printlogo


کد خبر: 211514تاریخ: 1398/4/24 00:00
اخبار

برپایی نمایشگاهی برای ساخت داخل
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از حضور 210 شرکت و تشکل در نخستین نمایشگاه ساخت داخل و رونق تولید خبر داد. محمدرضا عبداللهی در گفت‌وگو با شاتا اظهار داشت: نخستین نمایشگاه ساخت داخل با هدف معرفی و شناسایی نیازهای صنایع کشور در زمینه خودرو و قطعات آن، صنایع معدنی، لوازم خانگی، صنایع دریایی، نفت، گاز و پتروشیمی و مخابرات 27 تیر در تهران برگزار می‌شود.

تشکیل منطقه آزاد تجاری ایران و اوراسیا
قانون موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشورهای عضو از سوی رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد. بر اساس این قانون، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است گزارش سالانه عملکرد این موافقتنامه را با هدف توسعه بازارهای صادراتی و جلوگیری از بروز زیان به تولیدکنندگان داخلی به کمیسیون‌های اقتصادی، صنایع و معادن و کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ارائه کند. گفتنی است ادامه اعطای نرخ‌های تعرفه ترجیحی موضوع این موافقتنامه و نیز فهرست کالایی پیوست آن، پس از گذشت 5 سال منوط به ارائه گزارش از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت و اخذ مجوز از طرف مجلس  است.


احتمال افزایش ۲۵ درصدی قیمت نان
دبیر ستاد تنظیم بازار با اشاره به ۳ سناریو برای افزایش قیمت نان گفت: از 3 سناریوی موجود احتمال افزایش قیمت ۲۵ درصدی نان مورد توافق است و در آینده نزدیک این طرح برای تایید به هیات دولت ارائه خواهد شد. به گزارش شاتا، عباس قبادی در پاسخ به انتقادها از تخصیص ارز 4200 تومانی برای تامین کالاهای اساسی اظهار داشت: با نگاه به بازار و رصد قیمت‌ها متوجه می‌شویم کالاهای تامین شده با این ارز دارای ثبات و نوسان کمتری بوده‌اند. وی افزود: برای نمونه برنج، روغن نباتی و نهاده‌های دامی با ارز دولتی تامین و از نوسان کمتری برخوردار بوده‌اند. قبادی در ادامه به تامین لاستیک برای ماشین‌های سنگین و کامیون ها نیز اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون در فروشگاه‌ها و عاملان فروش انباشت لاستیک داریم.
 


Page Generated in 0/0083 sec