0192 sec