printlogo


کد خبر: 211508تاریخ: 1398/4/24 00:00
اخبار

پلمب کافه‌های متخلف
دادسرای ارشاد از پلمب تعدادی از کافه‌های تهران به دلیل فروش مشروب و بازداشت ۳نفر در این زمینه خبر داد. به گزارش تسنیم، در روزهای اخیر شهروندان دغدغه‌مند آدرس برخی کافه‌ها و رستوران‌های مشکوک به فروش مشروب را برای دادسرا ارسال کردند که مبنای بررسی و تعقیب قضایی این اماکن توسط دادسرا شده است. بنا بر این گزارش، در عملیات چهارشنبه گذشته مأموران پلیس اماکن با پشتیبانی دادسرای ارشاد، نزدیک به 300 لیتر مشروب از یکی از رستوران‌های تهران کشف کردند. گفتنی است، هر فردی چنانچه اطلاعاتی در چنین زمینه‌ای دارد، می‌تواند نام مغازه، آدرس دقیق و زمان وقوع جرم را به شماره 09054309484 در پیام‌رسان‌های بله، ایتا، سروش و گپ ارسال کند.

کشف ۲۰ کامیون پارچه و پوشاک قاچاق
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کشف ۲۰ کامیون و تریلر حامل پوشاک و البسه قاچاق به ارزش ۵۰ میلیارد تومان خبر داد. حسین رحیمی در نشست خبری درباره جزئیات این کشفیات اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی تهران بزرگ در یک اقدام اطلاعاتی و عملیات ویژه محموله بزرگ کالای قاچاق را که از جنوب کشور با بارنامه جعلی و در پوشش سبوس و کاه به تهران منتقل شده بود، انهدام کردند. وی با بیان اینکه این محموله شامل 2 تریلر و 18 کامیون حامل انواع و اقسام کالای قاچاق بویژه البسه، پوشاک و پارچه بود، خاطرنشان کرد: ارزش این محموله تاکنون 50 میلیارد تومان برآورد شده، همه بارهای کشف شده ساخت چین بوده و بارگیری آنها از مرز صورت گرفته است.

آغاز ثبت‌نام کتاب‌های اول دبستان
ثبت‌سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی و پایه دهم دوره متوسطه از ۲۳ تیر به صورت اینترنتی آغاز شد. به گزارش«وطن‌امروز»، دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی از23 تیر تا 5 شهریور و دانش‌آموزان پایه دهم تا 16 شهریور برای ثبت‌سفارش کتاب‌های درسی خود فرصت دارند و باید به سامانه اینترنتی
 www.irtextbook.com مراجعه کنند. همچنین کتاب های درسی دوره اول متوسطه، پایه‌های 7، 8 و 9 از کتابفروشی‌های مجاز قابل تهیه بوده و زمان دریافت کتاب‌ها شهریورماه 1398 خواهد بود. دانش‌آموزانی که سفارش کتاب‌های درسی آنها به صورت اینترنتی است، می‌توانند روز اول مهر از مدرسه محل تحصیل دریافت کنند. اصلاح سفارش کتاب‌های درسی نیز از اول مرداد تا 16 شهریور امکان‌پذیر است. گفتنی است قیمت کتاب‌های درسی پایه اول ابتدایی 16هزار و 100 تومان، پایه دوم ابتدایی 17 هزار و 500، پایه سوم ابتدایی 22 هزار و100 تومان، پایه چهارم ابتدایی 22 هزار و 600 تومان، پایه پنجم ابتدایی 22 هزار و 600 تومان و پایه ششم ابتدایی به دلیل تعداد بیشتر کتاب‌ها 26 هزار و 900 تومان است.

974 سالمند مجهول‌الهویه در تهران
مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه جمعیت سالمندی در استان تهران 2 برابر استان‌های دیگر است، گفت: 13هزار و 900 سالمند در استان تهران پشت نوبت دریافت خدمات هستند. به گزارش ایسنا، داریوش بیات‌نژاد با بیان اینکه براساس سرشماری ۱۳۹۵ بالغ ‌بر 5/7 میلیون نفر سالمند در کشور وجود دارد، ادامه داد: این رقم برابر حدود 2/9 درصد جمعیت کشور است که این رقم در استان تهران نزدیک به ۱۹ درصد است. به عبارتی دیگر جمعیت سالمندی در استان تهران 2 برابر جمعیت سالمندی استان‌های دیگر است. وی با اشاره به اینکه این رقم تا سال ۲۰۵۰ تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد، افزود: در استان تهران در حوزه سالمندی ۹۶ مرکز شبانه‌روزی ایجاد شده است که به بیش از ۶۰۰۰ سالمند در این مراکز سرویس داده می‌شود. به گفته وی، ۹۷۴ سالمند در استان تهران در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. وی با اشاره به اینکه ۳۴ میلیون تومان حق ویزیت در منزل برای سالمندان پرداخت می‌شود، اضافه کرد: 4 مرکز خدمات در منزل نیز برای ۱۷۸ نفر مشغول فعالیت است. همچنین سازمان بهزیستی ماهانه بیش از یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان برای یارانه سالمندان حاضر در مراکز هزینه پرداخت می‌کند.


Page Generated in 0/0064 sec