سریال «گاندو» با حدود 44 درصد بیننده در صدر سریالهای جدید تلویزیون قرار گرفت. به گزارش «وطنامروز»، مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما براساس نظرسنجیای که بیستم تیرماه ۹۸ از سراسر کشور داشته است، اعلام کرد: 5/80 درصد از مردم بیننده برنامههای سیمای جمهوری اسلامی ایران اعم از سریال، فیلم سینمایی، مسابقه، مستند، سخنرانی، گفتوگو، ورزش و اخبار بوده و 2/50 درصد نیز حداقل یکی از سریالهای جدید «بوی باران» شبکه یک، «خانواده دکتر ماهان» شبکه 2 و «گاندو»ی شبکه 3 سیما را دیدهاند که در این میان گاندو پربینندهترین سریال بوده است. سریال گاندو با حدود ۴۴ درصد بیننده در صدر سریالهای جدید تلویزیون قرار گرفت و سریال «بوی باران» شبکه یک با 4 درصد اختلاف و مخاطب ۴۰ درصدی در رتبه دوم پربینندهترین سریالها قرار گرفته است. مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما همچنین درباره ویژگیهای مختلف پربینندهترین سریال این روزهای تلویزیون یعنی گاندو نظر مردم را جویا شده است. براساس این نظرسنجی، بیش از ۸۹ درصد از مخاطبان این سریال در حد زیاد از آن رضایت داشتهاند و بیش از ۷۳ درصد هم آن را درحد زیاد باورپذیر دانستهاند. از نظر 7/60 درصد از بینندگان، مهمترین پیام سریال گاندو نشان دادن قدرت نیروهای اطلاعاتی و امنیتی بوده است و حدود ۷۹ درصد از آنها هم معتقدند این سریال در حد زیاد توانسته است مردم را با فعالیت نیروهای اطلاعاتی و امنیتی آشنا کند. از منظر 2/82 درصد از بینندگان، سریال گاندو توانسته است در حد زیاد باعث اعتمادسازی مردم به قدرت و توان نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور شود. این نظرسنجی از بینندگان خواسته است میزان موفقیت سریال گاندو را در جنبههای مختلف ارزیابی کنند که ۹۱ درصد از آنها این سریال را در نمایش هوش و ذکاوت نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در حد زیاد موفق دانستهاند. براین اساس، 3/90 درصد از بینندگان، این سریال را در نمایش احساس مسؤولیت و تعهد نیروهای امنیتی، 9/86 درصد در نمایش بهکارگیری افراد جوان در شبکه اطلاعاتی و امنیتی کشور، 3/86 درصد در نمایش مهارت و توانمندی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی، 5/83 درصد در نمایش تجهیزات و امکانات سختافزاری و نرمافزاری نیروهای امنیتی و 1/80 درصد در نمایش هوشیاری نسبت به پدیده نفوذ در حد زیاد موفق توصیف کردهاند. از بینندگان گاندو درباره دلایل تماشای این سریال پرسیده شده است که 6/53 درصد جذابیت موضوع و داستان سریال را عمدهترین دلیل خود اعلام کردهاند. همچنین ۱۴ درصد از مخاطبان، واقعی بودن موضوع و 5/11 درصد هم سرگرمی و پرکردن وقت را عامل اصلی دیدن این سریال دانستهاند.