printlogo


کد خبر: 211494تاریخ: 1398/4/23 00:00
اخبار

ارسال 475 اثر به نخستین دوره جایزه «شهید اندرزگو»
در پایان مهلت فراخوان جشنواره «روایت انقلاب»، 475 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسید و فرآیند داوری آثار آغاز شد. به گزارش «وطن امروز»، بر اساس اعلام مجمع ناشران انقلاب اسلامی، 475 اثر در قالب‌های مختلف به نخستین دوره جایزه مردمی و ادبی «شهید سیدعلی اندرزگو» ارسال شده که بعد از بررسی‌های اولیه، 228 اثر به مرحله داوری راه یافتند. این جشنواره در چهار بخش داستان بلند، رمان و شعر بزرگسال، داستان کودک و نوجوان و روایت تاریخ برگزار می‌شود که از میان آثار راه‌یافته به مرحله داوری، 46 اثر در بخش داستان کودک و نوجوان، 125 اثر در بخش تاریخ شفاهی، 51 ا ثر در بخش داستان و رمان بزرگسال و 6 اثر در بخش شعر است. گفتنی است نخستین دوره جشنواره «روایت انقلاب» برای اهدای جایزه «شهید سیدعلی اندرزگو» با محوریت «مبارزه ادبی با تحریف تاریخ معاصر» و «بیان حقایق و روشنگری درباره رژیم پهلوی» برگزار می‌شود.

«صدِ روسی» در راه بازار نشر
کتاب «صد روسی» شامل خاطرات عبدالعلی یزدانیار از جانبازان دوران دفاع‌مقدس است که به همت انتشارات شهید کاظمی بزودی منتشر خواهد شد. به گزارش «وطن امروز»، میثم رشیدی مهرآبادی نویسنده کتاب «صد روسی» درباره نحوه نگارش این کتاب گفت: با آقای عبدالعلی یزدانیار راوی این کتاب در مراسم رونمایی از کتاب «حاجی‌فیروز» (خاطرات یکی از دیده‌بان‌های جنگ) آشنا شدم. با توجه به تاکیداتی که دوستان و همرزمان ایشان برای بیان و ثبت و ضبط خاطراتش داشتند و همچنین اصرارهای من، گفت‌وگو و مصاحبه‌هایمان آغاز شد. این رزمنده سال‌های دور از بیان خاطرات و حماسه‌هایش خودداری می‌کرد و به‌زحمت توانستم به او بقبولانم که ذکر خاطراتش برای ثبت در تاریخ ضروری است. اینکه راوی این کتاب یک رزمنده ساده است، نکته‌ای را به من و مخاطبان ادبیات دفاع‌مقدس گوشزد می‌کند و آن نکته این است که انتشار خاطرات رزمندگان در هر سطحی، نشان می‌دهد هنوز گنج‌های زیادی در فرهنگ دفاع‌مقدس ناشناخته مانده است. کتاب «صد روسی» با ۱۱۲ صفحه و به همراه تصاویری از دوران دفاع‌مقدس بزودی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر خواهد شد.


مستندی برای استاد یگانه  تاریخ ادیان شرقی
مستند«چه خوب شد که به‌دنیا آمدید» از مجموعه «حکایت دل» 23 تیرماه از شبکه 4 سیما پخش می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، این فیلم مستند در مدت زمان ۷۳ دقیقه به زندگی و آثار علمی و فرهنگی استاد سید فتح‌الله مجتبایی، حکیم، دین‌پژوه و استاد یگانه تاریخ ادیان شرقی پرداخته است. «حکایت دل» به تهیه‌کنندگی علیرضا حسینی و کارگردانی بیژن شکرریز، در قالب ۲۰ قسمت مستند از زندگینامه، پرتره علمی و حرفه‌ای اساتید فاخر و مشاهیر معاصر کشور، یکشنبه‌ها ساعت 21 از شبکه 4سیما پخش می‌شود.


«شیر شاه» جدید به مذاق منتقدان خوش نیامد!
انیمیشن «شیر شاه» با وجود اینکه پیش‌بینی  می‌شود در افتتاحیه خود ۱۵۰ میلیون دلار فروش کند، در جلب توجه منتقدان ناکام ماند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «شیرشاه» انیمیشن جدید کمپانی دیزنی که آن را از روی انیمیشن سابق خود به همین نام ساخته بود، تکنولوژی پیشرفته خود را در صنعت واقعیت مجازی، لایو اکشن‌ها و تصاویر دیجیتال برای به تصویر کشیدن حیات وحش آفریقا به رخ کشید. با این وجود نقد‌ها و نظراتی که در رابطه با این انیمیشن منتشر شده به طور کلی منفی بوده، ولی منتقدان و بررسی‌کننده‌های گیشه فروش اعلام کرده‌اند این لایو اکشن تا پایان هفته اکرانش بیش از ۱۵۰ میلیون دلار فروش خواهد کرد. منتقد ورایتی این انیمیشن را شگفت‌انگیز و غیرقابل انکار ولی کاملا محافظه‌کارانه خواند.


Page Generated in 0/0069 sec