printlogo


کد خبر: 211505تاریخ: 1398/4/24 00:00
گزارشی از حضور کاروان‌های زیر سایه خورشید در کارگاه‌ها و مراکز صنعتی کشور
خدا قوت آستان رضوی به کارگران

گاهی یک خداقوت و قدردانی از زحمات، چنان تاثیری بر روح و روان آدمی می‌گذارد که شاید پاداش‌ها و قدردانی‌های مالی بسیار، چنان تاثیری نداشته باشد. خداقوت به تلاش‌های خستگی‌ناپذیر متعلق به حرفه و هنر خاصی نیست. باید هر آن که را در راستای سربلندی سرزمینش یا برداشتن بار یا زحمتی از دیگران یا تولید و ارائه خدمتی تلاش می‌کند، ارج نهاد و چه زیبا می‌شود وقتی که حضورت به بهانه خداقوت چون بوسه‌ای بر دستان زحمتکشان این مرز و بوم می‌شکفد و روح و روان آنها را صیقل می‌دهد. آدمی است و انتقال حس و حال‌های خوب به یکدیگر و این مخلوق خدای باری تعالی است که خداوند برای او پیام فرستاده است: من لم یشکر المخلوق و لم یشکر الخالق.
در روزهای گرامیداشت دهه کرامت که با حضور کاروان‌های زیر سایه خورشید همه ایران سراسر نور و شادی شده است و سفیران بارگاه منور رضوی شهر به شهر و روستا به روستا شمیم حرم مطهر رضوی را در همه جا می‌پراکنند، بسیاری از بیمارستان‌ها، خانه‌های سالمندان، مراکز علمی، مطالعاتی و دانش‌بنیان، مراکز نظامی و هسته‌ای و ناوها، کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی خرد و کلان، بازار و اصناف مختلف بویژه فروشندگان و تولید‌کنندگان کالاهای ایرانی نیز میزبان پرچم و خادمان کوی رضا(ع) هستند. شهرک‌های صنعتی و تمام پرسنل آنها اعم از کارگران، مهندسان، مدیران و... با استقبال تمام پذیرای این کاروان‌ها هستند. پرچم متبرک، نماد مشترکی است که در همه کاروان‌ها و پیشاپیش همه خدام در میان این قشر زحمتکش به حرکت در می‌آید و هر آنکه دلتنگ کوی رضاست، سر بر آن می‌نهد و بوسه‌بارانش می‌کند و این پرچم است دخیل مشتاقان و ارادتمندان حضرت رضا(ع) از راه دور و چه بسیار اشک‌ها که بر آن جاری می‌شود و چه نجواهایی که به واسطه همین نماد متبرک با مولا انجام می‌شود.بسیاری از همین راه دور متوسل می‌شوند و دل را راهی صحن و سرای حریم نورانی‌اش می‌کنند. تار و پود این پرچم‌ها مملو از درد دل‌هایی است که فقط خدا می‌داند و صاحب دل‌های شکسته در این روزها؛ حضرت رضا(ع). مدیحه‌سرایی و صلوات خاصه حضرت رضا(ع) توسط خدام رضوی انگار حرم را نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند و چه بسیارند کارگرانی که با همین نمادها و نماهنگ‌های بارگاهش خود را در حرم متصور می‌شوند، هر چند از کیلومترها دورتر.
خطیبان دسته‌ای دیگر از اعضای کاروان‌ها هستند که نشر سیره رضوی از فعالیت‌های آنان است. با این گروه انگار یک زیارت از راه دور در حرم مطهر رضوی کامل می‌شود و اینجاست که انگار هر دل که شکست ره به جایی دارد. کاروان‌های زیر سایه خورشید که رسالت اصلی‌شان ترویج سنت و سیره امام رضا(ع)، ترویج و تقویت ارتباط با امام از راه دور، راهبری و هدفمندسازی جشن‌های مردمی دهه کرامت، تقویت نشاط دینی در جشن‌ها و مراسمات و تقویت وحدت میان اقوام و مذاهب اسلامی است، امسال به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی با بیش از 2000 تشکل مردمی و با همراهی 20 هزار نوجوان و جوان که به صورت افتخاری خدمت می‌کنند، بیش از 11 هزار فعالیت فرهنگی انجام می‌دهند و 2 میلیون بسته متبرک و فرهنگی را نیز میان دوستداران امام مهربانی‌ها توزیع می‌کنند. 71 کاروان متشکل از 200 نفر از خادمان حرم مطهر رضوی، 71 مبلغ روحانی و 71 مداح و قاری قرآن به مدت 11 روز در داخل کشور عطرافشانی می‌کنند و در سال رونق تولید ملی با برنامه‌ریزی و تلاش همین خدام افتخاری به کارگاه‌ها و کارخانجات می‌روند و ضمن فراهم کردن بستر زیارت از راه دور، به آنها خداقوت می‌گویند. کارگران زحمتکش کارگاه‌ها و مراکز صنعتی با خداقوت سفیران بهشت ایران گویا جانی دوباره می‌گیرند. کاروان‌های رضوی با یک کاروان دل برمی‌گردند به سوی حریمش و زحمتکشان این مرز و بوم نیز برمی‌گردند به خطوط تولید و تلاش اما با روحیه‌ای بالاتر و انگیزه‌ای بیش از گذشته، چرا که این بار سایه خورشید را بر سر خود حس می‌کنند.


Page Generated in 0/0064 sec