printlogo


کد خبر: 211522تاریخ: 1398/4/24 00:00
چهارگوشه

حشدالشعبی بزرگ‌ترین پایگاه داعش در دیالی را هدف قرار داد
منابع امنیتی وابسته به حشدالشعبی در عراق از هدف قرار گرفتن بزرگ‌ترین پایگاه گروه تروریستی داعش در رشته‌ کوه‌های «حمرین» در استان دیالی خبر دادند. «زیاد خلیفه التمیمی» فرمانده تیپ 24 در سازمان حشدالشعبی، روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای حشدالشعبی موفق شدند بزرگ‌ترین پایگاه گروه تروریستی داعش را در رشته‌کوه‌های حمرین در استان دیالی واقع در شرق عراق هدف قرار دهند. وی افزود: در پایگاهی که هدف قرار گرفت، منازل داعشی‌ها و قبرستان متعلق به عناصر این گروه نیز واقع شده است.

حامیان مادورو در کوبا تظاهرات کردند
طرفداران رئیس‌جمهور ونزوئلا در کوبا تظاهرات کردند. گروهی از حامیان نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا با راهپیمایی در خیابان‌های هاوانا پایتخت ونزوئلا و تجمع برابر مقر سازمان ملل در این کشور حمایت خود را از وی اعلام کردند. حامیان رئیس‌جمهور ونزوئلا در تجمع خودشان در هاوانا پرچم‌های کشورشان و عکس‌های هوگو چاوز رئیس‌جمهور سابق ونزوئلا را در دست داشتند و به اظهارات اخیر «میشل باچلت» رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره بحران ونزوئلا اعتراض کردند.

سیل در نپال قربانی گرفت
مقامات نپال اعلام کردند بر اثر سیل و رانش زمین در این کشور تاکنون ۴۷ نفر جان باخته‌ و ده‌ها نفر زخمی یا مفقود شده‌اند. بنا بر اعلام وزارت کشور نپال، بر اثر سیلی که در 3 روز اخیر در این کشور به راه افتاده است تاکنون ۴۷ نفر کشته، ۲۸ نفر مجروح و ۲۹ نفر مفقود شده‌اند. بارش‌های موسمی که از روز پنجشنبه در نپال آغاز شده سبب جاری شدن سیل و به زیر آب رفتن بسیاری از خشکی‌ها از جمله خانه‌های مردم، در این کشور که اکثر بخش‌های آن را مناطق کوهستانی تشکیل می‌دهد، شده است. بسیاری از جاده‌ها و پل‌ها در سراسر این کشور از جمله بخش‌های شرقی تخریب شده‌اند. تصاویری که از شبکه‌های تلویزیونی این کشور پخش می‌شود نشان می‌دهد سقف خانه‌ها در سیل غوطه‌ور شده و مردمی که تا سینه در آب فرو رفته‌اند در حال فرار از مناطق سیل‌زده هستند.

موگرینی با وزیر خارجه کویت دیدار کرد
«فدریکا موگرینی» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی در کویت با «صباح خالد الحمد الصباح» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه کویت دیدار کرد. الصباح در این دیدار روابط تنگاتنگ بین کویت و اتحادیه اروپایی را ستود و افتتاح دفتر این اتحادیه در کویت را به موگرینی تبریک گفت. وی افزود: افتتاح دفتر اتحادیه اروپایی در کویت نتیجه طبیعی تحول مستمر و مثبت در روند همکاری بین دو طرف است. طبق گزارش خبرگزاری کویت (کونا)، این مقام کویتی همچنین ایفای نقش اتحادیه اروپایی برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه و سطح جهان را ستود. موگرینی نیز به نوبه خود از ایفای نقش کویت و حمایت آن از تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای تقویت صلح و امنیت و حل بحران‌ها به‌خصوص در شرایط دشوار منطقه‌ای قدردانی کرد.

وزیر فرانسه به فساد متهم شد
فرانسوا دو روژی، وزیر محیط‌زیست فرانسه متهم به سوءاستفاده از بودجه عمومی شده است. پایگاه تحقیقاتی «مدیاپارت» در گزارشی عنوان کرده است این مقام فرانسوی هنگامی که پست رئیس پارلمان را برعهده داشت، از بودجه عمومی برای مهمانی‌های لوکس و نوسازی اقامتگاه رسمی‌اش بهره برده بود. به گزارش این پایگاه اینترنتی، وزیر محیط‌زیست فرانسه و همسرش ۵۰۰ دلار از بودجه عمومی را برای خرید نوشیدنی و اجاره آپارتمانی برای آخر هفته و ۸۶۶ دلار برای خرید دوچرخه خرج کرده‌اند. در این گزارش آمده است مبالغ خرج‌شده از پول مالیات‌دهندگان تامین شده و ارتباطی به حقوق دریافتی وی نداشته است. از سوی دیگر، همسر دو روژی نیز که در مجله گالا مشغول به کار است، با استفاده از بودجه عمومی مبلغ ۵۶۳ دلار برای خرید یک سشوار طلایی هزینه کرده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که این زوج برای بازسازی منزل خود بالغ بر ۷۱ هزار دلار از بودجه عمومی هزینه کرده‌اند. دو روژی در مصاحبه‌ای تلویزیونی تمام اتهام‌ها را رد کرده است.


 


Page Generated in 0/0163 sec