printlogo


کد خبر: 211513تاریخ: 1398/4/24 00:00
اخبار

ادامه رکوردزنی شاخص بورس
شاخص بورس در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه با ۲۹۷۲ واحد رشد، به ارتفاع ۲۵۳ هزار واحد صعود کرد تا رکورد جدیدی به ثبت برساند. در جریان دادوستدهای روز گذشته بازار سرمایه، تعداد 3 میلیارد و 11 میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش 996 میلیارد تومان در 290 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 2972 واحدی در ارتفاع 253 هزار و 577 واحد قرار گرفت. در بازارهای فرابورس هم با معامله یک میلیارد و 636 میلیون ورقه به‌ارزش 800 میلیارد تومان در 253 هزار نوبت، آیفکس 59 واحد رشد کرد و در ارتفاع 3316 واحد قرار گرفت.


مالباختگان سکه ثامن پول‌شان را گرفتند
مالباختگان سکه ثامن که پیش‌تر با پیگیری رئیس قوه‌قضائیه و موافقت رهبر معظم انقلاب، اجازه پرداخت بخشی از مطالبات‌شان در مرحله دادسرا و قبل از صدور حکم قطعی صادر شده بود، پول‌های‌شان را دریافت کردند. رسول کوهپایه‌زاده، وکیل مدافع مالباختگان سکه ثامن به تسنیم گفت: پرداخت مطالبات مالباختگان در مرحله دادسرا و پیش از صدور حکم قطعی، یک اتفاق بی‌نظیر در طول تاریخ قضایی کشور بود. وی افزود: از زمان صدور این اجازه تا‌کنون، بخش زیادی از مالباختگان به تناسب مطالبات‌شان و مبالغ توقیف شده از متهم پرونده، پول‌های‌شان را دریافت کرده‌اند و مطالبات دیگر مالباختگان نیز بر اساس شماره شبای داده شده به دادسرا در حال پرداخت است.


سران قوا موافقت کردند
واگذاری سهام دولت  در ایران‌خودرو و سایپا
وزارت اقتصاد مجوز واگذاری باقیمانده سهام دولت در 2 شرکت خودرو‌‌سازی را از سران 3 قوه دریافت کرده است. زهره عالی‌پور، عضو هیأت عامل و معاونت واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی در این‌باره به رادیو گفت: بر این اساس حدود 14 درصد سهام ایران‌خودرو و 17 درصد سهام سایپا باید به فروش گذاشته شود. وی افزود: به موجب قانون، دولت به هیچ عنوان نمی‌تواند در موارد گروه یک سرمایه‌گذاری کند یا مالکیت آنها را در دست داشته باشد. درباره گروه دوم که صنایع بزرگ نیز شامل آن می‌شود قانون تا جایی به دولت اجازه سرمایه‌گذاری داده که سهمش در آن رشته در بازار بیشتر از 20 درصد نشود. وی از تهیه پیش‌نویسی برای بررسی اهلیت افراد در موضوع واگذاری خبر داد و گفت: این سند در سازمان خصوصی‌سازی آماده شده و در اختیار هیات واگذاری قرار گرفته است.


کوتاهی عربستان در حمله ملخ‌ها به ایران
سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه ملخ‌های صحرایی، ایران را به مقصد هند و پاکستان ترک کردند، گفت: کوتاهی عربستان در مبارزه با این ملخ‌ها محرز شد و فائو نیز این امر را تایید کرد. محمدرضا میر در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه خوشبختانه هجوم آفت ملخ صحرایی به کشور به پایان رسیده است، افزود: فاز اول این ریزش به پایان رسیده است. وی با بیان اینکه مقصد اصلی این ملخ‌ها، هندوستان و پاکستان است، ادامه داد: این ملخ‌ها کشور ما را به مقصد این کشورها ترک کردند و در دی و بهمن دوباره به ایران بازمی‌گردند و فاز بعدی حمله آنها آغاز می‌شود. میر اضافه کرد: هر چقدر کشورهای عربی مانند عربستان، یمن و عمان، با این ملخ‌ها مبارزه خوبی انجام ندادند و کشور ما را درگیر کردند، ما مبارزه خوبی با آنها داشتیم و کشورهای هند و پاکستان کمتر درگیر خواهند بود. وی با اشاره به اینکه ۵۹ کشور دنیا درگیر مبارزه با این ملخ‌ها هستند، گفت: ما در سطحی معادل ۷۴۲ هزار و ۱۳۷ هکتار در ۹ استان جنوبی کشور با این آفات مبارزه کردیم به‌طوری ‌که تعداد ریزش‌‌ها تا حدود ۱۰ روز قبل که آخرین ریزش اتفاق افتاد ۱۷۳ مورد بوده است.
 


Page Generated in 0/0063 sec